• یکشنبه / ۱۱ شهریور ۱۴۰۳ / ۰۹:۰۴
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1403061106426
  • خبرنگار : 71516

پنجمین روز تجاوز در جنین و ادامه درگیری‌ها میان مقاومت و نیروهای اشغالگر در شمال کرانه باختری

پنجمین روز تجاوز در جنین و ادامه درگیری‌ها میان مقاومت و نیروهای اشغالگر در شمال کرانه باختری

همزمان با ادامه عملیات ارتش رژیم صهیونیستی در شمال کرانه باختری برای پنجمین روز متوالی، درگیری‌ها میان نیروهای رژیم صهیونیستی و اعضای مقاومت فلسطین در این منطقه به ویژه شهر جنین ادامه دارد.

به گزارش ایسنا، تیپ جنین از گردان‌های القدس، شاخه نظامی جهاد اسلامی فلسطین اعلام کرد اعضای مقاومت به هدف قرار دادن نیروهای رژیم صهیونیستی در جنین ادامه داده و با گلوله و بمب آن‌ها را هدف قرار می‌دهند.

درگیری‌های شدیدی میان نیروهای رژیم صهیونیستی و اعضای مقاومت فلسطین در اطراف اردوگاه جنین رخ داد. اعضای مقاومت فلسطین با نیروهای صهیونیست طی یورش آن‌ها به شهرک برقین در غرب جنین مقابله کردند.

ارتش رژیم صهیونیستی تجهیزات نظامی جدیدی را وارد این شهر کرد.

ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد نیروهای مشترک ارتش، شاباک و گارد مرزی به عملیات در جنین ادامه می‌دهند و عملیات نظامی در کرانه باختری ادامه خواهد داشت.

طبق گزارش عربی۲۱، نیروهای رژیم صهیونیستی همچنین به مناطقی در استان الخلیل یورش بردند. همزمان نیز صدای تیراندازی به گوش رسید.

شنبه ارتش رژیم صهیونیستی به کشته شدن یک سرباز و زخمی شدن یک افسر در درگیری‌های محله الدمج در جنین اذعان کرد.

به گفته منابع عملیات تخریب عمدی شهر جنین شامل ۷۰ درصد از زیرساخت و جاده‌های این شهر است و رژیم اشغالگر مانع تردد شهروندان در داخل شهر شده و آن را محاصره کرده است، همین مسئله باعث شد ساکنان اردوگاه جنین مجبور به خروج از آن شوند.

همچنین مؤید شعبان، رئیس مرکز مقاومت در برابر شهرک‌سازی گفت: نیروهای اسرائیلی و شهرک‌نشینان طی ماه اوت ۱۲۲۸ تجاوز را در کرانه باختری انجام دادند.

از سوی دیگر خبرنگار الجزیره از وقوع انفجاری در نزدیکی مسجدی در محله الجابریات در شهر جنین خبر داد. این خبرنگار اعلام کرد ارتش رژیم صهیونیستی برای پنجمین روز متوالی به عملیات نظامی در جنین ادامه می‌دهد.

نیروهای رژیم صهیونیستی به محله شرقی نابلس و اردوگاه عسکر در این شهر یورش بردند. هلال احمر فلسطین اعلام کرد یک کودک ۱۳ ساله به ضرب گلوله نیروهای اسرائیلی در این اردوگاه زخمی شد.

نیروهای رژیم صهیونیستی تلاش کردند یک مجروح را در داخل آمبولانس در اردوگاه عسکر بازداشت کنند.

گروه‌های مقاومت نیز با یورش‌های ارتش رژیم صهیونیستی با اسلحه و بمب مقابله می‌کنند.

همچنین نیروهای رژیم صهیونیستی دانشجویی را در شهر دورا در جنوب الخلیل بازداشت کردند.

این نیروها به شهرک سبسطیه در شمال غرب نابلس و شهرهای یطا و دورا در جنوب الخلیل و شهرک سعیر در شمال الخلیل یورش بردند.

از سوی دیگر شامگاه شنبه تظاهرات و راهپیمایی‌هایی در مناطق مختلف کرانه باختری در حمایت از مقاومت فلسطین و مخالفت با حملات رژیم صهیونیستی به شمال کرانه باختری برگزار شد.

راهپیمایی در مرکز رام‌الله برگزار شد و شرکت کنندگان فریادهایی در حمایت از اعضای مقاومت و محکومیت عملیات رژیم صهیونیستی سر دادند.

همچنین راهپیمایی‌هایی با خودرو از شهر قباطیه و میثلون به سمت شهر جنین در حمایت از این شهر و شکستن محاصره آن برگزار شد.

عملیات ارتش رژیم صهیونیستی در شمال کرانه باختری که از سه شنبه گذشته آغاز شد، منجر به شهادت ۲۳ فلسطینی شده است. با این تعداد، آمار شهدای کرانه باختری از آغاز جنگ غزه در هفت اکتبر به ۶۷۷ تن رسید.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha