• یکشنبه / ۱۱ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۲:۲۲
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 1403061106715
  • خبرنگار : 50177

نماینده ولی‌فقیه در استان:

اصل شایسته‌سالاری برخاسته از تعهد و تخصص در آموزش و پرورش لرستان ضروری است

اصل شایسته‌سالاری برخاسته از تعهد و تخصص در آموزش و پرورش لرستان ضروری است

ایسنا/لرستان نماینده ولی‌فقیه در لرستان گفت: اصل شایسته‌سالاری برخاسته از تعهد و تخصص در آموزش و پرورش لرستان ضروری است و این مهم باید بدون دخالت افراد حقیقی و حقوقی در انتصابات انجام شود.

حجت‌الاسلام سید احمدرضا شاهرخی امروز (۱۱ شهریور ماه) در جلسه شورای آموزش و پرورش لرستان که در این اداره کل برگزار شد، با بیان اینکه همه ما محصول تلاش معلمان هستیم، عنوان کرد: با آموزش صحیح، پژوهش کاربردی و تعلیم و تربیت اسلامی است که کشور به جایگاه منطقی خود در منطقه می‌رسد.

وی اضافه کرد: آموزش و پرورش سند تحول بنیادین دارد که نیاز است این سند کاربردی‌تر اجرا شود و البته در اجرای این سند زمان‌بندی صورت گیرد و وظیفه هر مسئولی بر اساس سند مذکور در نظ گرفته شود.

نماینده ولی فقیه در لرستان اصل شایسته‌سالاری را برخاسته از تعهد و تخصص بدون دخالت افراد حقیقی و حقوقی در انتصابات برشمرد و با بیان اینکه دخالت افراد حقیقی و حقوقی در انتصابات ممنوع است و البته مشورت با آنها ایرادی ندارد، خاطرنشان کرد: متاسفانه آموزش و پرورش لرستان در چندین دهه از این آسیب رنج می‌برد و همه باید تلاش کنیم این موضوع را به یک گفتمان تبدیل کنیم که شایستگی تعهد و تخصص و مشورت از افراد حقیقی و حقوقی اشکالی ندارد اما اینکه اصرار و دخالت باشد که چه شخصی در چه جایگاهی قرار گیرد ممنوع است؛ حل این موضوع قطعاً آموزش و پرورش به جایگاه اصلی خواهد رسید.

شاهرخی در ادامه در باب نهضت سوادآموزی بیان کرد: مسئله سوادآموزی مهم است و باید تلاش کنیم فاصله‌هایی که با سایر استان‌ها وجود دارد پر شود؛ در حال حاضر بنیاد مستضعفان بابی را باز کرده برای توانمندسازی علمی و معیشتی در بخش‌هایی از آموزش و پرورش در مناطق محروم و می‌توان از این فرصت بهره برد.

وی اضافه کرد: ساختار آموزش و پرورش باید به گونه‌ای باشد که به لحاظ نظام تعلیم و تربیتی،عدالت آموزشی رخ دهد و از همه ظرفیت‌ها در این راستا استفاده شود.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان بر دقت بر توانمندسازی معلمان تاکید کرد و گفت: هدف از توانمندسازی معلمان این است که تحول اساسی بر اساس سند بنیادین آموزش و پرورش ایجاد شود.

شاهرخی توجه به مباحث فرهنگی و ورزشی را نیز مهم ارزیابی کرد و با بیان اینکه آموزش و پرورش جایگاهی است که باید تحول فرهنگی و ورزشی در آن اتفاق بیفتد، بیان کرد: البته باید جایگاه آموزش و پرورش لرستان را باید بدانیم که در ورزش چه جایگاهی دارد و در چه رشته‌هایی نوجوانان و جوانان لرستانی توانایی لازم را دارند  و در یک کلام استعدادیابی در رشته‌های ورزشی ضروری است.

وی بر اهمیت انجمن‌های اولیا و مربیان و  انجمن‌های آموزشی و علمی تاکید داشت و گفت: این انجمن‌ها باید تقویت شوند.

نماینده ولی فقیه در لرستان با بیان اینکه گزارش مدیرکل آموزش و پرورش در باب تامین تجهیزات استان امیدبخش است و باید در همه شهرستان‌ها توزیع عادلانه تجهیزات صورت گیرد، خاطرنشان کرد: در بحث تامین تجهیزات جز استان‌های مطرح کشور هستیم اما سوالی که وجود دارد این است که چرا درصد قبولی دانش آموزان لرستانی در کنکور نسبت به استان‌های ضعیف‌تر از لرستان بیشتر است؟

شاهرخی در ادامه با بیان اینکه ایثار و فداکاری‌ها در مواکب حسینی و تکیه‌گاه‌ها مثال زدنی بود، تصریح کرد: شاهد بودیم که هرکس با هر امکاناتی که داشت می‌خواهد در این حرکت جهانی اربعین حسینی سهیم و شریک باشد و این امید بخش است.

وی در ادامه تاکید کرد: همچنین در بحث دانشگاه فرهنگیان و تجمعاتی که  در لرستان انجام شده نشان می‌دهد که یک سهل انگاری رخ داده است که باید مورد بررسی قرار گیرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha