• یکشنبه / ۱۱ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۲:۰۱
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 1403061106686
  • خبرنگار : 50177

استاندار لرستان:

بزرگترین آسیب در آموزش و پرورش سیاست‌زدگی است

بزرگترین آسیب در آموزش و پرورش سیاست‌زدگی است

ایسنا/لرستان استاندار لرستان گفت: بزرگترین آسیب در آموزش و پرورش، سیاست‌زدگی است و در دستگاه تعلیم و تربیت نباید این امر اتفاق بیفتد.

ابوطالب شفقت امروز (۱۱ شهریور ماه) در جلسه شورای آموزش و پرورش استان که با حضور نماینده ولی فقیه در لرستان و در اداره کل آموزش و پرورش استان برگزار شد، اظهار کرد: مهمترین دستگاه بین دستگاه‌های کشور نظام تعلیم و تربیت است و این موضوع مختص لرستان نیست.

وی با بیان اینکه آموزش و پرورش باید به سمت تحول خیز بردارد، ادامه داد: باید همه تلاش کنیم که آغاز سال تحصیلی جدید با کمترین نواقص در لرستان برگزار شود.

استاندار لرستان با بیان اینکه آموزش و پرورش، محل پرورش فرزندان این مرز و بوم است و باید از سیاست‌زدگی دور باشد، بیان کرد: در کنار تعلیم و تربیت مسئله تزکیه که درآیات قرآن بر آن تاکید زیادی شده، ضروری است و باید بدانیم مسئولیت شرعی و قانونی نسبت به فرزندان این مرز و بوم داریم.

شفقت گفت: براساس شاخص‌هایی که وزارت آموزش و پرورش اعلام کرده، لرستان وضعیت خوبی نسبت به سایر استان‌های کشور دارد، البته یک مدیر اجرایی نباید نسبت به عملکرد خود راضی باشد بلکه باید بداند وظیفه خطیری دارد و اهمیت آموزش و پرورش بیشتر از نیروهای مسلح است.

وی بر بصیرت‌افزایی در دستگاه تعلیم و تربیت تاکید کرد و با بیان اینکه تربیت درست و براساس مبانی اسلام موجب اقتدار درونی جامعه در آینده خواهد شد، اظهار کرد: نیاز است کانون اندیشه‌ورزی تشکیل و نظم مسائل لرستان در آن بررسی شود.

نماینده عالی دولت در لرستان با تاکید بر اینکه نظارت بر جریان زیست آموزشی نظام مسائل، ضرورتی اجتناب‌ناپذیر است، افزود: یک تیم نظارت بر جریان آموزش و یک تیم تحلیلگر نظام مسائل استان ایجاد شود، چراکه هدف ما انجام کارها در راستای مطالبات مقام معظم رهبری در عرصه تعلیم و تربیت است.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha