• یکشنبه / ۱۱ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۱:۴۳
  • دسته‌بندی: قم
  • کد خبر: 1403061106663
  • خبرنگار : 50455

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان خبرداد؛

لزوم جلوگیری از هرگونه دخل و تصرف در کوه دوبرادران قم

لزوم جلوگیری از هرگونه دخل و تصرف در کوه دوبرادران قم

ایسنا/قم کوه دوبرادران در کنار کوه خضر و مسجد مقدس جمکران، از جاذبه‌های گردشگری شهر قم نیز به شمار می‌آید و به گفته‌ی مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم این کوه ارزشمند قابلیت تبدیل شدن به ژئوپارک فسیلی را دارد.

محمدحسین بازگیر امروز ۱۱ شهریورماه طی سخنانی اظهار کرد: کوه دوبرادران قم از مهمترین رخنمون‌های «سازند قم» است که از مهمترین سنگ مخزن‌ها و سازندهای زمین شناسی ایران مرکزی به شمار آمده و از نظر مشخصات لیتولوژیک و خصوصیات فسیل شناسی، بسیار حائز اهمیت است.

وی با بیان اینکه قطعا این کوه ارزشمند قابلیت تبدیل شدن به ژئوپارک فسیلی را دارد، تصریح کرد: کوه دوبرادران در کنار کوه خضر و مسجد مقدس جمکران، از جاذبه‌های گردشگری شهر قم نیز به شمار می‌آید که باید بیش از این مورد توجه قرار بگیرد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم با بیان اینکه در حال حاضر کوه نرداغی برای تولید آهک در حال ریشه کن شدن است، گفت: مسئولان امر باید از هرگونه دخل و تصرف در کوه دوبرادران قم و تغییر کاربری و واگذاری بخش‌هایی از آن جلوگیری و اجتناب کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۳-۰۶-۱۱ ۱۹:۵۹

باعث خوشحالیم شد.ضمنا اسناد ومدارک بسیار جذاب ومنحصربه فرد درمورد این منطقه وخصوصا دوبرادران دارم خواستیدتقدیم میکنم

avatar
۱۴۰۳-۰۶-۱۳ ۱۱:۱۱

درود بر شما به نکته خوبی اشاره کردید ،کوه دو برادران و قزقله‌سی از قدیم محل گردش و کوهنوردی مردم قم بوده و کوهنوردان آماتور و حرفه‌ای از آن استفاده میکردند اما بتدریج راه اصلی آن به تصرف ارگانهای مختلف درآمده و امکان استفاده برای عموم محدود شده است.

avatar
۱۴۰۳-۰۶-۱۳ ۱۳:۰۱

درود این کوه خیلی حرف برای گفتن دارد از 2 هزار سال قبل میلاد مسیح تا امروز بارها رفتم و در این کوه گریه کردم اولین بار در سن 11 سالگی به بالای این کوه رفتم پله های بلند به ارتفاع 2 در ایران اتاق حدودا 2 در 2 در بالای قله وجود خزانه بزرگ قلعه دختر