• یکشنبه / ۱۱ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۱:۴۴
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 1403061106665
  • خبرنگار : 50177

معاون سوادآموزی استان لرستان:

دستگاه‌های اجرایی برای شناسایی افراد بی‌سواد همکاری کنند

دستگاه‌های اجرایی برای شناسایی افراد بی‌سواد همکاری کنند

ایسنا/لرستان معاون سوادآموزی لرستان گفت: دستگاه‌های اجرایی استان برای شناسایی افراد کم‌سواد و بی‌سواد همکاری لازم را با سوادآموزی استان داشته باشند.

منصور بازگیر امروز (۱۱ شهریور ماه) در جلسه شورای آموزش و پرورش استان که با حضور نماینده ولی فقیه در لرستان و استاندار در اداره کل آموزش و پرورش لرستان برگزار شد، اظهار کرد: نرخ باسوادی در کشور از ۹۸ درصد عبور کرده است، اما این نرخ در برخی استان‌ها متفاوت است و بی‌سوادی وجود دارد.

وی ادامه داد: از سال ۱۳۹۱ تا کنون که حوزه سوادآموزی در استان برون‌سپاری شده است، برخی اداره‌ها خیلی پای کار نیستند، در حالی که همه نهادها، سازمان‌ها و اداره‌ها مخاطبانی دارند و باید جهادی در شناسایی افراد بی‌سواد و کم‌سواد یاریگر نهضت سوادآموزی لرستان باشند.

معاون سوادآموزی لرستان بی‌سوادی را یکی از چالش‌های حوزه سوادآموزی در استان دانست و با بیان اینکه در سه سال اخیر مراکز یادگیری نهضت را در نقاط محروم لرستان فعال کردیم، بیان کرد: به‌عنوان نمونه، در محله فلک‌الدین خرم‌آباد مرکز شهید مطهری برپا شده که علاوه بر سوادآموزی، مهارت افراد را نیز ارتقا داده است.

بازگیر از همکاری سازمان زندان‌های لرستان تقدیر کرد و گفت: با همت مدیر سازمان زندان‌های استان موضوع سوادآموزی به‌طور جدی پیگیری شده است و هیچ زندانی بی‌سوادی در زندان‌های استان نداریم، آنها پس از گذراندن دوره محکومیت، با سواد به جامعه بازمی‌گردند.

وی اظهار کرد: در این جلسه مصوب شود اداره‌ها در راستای شتاب‌بخشی برای شناسایی افراد کم‌سواد و بی‌سواد با نهضت سوادآموزی استان همکاری داشته باشند و فرمانداران و بخشداران، دهیاران را ملزم به شناسایی این افراد کنند و یک پایش بی‌سوادی در استان انجام شود.

معاون سوادآموزی لرستان اضافه کرد: اکنون ۱۳ هزار و ۶۴۳ نفر در کلاس‌های سوادآموزی استان مشغول به تحصیل هستند که ۴۷۰۳ نفر از آنها مطلقاً سواد نداشتند.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۳-۰۶-۱۱ ۱۴:۲۳

سلام وعرض ادب واحترام هیچ بیسوادی دیگه وجود ندارد نیروهای پر توان وزحمت کش نهضت با همتی قوی وعملکرد بالا در ریشه کنی بیسوادی تلاش کردند وبیسوادی را به صفر رسوندند حال نوبت شماست که به عهد خود وفا کنید واز این نیروهای نهضت بعد از سال ۹۲ حمایت کنید 🙏

avatar
۱۴۰۳-۰۶-۱۳ ۰۸:۲۴

واقعا در حق نهضتی ها ۹۲ به بعد ظلم کردند

avatar
۱۴۰۳-۰۶-۱۳ ۰۸:۱۲

دیگه بیسوادی نیست همینجور که داری صحبت می‌کنی در مورد استخدام این بنده خدا ها صحبت کنید

avatar
۱۴۰۳-۰۶-۱۳ ۰۹:۰۳

سلام وقتتون بخیر ضمن تشکر از نیروهای زحمت کش سواد آموزی که با کمترین امکانات و با حقوق ناچیز زحمات زیادی کشیدید و کسی قدر زحمت هاتون جبران نکرد عرض کنم هستن کسانی که بی سوادن و نمی دونن کجا مراجعه کنن برای سواد آموزی