• شنبه / ۱۰ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۷:۲۴
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1403061006208
  • خبرنگار : 30147

مدیر جهاد خبر داد

افزایش ظرفیت جوجه‌ریزی در کوهسرخ به ۲۷۰ هزار قطعه

افزایش ظرفیت جوجه‌ریزی در کوهسرخ به ۲۷۰ هزار قطعه

ایسنا/خراسان رضوی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کوهسرخ گفت: شهرستان کوهسرخ دارای ۱۴ واحد مرغداری به ظرفیت ۱۷۰ هزار قطعه است که با راه‌اندازی ۶ واحد دیگر تا پایان امسال ظرفیت جوجه‌ریزی در شهرستان به ۲۷۰ هزار قطعه ارتقا خواهد یافت.

حجت صفرنژاد در گفت و گو با ایسنا با اشاره به کلنگ زنی یک واحد مرغداری گوشتی به ظرفیت ۲۰ هزار قطعه در روستای خضربیگ شهرستان کوهسرخ اظهار کرد: عملیات ساخت این واحد مرغداری در فاز اول به ظرفیت ۲۰ هزار قطعه و با اعتبار ۲۵ میلیارد ریال و اشتغال‌زایی ۵ نفر آغاز شد.

وی با بیان اینکه پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال جاری این واحد مرغداری به بهره‌برداری برسد، خاطرنشان کرد: مراحل تغییر کاربری و صدور مجوز تأسیس این واحد مرغداری با تلاش همکاران جهاد کشاورزی در کوتاه‌ترین بازه زمانی اجرا شده است.

صفرنژاد در ادامه اظهار کرد: تعداد ۲ واحد مرغداری جمعاً به ظرفیت ۳۵ هزار قطعه کلنگ زنی و ۴ واحد به ظرفیت ۶۵ هزار قطعه با پیشرفت فیزیکی ۵۰ درصد در حال آماده‌سازی است که پیش‌بینی می‌شود این تعداد تا پایان سال جاری به بهره‌برداری برسد.

کوهسرخ دومین قطب تولید پیله کرم ابریشم استان

وی در ادامه از آغاز مرحله دوم پرورش کرم ابریشم (پرورش پاییزه) در شهرستان کوهسرخ خبر داد و گفت: توزیع ۵۰ جعبه تخم نوغان تفریغ شده بین نوغانداران شهرستان کوهسرخ برای پرورش کرم ابریشم پاییزه توزیع شده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کوهسرخ اظهار کرد: به منظور بهره‌گیری از ظرفیت درختان توت که تا اواسط فصل پاییز برگ دارند طرح پرورش پاییزه کرم ابریشم با مشارکت نوغانداران علاقه‌مند شهرستان کوهسرخ اجرا شده است.

وی ادامه داد: شهرستان کوهسرخ به عنوان دومین قطب تولید پیله کرم ابریشم در خراسان رضوی در فصل بهار امسال با توزیع ۱۳۰۰ جعبه تخم نوغان میان متقاضیان، بیش از ۶۰ تن پیله تر ابریشم در این شهرستان تولید شد که سهم بانوان در این اقدام چشمگیر بوده است.  

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کوهسرخ گفت: با توجه به اینکه مدت پرورش پیله کرم ابریشم ۴۵ روز است کشاورزان با کمترین هزینه می‌توانند اقدام به پرورش کرم ابریشم نموده و درآمد مناسبی کسب کنند.

با توجه به اینکه نوغانداری فرصت‌های شغلی مناسبی برای جوانان مناطق روستایی شهرستان کوهسرخ فراهم می‌کند، آب و هوای مطلوب این شهرستان شرایط لازم را برای کاشت درخت توت و پرورش کرم ابریشم فراهم کرده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha