• یکشنبه / ۱۱ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۲:۳۷
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1403061106741
  • خبرنگار : 50984

عضو کمیسیون آموزش مجلس:

باید زمینه‌ای را فراهم کنیم که انتفاع علم فارغ‌التحصیلان دانشگاهی به مردم برسد

باید زمینه‌ای را فراهم کنیم که انتفاع علم فارغ‌التحصیلان دانشگاهی به مردم برسد

ایسنا/خراسان رضوی عضو کمیسیون آموزش مجلس با بیان اینکه باید زمینه ای را فراهم کنیم که انتفاع علم فارغ‌التحصیلان دانشگاهی به مردم برسد، گفت: افراد با مدرک دانشگاهی باید در جایگاهی قرار بگیرند که به جامعه کمک کنند.

حسین امامی‌راد در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به اهم چالش‌های آموزش عالی، اظهار کرد: بعد از انقلاب اسلامی اقبال خوبی به توسعه فضاها و مراکز آموزش عالی شده است که این روند حتما باید ادامه پیدا کند. در حوزه آموزش عالی ما باید مدرک‌گرایی را کم کنیم، برای مثال طرحی در آموزش‌و پرروش قرار است اجرا شود با عنوان "هر دانش‌آموز، یک مهارت". اینکه ما مدرک بدهیم اما فارغ‌التحصیلان ما که از بهترین دانشگاه‌ها دکترا و ارشد گرفته‌اند، جذب بازار کار نشوند و به طور مثال در تاکسی‌های اینترنتی شاغل باشند، فایده‌ای ندارد.

وی با تاکید بر اینکه ما باید زمینه‌ای را فراهم کنیم که انتفاع علم فارغ‌التحصیلان دانشگاهی به مردم برسد، افزود: برای اینکه هر فردی فارغ‌التحصیل شود، فضاهای آموزشی ساخته شده، استادانی تربیت شده و خود او هم زمان گذاشته و هزینه کرده است؛ بنابراین باید در جایگاهی قرار بگیرد که به جامعه کمک کند.

عضو کمیسیون آموزش مجلس با بیان اینکه در حوزه پایان‌نامه‌ها باید نظارت بیشتری صورت پذیرد، عنوان کرد: باید بررسی شود که چالش‌های جامعه و استان‌ها در کدام حوزه‌هاست تا پایان‌نامه‌ها در آن حوزه‌ها نوشته شود. برای علاقه‌مند کردن دانشجویان به این موضوعات نیز می‌شود مشوق‌هایی در نظر گرفت. اگر به این سمت و سو برویم، هم خروجی‌های کاربردی خوبی خواهیم داشت و هم از آن‌ها در حل چالش‌ها استفاده خواهیم کرد.

امامی‌راد با بیان اینکه لازم است در مجلس به خلاءهای آموزش عالی پرداخته و در صورت لزوم قانونی برای آن‌ها تصویب شود، گفت: در این خصوص باید از ظرفیت‌ مرکز پژوهش‌های مجلس استفاده کنیم. پشتوانه مهم علمی نمایندگان مجلس مرکز پژوهش‌ها است و ما باید این مرکز را برای حل مشکلات آموزش عالی پای کار بیاوریم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha