• یکشنبه / ۱۱ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۲:۴۵
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 1403061106756
  • منبع : نمایندگی گیلان

رئیس حوزه قضایی خشکبیجار و دادستان سنگر معرفی شدند

رئیس حوزه قضایی خشکبیجار و دادستان سنگر معرفی شدند

ایسنا/گیلان رئیس حوزه قضایی خشکبیجار با حضور معاون رئیس کل دادگستری گیلان در امور شوراهای حل اختلاف و همچنین دادستان عمومی و انقلاب حوزه قضایی سنگر با حضور سیدمهدی فلاح میری دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان معرفی شدند.

آیین تکریم و معارفه رئیس حوزه قضایی خشکبیجار امروز ۱۱ شهریور ماه با حضور حجت‌الاسلام و المسلمین میرمحمدی معاون رئیس کل دادگستری استان در امور شوراهای حل اختلاف و جمعی از مسئولان نظامی، انتظامی و اجرایی این بخش برگزار شد.

معاون رئیس کل دادگستری گیلان در امور شوراهای حل اختلاف با اشاره به اینکه ۱۷ میلیون پرونده در سال به محاکم قضایی کشور وارد می‌شود، اظهار کرد: این حجم از پرونده زیبنده جامعه اسلامی نیست و نشان دهنده این است که شعائر اسلامی در جامعه اجرایی نمی‌شود و ما در مسیر قرآن و عترت حرکت نمی‌کنیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین میر محمدی با بیان اینکه با افزایش ورودی پرونده، کیفیت رسیدگی پایین آمده و اجرای عدالت کم رنگ می‌شود، افزود: باید از ظرفیت شورای حل اختلاف، صلح یاران، بزرگان و معتمدین در راستای ایجاد صلح و سازش و جلوگیری از تشکیل پرونده قضایی بهره‌برد.

معاون قضایی رییس کل دادگستری استان احقاق حق، اجرای عدالت و فصل خصومت را از وظایف دستگاه قضایی برشمرد و گفت: از ریاست جدید حوزه قضایی خشکبیجار انتظار می‌رود در حوزه مشکلات سواحل و حریم دریاها با جدیت وارد شده و در صورت قصور یا ترک فعل مسئولان، برای آنان پرونده قضایی تشکیل شود.

در پایان این مراسم حامد پورقربان با ابلاغ حکم رئیس قوه قضائیه به سمت رئیس حوزه قضایی خشکبیجار منصوب و از تلاش‌های علی توکلی رئیس سابق حوزه قضایی این بخش قدردانی شد.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی دادگستری گیلان، حامد پورقربان پیش از این ریاست شعبه ۱۰۱ دادگاه کیفری دو شهرستان شفت را بر عهده داشته است، علی توکلی نیز به سمت مستشار دادگاه تجدید نظر استان منصوب می‌شود.

رئیس حوزه قضایی خشکبیجار و دادستان سنگر معرفی شدند

آیین تکریم و معارفه دادستان عمومی و انقلاب حوزه قضایی سنگر

آیین تکریم و معارفه دادستان عمومی و انقلاب حوزه قضایی سنگر با حضور دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان، امام جمعه و جمعی از مسئولان نظامی، انتظامی و اجرایی این بخش برگزار شد. 

سید مهدی فلاح میری دادستان مرکز استان با اشاره به رهنمودهای مقام معظم رهبری در مورد اهمیت تولید، به اقدامات عملی دستگاه قضایی استان و دادستانی در مورد حل یکی از اساسی‌ترین مشکلات و معضلات مراکز تولیدی و صنعتی، اظهار کرد: در سنوات گذشته وقتی تولیدکنندگان به علت مشکلات مالی قادر به پرداخت بدهی خود نبودند و یا ورشکست می‌شدند، بعد از شکایت و قضایی شدن پرونده بر اساس رویه قانونی گذشته، قاضی حکم به توقیف و فروش دستگاه‌های تولیدی به نفع شاکیان می‌داد که در واقع، واحد تولیدی تعطیل و جمع زیادی از کارگران بیکار می‌شدند. ‏

وی افزود: این مسئله برای اولین بار از سوی دادستانی و دستگاه قضایی گیلان به ریاست قوه قضائیه پیشنهاد شد که به جای توقیف و فروش دستگاه به نفع طلبکار، تولیدات آن مرکز تولیدی به نفع طلبکاران توقیف شده و به تدریج به فروش برسد که این موضوع با دستور ریاست قوه قضائیه، برای تمام واحدهای تولیدی و صنعتی کشور اجرا می‌شود.

فلاح میری با بیان اهمیت و جایگاه مهم سنگر به لحاظ موقعیت اقتصادی و قضایی، گفت: وجود کارخانجات بزرگ و متعدد در شهر صنعتی و سایر مراکز فرهنگی و دانشگاهی و منابع طبیعی و انفال منحصر به فرد در سنگر سبب شده دستگاه قضایی استان و کشور و همچنین دادستانی استان نگاه ویژه‌ای به سنگر به عنوان یک شهرستان(قبل از سیر مراحل تبدیل به شهرستان شدن از سوی وزارت کشور) داشته باشد.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی دادگستری گیلان، حسین خلیلی با ابلاغ حکم رئیس قوه قضائیه به سمت دادستان عمومی و انقلاب حوزه قضایی سنگر منصوب و از تلاش‌های محمدعلی شریف‌نژاد دادستان عمومی وانقلاب سابق حوزه قضایی این بخش قدردانی شد. حسین خلیلی پیش از این ریاست شعبه ۱۰۱ دادگاه کیفری دو شهرستان لنگرود را بر عهده داشته است و محمد علی شریف نژاد نیز به سمت ریاست شعبه ۱۱۲ دادگاه کیفری دو شهرستان رشت منصوب می‌شود.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha