• یکشنبه / ۱۱ شهریور ۱۴۰۳ / ۰۹:۲۷
  • دسته‌بندی: تولید و تجارت
  • کد خبر: 1403061106453
  • خبرنگار : 71616

رئیس سازمان توسعه تجارت عنوان کرد

اختلالی در ثبت سفارش واردات خودرو نداریم/ درخواست‌ها بیش از سهمیه ارزی است

اختلالی در ثبت سفارش واردات خودرو نداریم/ درخواست‌ها بیش از سهمیه ارزی است

رئیس سازمان توسعه تجارت ضمن تاکید بر اینکه بانک مرکزی به‌ خوبی در روند تخصیص ارز برای واردات خودرو همکاری دارد و ثبت‌سفارش‌ها نیز بر اساس سهمیه ارزی در حال انجام است، به‌گونه‌ای که واردات خودرو به امری روتین تبدیل شده، اعلام کرد که از ابتدای سال جاری تاکنون بالغ بر ۸۰۰ میلیون دلار ارز برای واردات خودرو توسط بانک مرکزی تخصیص داده شده است.

مهدی ضیغمی در گفت‌وگو با ایسنا، در رابطه با آخرین وضعیت واردات خودرو و اینکه تاکنون چه تعداد خودرو وارد کشور شده است، اظهار کرد: طی پنج ماهه گذشته و شهریور ماه، در هر ماه بطور تقریبی عدد ثابتی خودرو وارد کشور شده همچنین علاوه بر بیش از ۱۵ هزار دستگاهی که ترخیص شده، قریب به ۲۰ هزار دستگاه خودرو هم در گمرکات موجود داریم؛ ضمن اینکه تعدادی خودرو نیز در مناطق موجود یا در حال ساخت داریم که ثبت سفارش صورت گرفته است.

رئیس سازمان توسعه تجارت تاکید کرد: بر این اساس روند واردات خودرو به امری روتین و روال تبدیل شده و مشکلی به لحاظ ثبت سفارش وجود ندارد. این درحالیست که تخصیص ارز هم طبق روال مشخص توسط بانک مرکزی صورت می‌گیرد. از ابتدای امسال تاکنون بالغ بر ۸۰۰ میلیون دلار تخصیص ارز توسط بانک مرکزی برای واردات خودرو انجام شده است.

 چند روز پیش، مجدداً موضوعی مبنی بر اینکه از ابتدای سال ثبت سفارش واردات خودرو با مشکل و اختلال مواجه است، مطرح و تاکید شد که علیرغم وعده وزیر صمت دولت سیزدهم (عباس علی‌آبادی) در حاشیه نمایشگاه اخیر خودرو برای رفع مشکل ثبت سفارش خودروها که آن را مشکلی مقطعی خواند، همچنان ثبت سفارش‌ها متوقف است، در رابطه با صحت این موضوع، رئیس سازمان توسعه تجارت تصریح کرد: اختلالی وجود ندارد، اما اینگونه هم نیست که هر شخصی بتواند به‌راحتی درخواست دهد و ثبت سفارش وی انجام شود؛ چراکه تعداد درخواست‌ها بسیار زیاد و بیش از سهیمه‌ ارزی این بخش است.  

وی افزود: درخواست‌ها انجام می‌شود، اما سفارش‌ها بر اساس توان و سهمیه ارزی که وجود دارد، ثبت و سهمیه تخصیص داده می‌شود و ثبت سفارش صورت می‌گیرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۳-۰۶-۱۱ ۱۰:۳۷

لااقل یک نفر از ایشان سئوال کند چرا تعهدات شرکت های واردکننده خودرو مانند سایپا برای خودرو چانگان که با گذشت 180 روز از تاریخ ثبت نام (تحویل باید 90 روزه انجام می شد) کماکان بدون هرگونه پاسخگویی و تحویل خودرو در حال سرگردان کردن متقاضیان است.

avatar
۱۴۰۳-۰۶-۱۱ ۱۴:۱۲

اونایی چند خودرو‌ دارند ، الان وعنی ندارد زن خودرو‌جدا مرد خودرو‌جدا داشته باشد معنی ندارد مردم خودرو‌انبار کنند معنی ندارد تا افغانها وافیای خودرو شوند معنی ندارد به خودرهای لوکس بنزین دهید باید مالیات از آنها گرفت اگر هم ندادند‌خودرو‌آنها به پارکین

avatar
۱۴۰۳-۰۶-۱۲ ۱۹:۴۲

سلام.بنده کشنده خریدم چهار ماهه پشت مرز بازرگان مونده بخاطر سامانه ویرایش.کل دار و ندارم همینه..کسی هم پاسخگو نیست .الان بیکار بیکار خونه خوابیدم دارم بخدا روانی میشم .از زمان خرید ماشین پنج ماه میگذره