• شنبه / ۱۰ شهریور ۱۴۰۳ / ۲۰:۳۳
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 1403061006274
  • خبرنگار : 50175

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان:

شناساندن مفاخر و چهره‌های شاخص لرستان در توسعه فرهنگی موثر است

شناساندن مفاخر و چهره‌های شاخص لرستان در توسعه فرهنگی موثر است

ایسنا/لرستان مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان با اشاره به ظرفیت‌های بالای فرهنگی در استان گفت: شناساندن مفاخر و چهره‌های فرهنگی استان می‌تواند در توسعه فرهنگی موثر باشد.

اعظم روانشاد امروز، دهم شهریورماه در جلسه هئیت امنای انجمن آثار و مفاخر فرهنگی لرستان با استاندار، اظهار کرد: فرهیختگان و مفاخر سرمایه‌های اجتماعی و ملی هر جامعه‌ای محسوب می‌شوند و موجبات مباهات فرهنگ ما هستند.

وی خاطرنشان کرد: امروز یکی از مهمترین وظایف و مسئولیت‌های نهادها و مؤسسات فرهنگی آشنا کردن نسل جوان با آثار و اندیشه‌های شخصیت‌های بزرگ و تاثیرگذار است و بدون تردید تلاش و مجاهدت در این عرصه هویت ملی را تقویت می‌کند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان اضافه کرد: برگزاری بزرگداشت ‌مفاخر به افزایش شناخت مردم نسبت به گذشتگان و چهره‌های برجسته استان کمک می‌کند و در توسعه فرهنگی اثرگذار است.

روانشاد با بیان اینکه ساخت مستند و زندگی‌نامه بزرگان و بزرگداشت مفاخر استان از مهم‌ترین اقدامات انجمن آثار و مفاخر فرهنگی افزود: تاکنون چند بزرگداشت برای مفاخر استان برگزار شده است و هجدهم شهریور ماه نیز آیین بزرگداشت موسیقی‌دان لرستان استاد درویش‌رضا منظمی با حضور رئیس انجمن آثار و مفاخر فرهنگی کشور در خرم‌آباد برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: برپایی بزرگداشت مفاخری همچون استاد منظمی شاید ادای دین به بزرگانی باشد که عمر خود را در راه اعتلاق هنر صرف کردند و هیچ‌گاه ادعایی نداشتند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان با اشاره به سفر رئیس انجمن آثار و مفاخر فرهنگی کشور، برای شرکت در بزرگداشت استاد منظمی گفت: تفاهم‌نامه‌ای نیز در این سفر با استاندار لرستان با هدف بازشناسی و معرفی مفاخر فرهنگی استان، بازشناسی ظرفیت‌های مادی و معنوی در راستای توسعه فرهنگ‌محور و فراهم‌سازی مشارکت‌های مردمی در ترویج و الگوسازی مشاهیر و مفاخر برجسته استان امضا خواهد شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha