• یکشنبه / ۱۱ شهریور ۱۴۰۳ / ۰۹:۰۱
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1403061106420
  • خبرنگار : 71129

مقام آمریکایی: کی‌یف نباید انتظار دریافت موشک‌های دوربرد بیشتری را داشته باشد

مقام آمریکایی: کی‌یف نباید انتظار دریافت موشک‌های دوربرد بیشتری را داشته باشد

شبکه خبری سی.‌ان.‌ان به نقل از یک مقام آمریکایی که نامش فاش نشد گزارش داد، واشنگتن «صراحتا» اعلام کرده که نمی‌تواند تعداد قابل توجهی از سامانه‌های موشکی تاکتیکی ATACMS را در آینده‌ای نزدیک به اوکراین دهد.

به گزارش ایسنا، این اظهارنظر از سوی مقام آمریکایی در حالی مطرح شده که رستم امروف، وزیر دفاع اوکراین پس از دیدار با لوید آستین، همتای آمریکایی خود در واشنگتن به سی.ان.ان مدعی شد که کی‌یف به دنبال برداشته شدن محدودیت‌ها در استفاده از این سامانه‌های موشکی است تا از آنها برای حمله به عمق خاک روسیه استفاده کند.

اما یکی از مقام‌های دفاعی آمریکا به سی.ان.ان گفت که بسیاری از اهدافی که در فهرست آرزوهای اوکراین هستند در واقع خارج از برد موشک هستند چون مسکو آنها را از خط مقدم دور نگه می‌دارد.

شبکه خبری سی.ان.ان به نقل از این منبع آگاه گزارش کرد، ایالات متحده همچنین «به صراحت اعلام کرده است که کی‌یف نباید منتظر تحویل قابل توجه دیگری از موشک‌های ATACMS به دلیل تعداد محدود موجودی‌های ایالات متحده و زمان طولانی تولید این سلاح باشد.»

این مقام خاطرنشان کرد که اوکراین تاکنون تعداد «محدودی» از این موشک‌ها را دریافت کرده است.

پاتریک رایدر، سخنگوی پنتاگون روز سه‌شنبه تصریح کرد که «سیاست واشنگتن تغییر نکرده است»، به این معنی که اوکراین مجاز است از تسلیحات ایالات متحده برای دفاع در برابر حملات فرامرزی و نه برای «حمله‌های عمیق» به خاک روسیه استفاده کند.

اگرچه جان کربی، سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید روز دوشنبه به خبرنگاران گفته بود، واشنگتن «مذاکرات با اوکراینی‌ها را درباره نحوه استفاده از تسلیحات ارائه شده به کی‌یف ادامه خواهد داد.»

مسکو همچنین هشدار داده که هرگونه گفت‌وگو درباره استفاده از موشک‌های دوربرد برای هدف قرار دادن قلمروی روسیه خطرناک است.

 شبکه خبری ای.بی.سی نیز گزارش کرده بود، یکی از مقام‌های اوکراینی حاضر در نشست با مقام‌های دفاعی آمریکایی درباره این مساله استدلال کردند که آیا حمله به عمق روسیه با استفاده از تسلیحات آمریکایی می‌تواند در تغییر وضعیت جنگ موثر باشد یا خیر.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha