• یکشنبه / ۱۱ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۲:۱۸
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1403061106708
  • خبرنگار : 71588

حماس: عملیات الخلیل پاسخ طبیعی به جنایت‌های دشمن صهیونیست است

حماس: عملیات الخلیل پاسخ طبیعی به جنایت‌های دشمن صهیونیست است

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) در واکنش به عملیات الخلیل که به کشته شدن سه تن از نیروهای پلیس رژیم صهیونیستی منجر شد، تأکید کرد که این عملیات پاسخ طبیعی به جنایت‌های دشمن اسرائیلی در حق ملت فلسطین است.

به گزارش ایسنا، جنبش مقاومت اسلامی حماس درباره عملیات الخلیل که به کشته شدن سه تن از نیروهای پلیس رژیم صهیونیستی منجر شد، اعلام کرد: عملیات قهرمانانه در کرانه باختری به‌ویژه در الخلیل، پاسخی طبیعی به کشتار رژیم صهیونیستی در غزه و جنایت‌های این رژیم در کرانه باختری است.

براساس گزارش شبکه خبری المسیره، جنبش حماس همچنین اعلام کرد: ما تمامی شهرها، روستاها و اردوگاه‌ها را به‌منظور آماده‌باش برای مقابله با رژیم صهیونیستی و نیز برای تبادل آتش با دشمن اسرائیلی و قطع تمامی مسیرها به روی شهرک‌نشینان دعوت می‌کنیم.

این جنبش در ادامه افزود: از همه کسانی که اسلحه حمل می‌کنند می‌خواهیم گلوله‌ها را به سمت سینه اشغالگرانی نشانه بگیرند که به کشتارها علیه ساکنان نوار غزه ادامه می‌دهند.

جنبش حماس همچنین تاکید کرد: ملت فلسطین که درحال نبرد طوفان الاقصی هستند، راه جهاد و مقاومت در برابر دشمن را ادامه خواهند داد و تا زمان آزادی با اشغالگری مخالفت خواهند کرد.

در این بیانیه آمده است: ما می‌خواهیم ساکنان تمام شهرها، روستاها و اردوگاه‌ها در برابر رژیم صهیونیستی بایستند و راه را بر شهرک نشینان ببندند. همچنین از تمام کسانی که سلاح دارند می‌خواهیم سلاح‌هایشان را به سمت اشغالگرانی نشانه بروند که به کشتارها علیه مردم ما در غزه ادامه می‌دهند.

پیشتر «محمود مرداوی» از رهبران جنبش حماس نیز درباره عملیات الخلیل گفت بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی مسؤولیت تنش‌ها را برعهده دارد: سیاست‌های جنایتکارانه نتانیاهو با مقاومت بیشتری روبه‌رو خواهد شد.

وی در ادامه افزود: تلاش برای خرید زمان و تحمیل حقایق از طریق تصمیمات و اقدامات، با مقاومت و تنش بیشتر مواجه خواهد شد.

پیش از این سازمان رادیو و تلویزیون رژیم صهیونیستی خبر داد: گزارش‌ها از تیراندازی به یک خودروی اسرائیلی در نزدیکی ترقومیا در غرب الخلیل حکایت دارند.

امدادرسانی رژیم صهیونیستی که ابتدا از جراحت جدی سه تن در این تیراندازی در نزدیکی ایست بازرسی ترقومیا خبر داده بود بعدا اعلام کرد این سه زخمی که از نیروی پلیس و گارد مرزی بودند، کشته شدند.

از سوی دیگر، جبهه مردمی برای آزادی فلسطین نیز در واکنش به این عملیات اعلام کرد: عملیات ترقومیا پاسخی مشروع به جنایت‌های رژیم صهیونیستی و حمله به شمال کرانه باختری است.

این جبهه همچنین تاکید کرد عملیات ترقومیا حامل پیامی قوی به دشمن است و آن پیام این است که حرکت قطار عملیات ضدصهیونیستی بی‌وقفه ادامه دارد.

جبهه مردمی برای آزادی فلسطین در ادامه افزود، این عملیات عجز و ناتوانی و همچنین شکست دشمن را در مقابل اراده مقاومت ثابت می‌کند و معادلات بازدارندگی را در کرانه باختری مجدداً ترسیم می‌کند.

این جبهه اعلام کرد، دشمن صهیونیستی باید منتظر عملیات‌های قهرمانانه بیشتری باشد که محاسباتش را برهم بریزد.

جنبش مجاهدین فلسطین نیز درخصوص این عملیات اعلام کرد: ما عملیات منحصر به فرد الخلیل که منجر به کشته شدن دست‌کم سه تن از نیروهای دشمن در ترقومیا واقع در غرب شهر الخلیل شد را تبریک می‌گوییم.

این جنبش در ادامه تاکید کرد، این عملیات پاسخ طبیعی آزادگان فلسطینی به جنایت‌ها و اقدامات افراطی بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر و ایتامار بن گویر، وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی و اعضای تیم آنها در کابینه فاشیستی این رژیم بوده است.

جنبش مجاهدین فلسطین ادامه داد: این عملیات قهرمانانه در امتداد مقاومت ملت فلسطین و پاسخ آنها به تجاوزات بی‌وقفه رژیم صهیونیستی در کرانه باختری و جنایت نسل‌کشی در غزه انجام شد.

کرانه باختری که از سال ۱۹۶۷ توسط رژیم صهیونیستی اشغال شده است، شاهد تشدید تهاجمات بوده است، اما از زمانی که این رژیم جنگ ویرانگر و ادامه‌دار خود را از حدود ۱۰ ماه پیش در نوار غزه آغاز کرد، اوضاع بدتر و حملات بیشتر شده است.

نیروهای رژیم صهیونیستی شامگاه سه‌شنبه گذشته یورش به شهرها و اردوگاه‌های طوباس، طولکرم و جنین را آغاز کردند و بعد از طوباس و طولکرم عقب‌نشینی کردند اما همچنان در جنین حضور دارند. عملیات ارتش رژیم صهیونیستی در شمال کرانه باختری منجر به شهادت ۲۳ فلسطینی شده است.

به گفته منابع رسمی فلسطینی، حملات رژیم صهیونیستی به ساکنان کرانه باختری از هفتم اکتبر گذشته تاکنون بیش از ۶۴۰ شهید و حدود ۵۴۰۰ زخمی بر جای گذاشته است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha