• شنبه / ۱۰ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۷:۱۸
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1403061006204
  • خبرنگار : 50663

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مشهد خبر داد

استقرار ۱۲ خانم آتش‌نشان در حرم مطهر رضوی و محدوده آن

استقرار ۱۲ خانم آتش‌نشان در حرم مطهر رضوی و محدوده آن

ایسنا/خراسان رضوی مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مشهد ضمن تشریح خدمات این سازمان برای خدمت‌رسانی به زائران گفت: ۱۲ آتش‌نشان داوطلب خانم در حرم مطهر مستقر می‌شوند و همزمان ۲۰ آتش‌نشان داوطلب آقا در فعالیت‌های مرتبط به آموزش فرهنگ ایمنی و حضور در مراکز اسکان غیررسمی برای کنترل موضوعات با تیم حوزه عملیات همکاری دارند.

حمیدرضا کافی‌نیا در گفت‌وگو با ایسنا در رابطه با تمهیدات سازمان آتش‌نشانی مشهد برای دهه آخر صفر اظهار کرد: ۵۶ ایستگاه عملیاتی به همراه ۵۰۰ نفر  نیروی عملیاتی  صورت شبانه‌روزی  و با آماده‌باش صد در صدی در این ایام آماده خدمت‌رسانی به زائران هستند.

وی افزود:  در کنار این جریان، ۲۹ دستگاه خودرو مستقر در سطح شهر داریم، به این صورت که ۱۹ دستگاه خودرو در خیابان‌های منتهی به حرم مطهر علاوه ‌بر داخل ایستگاه مستقر می‌شوند، همچنین ۶ دستگاه خودرو مخصوص موکب‌های بزرگ به صورت ۲۴ ساعته مستقر است.

کافی‌نیا گفت: در ورودی قوچان ۲ دستگاه خودرو، نیشابور از سمت رباط خاکستری ۲ دستگاه و یک دستگاه در بوستان غدیر مستقر داریم. همزمان ۶ دستگاه آتش‌نشان به‌صورت موتوری ۲ نفره و تجهیز شده در مکان‌هایی که امکان تردد و حضور خودرو نیست، خدمات دارند.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی مشهد عنوان کرد: از مراکز اسکان غیررسمی مثل مساجد، مدارس و غیره، قبل ماه صفر بازدید و مشکلات آن به متولیان مربوطه اعلام شد و در این ایام نیز چنانچه زائری مستقر شود مجدد همکاران به صورت اتفاقی بازدید به عمل می‌آورند.

کافی‌نیا بیان کرد: برای موکب‌ها اعلام آمادگی کردیم که اگر نیاز دارند به صورت امانت تا پایان ماه صفر کپسول در اختیار آنان قرار دهیم. مجموعا علاوه ‌بر ۵۰۰ نفر بیان شده، ۱۵۰ نفر نیروی عملیاتی سازمان همراه آتش‌نشان داوطلب ارائه خدمات دارند.

وی ادامه داد: ۱۲ آتش‌نشان داوطلب خانم در حرم مطهر و محدوده ورودی باب‌الرضا و ضلع شرقی حرم مستقر می‌شوند و همزمان ۲۰ آتش‌نشان داوطلب آقا در فعالیت‌های مرتبط به آموزش فرهنگ ایمنی و حضور در مراکز اسکان غیررسمی برای کنترل موضوعات با تیم حوزه عملیات همکاری دارند.

وی عنوان کرد: ۳ تیم برای آموزش‌های شهروندی داریم که یکی در ورودی مشهد و ایستگاه استقبال از زائر، یکی ورودی قوچان و دیگری در ورودی راه آهن مشهد خدمات  ارائه می‌دهند. همچنین استقرار افراد و دستگاه‌ها از صبح امروز، ۱۰ شهریورماه آغاز و تا ۱۴ شهریور ادامه دارد و در مکان‌هایی که زائر باشد، تا ۱۵ شهریور نیز  خدمات  ارائه می‌دهیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha