• یکشنبه / ۱۱ شهریور ۱۴۰۳ / ۰۹:۲۴
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1403061106450
  • خبرنگار : 71588

گزارش پزشکان بدون مرز درباره قطع آب و برق بیمارستان جنین و محاصره آن

گزارش پزشکان بدون مرز درباره قطع آب و برق بیمارستان جنین و محاصره آن

سازمان پزشکان بدون مرز نسبت به شدت عملیات رژیم صهیونیستی در کرانه باختری به‌ویژه شهر جنین و ممانعت از دسترسی به مراکز درمانی ابراز نگرانی کرد.

به گزارش ایسنا، سازمان پزشکان بدون مرز با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد نیروهای رژیم صهیونیستی آمبولانس‌ها را در شهر جنین واقع در کرانه باختری هدف قرار می‌دهند و همین امر دسترسی به بیمارستان‌ها را به تاخیر می‌اندازد.

براساس گزارش وبگاه عربی ۲۱، این سازمان اعلام کرد بیمارستان «خلیل سلیمان» در شهر جنین از زمان آغاز تجاوزات نظامیان رژیم اشغالگر تحت محاصره قرار دارد و قطع جریان برق و آب بیمارستان جنین منجر به توقف فرآیند دیالیز شده است.

سازمان پزشکان بدون مرز همچنین تاکید کرد پس از عقب‌نشینی نیروهای رژیم صهیونیستی از طولکرم، تیم‌های این سازمان توانستند از میزان خرابی‌ها در اردوگاه مطلع شوند.

روز شنبه ارتش رژیم صهیونیستی مانع ورود مخازن آب وابسته به سازمان دفاع مدنی به بیمارستان دولتی جنین شد و این امر منجر به توقف فعالیت بخش دیالیز و به خطر انداختن جان بیماران دیالیزی می‌شود.

سازمان پزشکان بدون مرز همچنین اعلام کرد: ابعاد و شدت تهاجم نیروهای اسرائیلی به جنین طی چهار روز به شدت نگران‌کننده است.

این نهاد تاکید کرد نیروهای رژیم صهیونیستی بیمارستان «خلیل سلیمان» در جنین را از زمان آغاز عملیات خود تحت محاصره قرار داده‌اند و امدادرسانی‌های برق و آب در معرض خطر قرار گرفته‌اند.

این نهاد در پایان از رژیم صهیونیستی خواست به‌عنوان قدرت اشغالگر به تعهدات خود پایبند باشد و به بیمارستان‌ها و آمبولانس‌ها احترام بگذارد.

در همین راستا، «ضرغام زکارنه»، مدیر سازمان دفاع مدنی در جنین اعلام کرد نیروهای ارتش رژیم اشغالگر در مقابل درب این بیمارستان دولتی مستقر شده و مانع ورود اعضای این سازمان برای انتقال آب به داخل بیمارستان می‌شوند.

زکارنه در ادامه افزود بخش دیالیز روزانه به ۱۰۰ متر مکعب (هر متر برابر با هزار لیتر است) آب نیاز دارد.

در همین رابطه، «وسام بکر»، مدیر بیمارستان دولتی جنین نیز هشدار دارد درصورت تداوم ممانعت از ورود آب به بیمارستان توسط اشغالگران صهیونیست خدمات‌رسانی بخش دیالیز متوقف می‌شود.

کرانه باختری که از سال ۱۹۶۷ توسط رژیم صهیونیستی اشغال شده است، شاهد تشدید تهاجمات بوده است، اما از زمانی که این رژیم جنگ ویرانگر و ادامه‌دار خود را از حدود ۱۰ ماه پیش در نوار غزه آغاز کرد، اوضاع بدتر و حملات بیشتر شده است.

نیروهای رژیم صهیونیستی شامگاه سه‌شنبه گذشته یورش به شهرها و اردوگاه‌های طوباس، طولکرم و جنین را آغاز کردند و بعد از طوباس و طولکرم عقب‌نشینی کردند اما همچنان در جنین حضور دارند. عملیات ارتش رژیم صهیونیستی در شمال کرانه باختری منجر به شهادت ۲۳ فلسطینی شده است.

به گفته منابع رسمی فلسطینی، حملات رژیم صهیونیستی به ساکنان کرانه باختری از هفتم اکتبر گذشته تاکنون بیش از ۶۴۰ شهید و حدود ۵۴۰۰ زخمی بر جای گذاشته است.

طبق گفته منابع عملیات تخریب عامدانه شهر جنین شامل ۷۰ درصد از زیرساخت و جاده‌های این شهر است و رژیم اشغالگر مانع تردد شهروندان در داخل شهر شده و آن را محاصره کرده است، همین مسأله باعث شد ساکنان اردوگاه جنین مجبور به خروج از آن شوند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha