• یکشنبه / ۱۱ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۰:۵۰
  • دسته‌بندی: قزوین
  • کد خبر: 1403061106585
  • خبرنگار : 50060

مدیرکل میراث‌فرهنگی مطرح کرد

ضرورت توسعه چشم‌انداز گردشگری ورزشی در قزوین

ضرورت توسعه چشم‌انداز گردشگری ورزشی در قزوین

ایسنا/قزوین مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان قزوین گفت: این روزها با برگزاری مسابقات فوتبال در قزوین و میزبانی از تیم‌های بزرگ فوتبال کشور چشم‌انداز روشنی از توسعه و شکوفایی گردشگری ورزشی پیش روی استان ترسیم شده‌ است.

علیرضا خزائلی با اشاره به اهمیت برگزاری رویدادهای ورزشی در توسعه گردشگری و شاخه‌ای از این صنعت با عنوان گردشگری ورزشی اظهار کرد: ورزش زمینه‌ساز بسیار خوب و مناسبی برای توسعه گردشگری است و رویدادهای ورزشی بسیار مورد توجه گردشگران در سراسر دنیا قرار دارد و طی هفته‌ها و روزهای اخیر در شهر قزوین نیز میزبانی از تیم‌های فوتبال لیگ برتر کشور به‌ویژه استقلال و پرسپولیس و هواداران آن‌ها تأثیر بسزایی در افزایش حضور گردشگران و شکوفایی شاخه‌ای از صنعت گردشگری با عنوان گردشگری ورزشی در استان داشته‌ است.

به گزارش ایسنا، وی با تقدیر از مجموعه مدیریت استان و اداره‌کل ورزش و جوانان جهت فراهم آوردن زیرساخت‌های مناسب ورزشی برای واگذاری میزبانی تیم‌های مطرح در استان افزود: اکنون ظرفیت استان دراین حوزه از صنعت گردشگری آشکار شده که در صورت تداوم می‌تواند تاثیر بسزایی در تبدیل استان به یکی از مقاصد گردشگری ورزشی کشور داشته باشد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان این ظرفیت را فرصت مناسبی برای معرفی داشته‌های تاریخی، فرهنگی و گردشگری دانست و گفت: با توجه به حضور هزاران نفر هوادار و تماشاچی تیم‌های ورزشی در استان و ببیندگان این مسابقات در سراسر کشور اجرای تمهیداتی برای معرفی مناسب ظرفیت‌های گردشگری استان در دستور کار قرار دارد.

وی نصب بنرهایی با محوریت ظرفیت‌های گردشگری، روز قزوین، هفته دولت را از جمله این اقدام‌ها خواند و اظهار کرد: این بنرها که با تأکید استاندار و همکاری اداره‌کل ورزش و جوانان و هیأت فوتبال استان در ورزشگاه نصب می‌شوند، با توجه به مناسبت‌های مختلف در هر یک از این مسابقات تغییر می‌کنند و تلاش داریم به‌صورت دوره‌ای ظرفیت‌های غنی تاریخی، فرهنگی، هنری و گردشگری شهر را در این بنرها معرفی کنیم.

بنا بر اعلام روابط عمومی میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان قزوین، خزائلی خاطرنشان کرد: امیدوارم با اشتیاق حاصل از برگزاری این رویدادهای ورزشی که در بین مردم و مسئولان ایجاد شده و حمایت و همراهی همه دستگاه‌های ذیربط و مجموعه مدیریت استان بتوانیم از این ظرفیت تازه گردشگری قزوین برای معرفی شایسته استان و حضور بیش از پیش گردشگران بهره لازم را ببریم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha