• یکشنبه / ۱۱ شهریور ۱۴۰۳ / ۰۷:۴۲
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 1403061106356
  • خبرنگار : 50184

مدیر فنی تیم ملی کاراته امید:

هر روز بر مدعیان کاراته آسیا اضافه می‌شود

هر روز بر مدعیان کاراته آسیا اضافه می‌شود

ایسنا/کرمانشاه مدیر فنی تیم ملی کاراته امید ایران به سرعت رشد کاراته در آسیا اشاره کرد و گفت: هر روز بر تعداد کشورهایی که در این رشته مدعی می‌شوند، اضافه می‌شود.

سعید نصراللهی در گفت و گو با خبرنگار ایسنا، با اشاره به قهرمانی تیم ملی کاراته امید کشورمان در مسابقات قهرمانی آسیا، اظهار کرد: تیم کاراته امید کشورمان با درخشش در این مسابقات و کسب شش مدال طلا، یک تقره و چهار برنز، عنوان قهرمانی مسابقات را کسب کرد. 

مدیر فنی تیم ملی کاراته امید کشورمان با بیان اینکه هرساله سطح مسابقات کاراته بالاتر می‌رود، افزود: از سال ۲۰۲۱ با شروع دوباره مسابقات آسیایی کاراته بعد از شیوع بیماری کرونا، بر تعداد کشورهایی که در این رشته مدعی هستند، افزوده می‌شود. 

وی یادآورشد: تا چندسال پیش قدرت‌های کاراته در آسیا عمدتا چند کشور از جمله ایران بودند، اما هرچه زمان می‌گذرد بر تعداد این کشورها از آسیای میانه و حوزه خلیج فارس اضافه می‌شود. 

نصراللهی خاطرنشان کرد: با شرایط موجود اگر می‌خواهیم کاراته ایران رشد کند و از کاراته آسیا با این سرعت پیشرفت عقب نمانیم، باید روی رده‌های سنی پایه تمرکز داشته باشیم. 

وی با بیان اینکه درحال حاضر کارهای خوبی در این رابطه صورت گرفته، گفت: اقداماتی که در رده سنی امید صورت گرفت، همچون برگزاری به موقع مسابقات انتخابی تیم ملی از حدود شش تا هفت ماه قبل از مسابقات آسیایی، برپایی منظم اردوها، تغییر در مدیریت کادر فنی و جابجایی برخی اوزان باعث شد تا در این رده عملکرد مطلوبی داشته باشیم. 

مدیر فنی تیم ملی کاراته امید ادامه داد: در رده‌های سنی نوجوانان و جوانان نیز باید چنین تمرکزی صورت گیرد تا بتوانند پشتوانه‌ تیم ملی بزرگسالان در آینده باشند و از قافله پیشرفت‌ها عقب نمانیم. 

وی تصریح کرد: کشورهایی که در سالهای اخیر در بحث کاراته در آسیا به عنوان قدرت ظهور کرده‌اند، از سالها قبل روی رده‌های سنی پایه خود سرمایه گذاری کرده‌اند و اکنون حاصل آن را می‌بینند. ما نیز باید چنین برنامه ریزی داشته باشیم. 

نصراللهی که ریاست هیات کاراته کرمانشاه را نیز برعهده دارد، با اشاره به حضور امیررضا برزویی و محمد جواد صفری از کرمانشاه در تیم ملی کاراته امید، اظهار کرد: خوشبختانه امیررضا برزویی توانست در وزن ۶۷- کیلوگرم مدال طلا کسب کند، اما محمد جواد صفری به دلیل تغییر وزن نتوانست روی سکو برود. 

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha