• یکشنبه / ۱۱ شهریور ۱۴۰۳ / ۰۸:۵۵
  • دسته‌بندی: آموزش
  • کد خبر: 1403061106414
  • خبرنگار : 71567

از سوی دانشگاه علامه طباطبایی؛

شرایط و ظرفیت پذیرش دانشجوی دکتری «استاد محور» اعلام شد

شرایط و ظرفیت پذیرش دانشجوی دکتری «استاد محور» اعلام شد

متقاضیان تحصیل دوره دکتری بدون آزمون به شیوه استاد محور دانشگاه علامه طباطبایی برای سال تحصیلی جاری تا ۱۶ شهریورماه می توانند نسبت به ثبت نام خود اقدام کنند.

به گزارش ایسنا؛ دانشگاه علامه طباطبائی اعلام کرد؛ براساس آیین نامه «پذیرش بدون آزمون استعدادهای درخشان در دوره تحصیلی دکتری به شیوه استاد محور» مصوب  شورای هدایت استعدادهای درخشان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، با شرایط زیر برای نیمسال اول سال تحصیلی ۱۴۰۴-۱۴۰۳ در دوره روزانه دررشته هایی که از طریق آزمون سراسری پذیرش دانشجو دارد مطابق فهرست پیوست به صورت مازاد بر ظرفیت و بنا به تقاضای اساتید میزبان و براساس شرایط مندرج در فراخوان دانشجو می پذیرد.

*استاد میزبان:

عضو هیأت علمی دانشگاه با مرتبه استادتمامی یا دانشیاری و نیز با مرتبه استادیاری در صورتی که در دو سال منتهی به اعالم فراخوان پذیرش بدون آزمون استعدادهای درخشان، در فهرست دو درصد دانشمندان برتر جهان، اعلامی توسط موسسه استنادی علوم و پایش علم و فناوری( ISC )قرار گرفته باشند.

*ظرفیت پذیرش:

مجموع ظرفیت پذیرش دانشجو در هر مقطع، برای هر استاد میزبان در یک سال تحصیلی، با مرتبه استاد تمامی حداکثر ۲ دانشجو، مرتبه دانشیاری ۱ دانشجو و برای مرتبه استادیاری با شرایط مندرج در آیین نامه ۱ دانشجو است.

شرایط اختصاصی متقاضیان پذیرش بدون آزمون استعدادهای درخشان در دوره تحصیلی دکتری به شیوه استاد محور:

۱- دارا بودن حداقل معدل کل ۱۶ در مقطع کارشناسی در تمامی رشته ها (دانشجویان دارای مدرک کارشناسی ناپیوسته، مجموع معدل نمرات مقاطع کاردانی و کارشناسی آنها باید ۱۶ و یا بالاتر باشد).

۲- دارا بودن حداقل معدل کل ۱۷ بدون احتساب نمره پایان نامه در مقطع کارشناسی ارشد در تمامی رشته ها.

۳-  سپری نشدن بیش از سه سال از تاریخ دانش آموختگی متقاضی در مقطع کارشناسی ارشد (از تاریخ دانش آموختگی متقاضی تا ۱۴۰۳/۰۶/۳۱ بیش از سه سال یا سه دوره متوالی از فراخوان پذیرش دانشجوی استعدادهای درخشان نگذشته باشد).

۴- دانش آموختگان کارشناسی ارشد دوره های مجازی و نیمه حضوری یا غیرحضوری، آموزش محور، دانشگاه جامع علمی کاربردی، دانشگاههای خارج از کشور، مجاز به ثبت نام در این فراخوان نیستند و در صورت شرکت و ثبت نام از فرآیند پذیرش حذف خواهند شد.

۵- اولویت ادامه تحصیل متقاضی در همان رشته تحصیلی مرتبط در دوره کارشناسی ارشد و مطابق با فهرست ارتباط رشته ای است. در صورت عدم ارتباط رشته کارشناسی ارشد با رشته مورد تقاضا، متقاضی از فرآیند پذیرش حذف خواهد شد.

۶- متقاضیان صرفاً مجاز به ارائه یک درخواست در رشته تحصیلی مرتبط (براساس فهرست ارتباط رشته ای) با رشته تحصیلی دوره کارشناسی ارشد خود در یک گروه آموزشی می باشند.

*نکات مهم:

۱- چنانچه در هر مرحله از ثبت نام، بررسی مدارک و اشتغال به تحصیل مشخص شود که متقاضی شرایط پذیرش از طریق این فراخوان را ندارد یا مغایرتی بین مدارک و مستندات ارائه شده با اصل مدارک وجود داشته باشد ثبت ناموی لغو خواهد شد.

۲- دانشجوی پذیرفته شده نباید رابطه سببی یا نسبی با استاد میزبان داشته باشد و در صورت احراز تخلف مطابق مقررات اقدام و لغو پذیرش خواهد شد.

۳- متقاضیان در دوره روزانه دکتری پذیرش شده و ادامه تحصیل آنان رایگان خواهد بود.

۴- ظرفیت مذکور مازاد بر ظرفیت پذیرش با آزمون دانشگاه است و استاد میزبان در رد یا قبول تقاضای متقاضیان از اختیارات تام برخوردار است و ملزم به تکمیل ظرفیت دوره دکتری خود نیست.

۵- نظارت بر امتیازدهی بر اساس مدارک و مستندات درج شده در سامانه و تایید آن توسط معاون آموزشی دانشکده خواهد بود.

۶- ویرایش اطالعات توسط متقاضی تا پایان زمان فراخوان می باشد و پس از آن امکان هیچگونه ویرایش و ثبت اطالعاتی نمی باشد.

* مدارک مورد نیاز برای متقاضیان: 

۱- تصویر صفحه اول و دوم شناسنامه و کارت ملی

۲- عکس ۴ ×۳ 

۳- یک نسخه تصویر گواهینامه و کارنامه کلی دوره کارشناسی و کارشناسی ارشد

۴- متقاضیان کارشناسی ارشد پیوسته، باید میانگین واحدهای گذرانده مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد را به تفکیک هر مقطع بارگذاری فرمایند.

۵- دانشجویان کارشناسی ارشد نیمسال آخر باید گواهی اشتغال به تحصیل خود را به همراه کارنامه کلی واحدهای گذرانده بارگذاری فرمایند.

۶- یک نسخه تصویر گواهینامه و کارنامه کلی دوره کارشناسی (متقاضیانی که مقطع کارشناسی آنها ناپیوسته است، باید عالوه بر مدرک و کارنامه کلی کارشناسی، مدرک و کارنامه کلی کاردانی را نیز بارگذاری فرمایند).

۷- گواهی صورت جلسه دفاعیه پایان نامه کارشناسی ارشد با درج نمره و عنوان پایان نامه در صورت دانش آموختگی.

۸- یک نسخه تصویرگواهی دال بر احراز حد نصاب یکی از آزمون های زبان معتبر برای دارندگان مدرک زبان

۹-  بارگذاری کامل تمامی مقاالت علمی _ پژوهشی، علمی_ ترویجی، ISC ، ISI چاپ شده یا دارای گواهی پذیرش چاپ.

۱۰- گواهی پذیرش چاپ مقاله برای آن دسته از مقالاتی که در زمان تقاضا به چاپ نرسیده باشند.

۱۱- گواهی اعتبار درجه علمی ترویجی یا علمی پژوهشی، ISI ، ISC مجالت داخلی و خارجی که مقاالت متقاضی در آن چاپ شده و یا خواهد شد.

۱۲- فرم تکمیل شده تعهد نامه مخصوص دانشجویان نیمسال آخر دوره کارشناسیارشد که در پیوست ثبت فراخوان قابل دسترسی است.

۱۳- بارگذاری گواهی افتخارات علمی و آموزشی (ثبت اختراع، دانشجوی نمونه کشوری، برگزیدگان المپیاد علمی دانشجویی پژوهشگر و مبتکر برتر، برندگان جوایز برتر بنیاد ملی نخبگان، رتبه برتر آزمون سراسری برگزیدگان جشنواره های علمی معتبر و...).

۱۴- توصیه نامه اساتید

۱۵- به مدارکی که در سامانه بارگذاری نشده باشند امتیازی تعلق نخواهد گرفت و در روز مصاحبه، سامانه برای بارگذاری مجدد مدارک فعال نیست.

*زمان و نحوه ثبت نام الکترونیکی:

دانشگاه علامه تاکید کرد؛ ثبت نام فقط به صورت الکترونیکی انجام خواهد شد. دانشگاه به هیچ عنوان مدارک را به صورت فیزیکی پذیرش نخواهد کرد.

متقاضیان واجد شرایط از ساعت ۱۴:۰۰ تا ۱۶ شهریور می توانند نسبت به ارسال مدارک مورد نیاز از طریق سامانه ثبت نام دانشگاه اقدام کنند و پس از اتمام مهلت تعیین شده، ثبت نام تمدید نخواهد شد.

تمامی متقاضیان پس از ثبت نام اولیه در سامانه  و دریافت کد پیگیری، می توانند برای ثبت نام خود و بارگذاری مدارک اقدام کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha