• یکشنبه / ۱۱ شهریور ۱۴۰۳ / ۰۹:۱۷
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 1403061106440
  • خبرنگار : 50182

یک مسئول:

آغاز سرشماری عمومی کشاورزی از آبان/ ۴۰۰ مامور حوزه کشاورزی کرمانشاه را سرشماری می‌کنند

آغاز سرشماری عمومی کشاورزی از آبان/ ۴۰۰ مامور حوزه کشاورزی کرمانشاه را سرشماری می‌کنند

ایسنا/کرمانشاه معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کرمانشاه از آغاز طرح سرشماری عمومی کشاورزی از آبان ماه امسال خبر داد.

ارسلان حیدری در جمع خبرنگاران، با اشاره به اجرای پروژه سرشماری عمومی کشاورزی در آبان ماه امسال گفت: این پروژه به لحاظ حجم کاری مهمترین طرح بعد از انتخابات ریاست جمهوری محسوب می‌شود.

وی افزود: جامعه هدف در این سرشماری که آخرین مرحله آن حدود ۱۰ سال پیش انجام گرفته کشاورزان هستند و اطلاعات جمع‌آوری شده از آنان مبنای برنامه‌ریزی‌های حوزه کشاورزی قرار می‌گیرد.

حیدری گفت: با توجه به این مسئله بسیار مهم است که کشاورزان اطلاعات درست را به ماموران سرشماری ارائه دهند و اطمینان داشته باشند که اطلاعات آنها در بحث یارانه و اخذ مالیات و ... اثرگذار نیست و تنها برای برنامه‌ریزی‌های حوزه کشاورزی استفاده می‌شود.

این مسئول گفت: اگر اطلاعات این حوزه دقیق نباشد، قطعا خود کشاورزان هم متضرر می‌شوند، چرا که نمی‌توان برنامه‌ریزی درستی بر اساس آمار غلط داشت.

معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کرمانشاه گفت: ماموران سرشماری با توجه به تجاربی که دارند از شیوه‌هایی برای به دست آوردن اطلاعات درست استفاده می کنند، اما درخواست ما این است که خود کشاورزان هم همکاری کرده و اطلاعات درست را در خوداظهاری‌ها مطرح کنند.

وی افزود: اطلاعاتی که ما در این طرح به آن نیاز داریم مساحت اراضی کشاورزی، نوع اراضی (دیم یا آبی)، نوع و میزان محصولات تولیدی، مساحت باغات و نوع و میزان محصولات آن، مساحت گلخانه‌ها، تعداد دام سنگین و سبک، تعداد طیور و... می‌باشد.

این مسئول با اشاره به شروع این طرح از آبان ماه امسال گفت: نهایتا ظرف یک ماه این طرح در سطح استان اجرایی و به پایان می‌رسد.

به گفته حیدری ۴۰۰ نفر در اجرای طرح سرشماری عمومی کشاورزی در سطح استان پای کارخواهند بود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha