• یکشنبه / ۱۱ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۲:۱۱
  • دسته‌بندی: کرمان
  • کد خبر: 1403061106694
  • خبرنگار : 50187

فرمانده پدافند هوایی عنوان کرد

رصد و پایش کامل شرق کشور و خلیج فارس توسط پدافند هوایی کرمان

رصد و پایش کامل شرق کشور و خلیج فارس توسط پدافند هوایی کرمان

ایسنا/کرمان فرمانده گروه پدافند هوایی شهید صالحی کرمان با اشاره به اینکه سامانه‌های مهم پدافندی در استان فعال است، گفت: رصد و پایش کامل نسبت به شرق کشور و مرزهای شرقی و خلیج فارس را داریم.

سرهنگ محمد معصومی امروز ۱۱ شهریورماه در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان کرمان ضمن اشاره به سالروز تاسیس نیروی پدافند هوایی ارتش(۱۰ شهریور) اظهار کرد: ایستگاه رادار کرمان با گسترش پست‌های دیده‌بانی در همه مناطق(بیش از ۱۰۰ پست دیده‌بانی) سال ۸۷ آغاز به کار کرد و سال ۸۸ مرکز فرماندهی اطلاعات و شناسایی را فعال کردیم.

وی افزود: سال ۹۹ یکی از بهترین رادارهای بومی پدافند ارتش در بم مستقر شد که در حوزه کشف ریزپرنده‌ها و پایش کامل کویر کشور، شرق کشور و رصد مرزها فعالیت دارد.

فرمانده پدافند هوایی کرمان ضمن اشاره به اینکه سامانه‌های مهم پدافندی در استان کرمان فعال است، تصریح کرد: راه‌اندازی مرکز فرماندهی و کنترل رادارهای منطقه جنوب‌شرق از دریای عمان آغاز و تا کیش، جنوبشرق کشور، بم کرمان و در نیروی پدافند انجام شده که رصد و پایش کامل نسبت به شرق کشور و مرزهای شرقی و خلیج فارس را داریم.

به گزارش ایسنا، در این دیدار همچنین امیرغلامعلیان فرمانده قرارگاه منطقه‌ای جنوبشرق ارتش اظهار کرد: در تاریخ امنیتی و تقویمی ایران، ۱۰ شهریور سالروز انتزاع نیروی پدافند هوایی از نیروی هوایی ارتش است و این روز در تقویم ما به نام پدافند هوایی است.

وی با بیان اینکه نیروی پدافند هوایی نقش بسیار برجسته‌ای در دوران هشت ساله دفاع مقدس در حفاظت و حراست از پهنه هوایی جمهوری اسلامی داشته، افزود: با توجه به تغییر ماهیت تهدیدات و تنوع تهدیدات، این نیرو متناسب با فضای رزم، خود را تغییر داده است.

غلامعلیان با اشاره به اینکه استقرار سامانه‌های پیشرفته هوایی در استان کرمان و سرحدات جنوبشرق موجب پهنه و فضای امن هوایی کشور شده، گفت: معتقدیم بازدارندگی امروز عرصه دفاعی و امنیتی کشور به لطف حضور گسترده ارتش و نیروهای چهارگانه ارتش در مرزهای زمینی، هوایی، دریایی و سرحدات هوایی توسط پدافند هوایی است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha