• یکشنبه / ۱۱ شهریور ۱۴۰۳ / ۰۹:۳۴
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1403061106462
  • خبرنگار : 71516

با شهادت یک اسیر دیگر، تعداد اسرای شهید غزه به ۲۴ تن رسید

با شهادت یک اسیر دیگر، تعداد اسرای شهید غزه به ۲۴ تن رسید

باشگاه اسیران فلسطینی و موسسه امور اسرا و آزادگان فلسطینی از شهادت یک اسیر از غزه در زندان الرمله رژیم صهیونیستی خبر دادند.

به گزارش ایسنا، مرکز امور اسرا و آزادگان فلسطینی و باشگاه اسیران فلسطینی در بیانیه مشترکی اعلام کردند: «نصر سالم سعید زیاره»، اسیر ۶۵ ساله فلسطینی از غزه ۱۶ اوت در زندان الرمله به شهادت رسید. وی یکی از ده‌ها اسیر از غزه است که به خاطر عملیات شکنجه شهید شده‌اند و رژیم اشغالگر به مخفی کردن هویت بسیاری از آن‌ها و تحویل ندادن پیکرهایشان ادامه می‌دهد.

این شهید اواخر دسامبر ۲۰۲۳ به همراه پسر ۳۷ ساله‌اش که در زندان نقب است بازداشت شد. وی پدر هفت فرزند است و نیروهای رژیم صهیونیستی او را از منزلش در محله التفاح در شهر غزه بازداشت کرده بودند.

شهادت یک اسیر دیگر در زندان رژیم صهیونیستی تعداد اسرای شهید غزه را به ۲۴ تن رساند
«نصر سالم سعید زیاره»

۲ موسسه مذکور اعلام کردند: این شهید یک هفته قبل از شهادتش به زندان الرمله منتقل شده بود و وضعیت جسمانی وخیمی داشت از جمله اینکه دچار سوختگی‌هایی در بدنش شده بود. با شهادت وی تعداد اسیران شهید از هفت اکتبر به ۲۴ تن رسید. این تعداد مربوط به اسرایی است که هویتشان مشخص است و رسما اعلام شده‌اند. رژیم صهیونیستی به مخفی کردن هویت ده‌ها شهید ادامه می‌دهد و درنتیجه عدد دقیقی از تعداد آن‌ها در دست نیست.

این موسسه‌ها اعلام کردند: به دلیل شکنجه‌هایی که این شهید در معرض آن قرار گرفته و شرایط بیرحمانه بازداشت وی رژیم اشغالگر مسؤولیت کامل شهادت وی را برعهده دارد. ما از سازمان حقوق بین‌الملل می‌خواهیم اقدامات واضحی را برای مجازات رژیم صهیونیستی و توقف جنگ فراگیر انجام دهد.

موسسه‌های مذکور اعلام کردند: شهادت این اسیر درحالی است که گزارش‌ها از سطح هولناک شکنجه و جنایت‌ها علیه اسرا از جمله تجاوز افزایش یافته است.

این ۲ موسسه تأکید کردند: اطلاعات دقیقی درباره تعداد اسرای غزه در دست نیست. اداره زندان‌های اسرائیل از بازداشت ۱۵۸۴ خبر داده بود اما رسانه‌های اسرائیلی از بازداشت بیش از ۴۵۰۰ نفر خبر می‌دهند. تعداد شهدای اسیر از سال ۱۹۶۷ به ۲۶۱ نفر رسید که این تعداد هم فقط آمار د اعلام شده است نه تعداد دقیق.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha