• یکشنبه / ۱۱ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۲:۲۱
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1403061106714
  • خبرنگار : 71415

ایرلندی‌ها در حمایت از فلسطین به خیابان‌های دوبلین آمدند

ایرلندی‌ها در حمایت از فلسطین به خیابان‌های دوبلین آمدند

حامیان فلسطین در ایرلند تظاهرات دیگری را با گذشت کمتر از ۱۱ ماه از جنگ رژیم صهیونیستی علیه غزه در شهر دوبلین در محکومیت جنایات این رژیم برگزار کردند.

به گزارش ایسنا، روز شنبه شهر دوبلین، پایتخت ایرلند شاهد یک تظاهرات دیگر در حمایت از فلسطین و اعتراض و محکومیت علیه حملات بی‌رحمانه رژیم صهیونیستی به نوار غزه که تا کنون به شهادت حدود ۴۰۷۰۰ فلسطینی منجر شده و همچنین در محکومیت تشدید یورش ها و حملات صهیونیست‌ها در مدت اخیر علیه شهرهای کرانه باختری اشغالی بود.

گروه «کمپین همبستگی با فلسطین ایرلند» این تظاهرات را که در محل پارک «باغ یادبود» دوبلین شروع و در مقابل ساختمان پارلمان ایرلند خاتمه یافت سازماندهی کرد.

شرکت‌کنندگان در این تظاهرات خواستار پایان یافتن حملات رژیم صهیونیستی با حمایت متحدانش به فلسطینی ها شده و همبستگی خود را با مردم مظلوم نوار غزه ابراز کردند.

در این تظاهرات اعضای چند سازمان حقوق بشری ایرلند و همچنین حجم قابل توجهی از مردم این کشور شرکت کردند.

ایرلندی‌ها در حمایت از فلسطین به خیابان‌های دوبلین آمدند
تظاهرات حامیان فلسطین در پایتخت ایرلند

«هلن ماهونی»، یک فعال حامی فلسطین که در این تظاهرات شرکت کرد به خبرگزاری «آناتولی» گفت: «تظاهرات امروز در حمایت از کودکان فلسطین برگزار شده است. ما می‌دانیم که بالغ بر ۱۷۰۰۰ کودک فلسطینی در جریان نسل‌کشی کنونی علیه غزه قتل عام شدند و کودکان در این جنگ بیشتر از هر جنگ دیگری که تا کنون رخ داده، رنج برده‌اند.»

او اضافه کرد: «این کودکان خانه‌ها و خانواده‌های خود را از دست داده‌اند. آنها گرفتار شدیدترین جراحات شده و در این شرایط بدون موجود بودن دارو، داروی بیهوشی یا بیمارستان ها تحت درمان قرار گرفته‌اند.»

ایرلندی‌ها در حمایت از فلسطین به خیابان‌های دوبلین آمدند
تظاهرات حامیان فلسطین در پایتخت ایرلند

ماهونی متذکر شد که ۸۰ درصد مدارس و ۱۲ دانشگاه در فلسطین از بین رفته‌اند و نظام آموزشی فلسطینی‌ها عملا محو شده‌ است. او تاکید کرد که آمارها نشان می‌دهند در این حملات بی‌رحمانه به طور متوسط  ۷۰ کودک به طور روزانه کشته می‌شوند.

ماهونی با تاکید خاص بر یک شرکت شناخته شده فن‌آوری اطلاعات که به تولید رایانه، لپتاپ و لوازم الکترونیک دیگر می‌‍پردازد این شرکت را عمیقا همدست در نسل کشی و آپارتاید رژیم صهیونیستی خوانده و گفت: «ما می خواهیم بر تحریم (محصولات اسرائیلی) متمرکز شویم.»

او اضافه کرد که این شرکت همچنین در زمینه تولید سامانه‌های شناسایی بیومتریک با هدف کنترل مردم فلسطین فعالیت می‌کند.

به نوشته خبرگزاری «آناتولی» تظاهرکنندگان پرچم‌های ایرلند و فلسطین را حمل کرده و بنرهایی را به نمایش گذاشتند که رویشان نوشته شده بود: «سفیر اسرائیل را اخراج کنید» و «نسل‌کشی را متوقف کنید».

ایرلندی‌ها در حمایت از فلسطین به خیابان‌های دوبلین آمدند
تظاهرات حامیان فلسطین در پایتخت ایرلند

رژیم صهیونیستی بعد از عملیات «طوفان الاقصی» رزمندگان مقاومت فلسطین در سحرگاه هفتم اکتبر (۱۵ مهر) در سرزمین‌های اشغالی، عملیات و محاصره جنایتکارانه‌ای را علیه نوار غزه به راه انداخت که تا کنون به رغم آن که مدتی پیش قطعنامه‌ای در شورای امنیت سازمان ملل در درخواست برای برقراری آتش‌بس فوری تصویب شد، ادامه یافته است.

در نتیجه این عملیات تا کنون بالغ بر ۴۰۷۰۰ فلسطینی که عمدتا شامل زنان و کودکان بوده‌اند به شهادت رسیده و بالغ بر ۹۳۸۰۰ نفر از فلسطینی‌ها مجروح شده‌اند.

تداوم محاصره غزه از سوی رژیم صهیونیستی به کمبود شدید مواد غذایی، آب تمیز و دارو در این باریکه انجامیده و بخش قابل توجهی از نواحی غزه در حملات این رژیم از بین رفته‌اند.

رژیم صهیونیستی با شکایتی از سوی آفریقای جنوبی در دیوان بین‌المللی دادگستری به اتهام نسل‌کشی در غزه مواجه شده که چند کشور دیگر نیز در این شکایت بعدا با آفریقای جنوبی شریک شدند. این دادگاه حکم به متوقف ساختن عملیات‌های صهیونیست‌ها علیه شهر رفح در جنوب نوار غزه، جایی که قبل از شروع این عملیات‌ها در ششم مه، محل پناه گرفتن بالغ بر یک میلیون فلسطینی بود، داده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha