• شنبه / ۱۰ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۶:۲۲
  • دسته‌بندی: کرمان
  • کد خبر: 1403061006154
  • خبرنگار : 50187

استاندار کرمان:

نباید کاهش مصرف آب در کرمان، به زندگی مردم لطمه بزند

نباید کاهش مصرف آب در کرمان، به زندگی مردم لطمه بزند

ایسنا/کرمان استاندار کرمان ضمن انتقاد از سهم استان کرمان در لزوم کاهش مصرف براساس سند سازگاری با کم آبی گفت: نباید روند کار به نحوی باشد که زندگی مردم تعطیل شود؛ مردم در کاهش برداشت از چاه‌های کشاورزی همراهی می‌کنند و زمستان، موتورپمپ‌ها خاموش است.

محمدمهدی فداکار بعد از ظهر امروز ۱۰ شهریورماه در جلسه سازگاری با کم‌آبی استان کرمان با بیان اینکه تامین آب شرب بر بخش‌های دیگر مقدم است، اظهار کرد: تامین آب شهرک جوپارستان محدودیت قانونی دارد زیرا در سند مالکان قید شده هزینه تامین آب توسط مردم تامین شود.

وی افزود: اگر مردم پرداخت هزینه را انجام می‌دهند، باید تامین آب صورت بگیرد. در غیر این صورت آب و فاضلاب به لحاظ قانونی اجازه ندارد از بودجه دولت استفاده کند.

فداکار در ادامه ضمن انتقاد از سهم استان کرمان در لزوم کاهش مصرف براساس سند سازگاری با کم آبی بیان کرد: نباید روند کار به نحوی باشد که زندگی مردم تعطیل شود؛ مردم در کاهش برداشت از چاه‌های کشاورزی همراهی می‌کنند و زمستان، موتورپمپ‌ها خاموش است و تابستان برق آنها به اجبار قطع می‌شود.

استاندار کرمان ضمن تاکید بر اینکه کار باید به نحوی انجام شود که قابل دفاع باشد، تصریح کرد: مردم از قطعی برق ناراحت هستند و جوابی برایشان نداریم در حالی که نباید به مردم فشار بیاوریم و باید قطعی برق به مردم اعلام شود.

وی با اشاره به اینکه منکر فرونشست زمین و اُفت سفره‌های آب زیرزمینی نیستیم، افزود: باید براساس واقعیت کار کنیم و نگاه بخشی نداشته باشیم.

فداکار ادامه داد: معیشت و زندگی مردم سال‌ها و بعضاً دهه‌ها به چاه‌های آب وابسته بوده و یکباره نمی‌شود آن را تعطیل کرد. باید ابتدا جایگزین(مثل آبیاری نوین و ...) در اختیار مردم بگذاریم و بعد فرآیند دنبال شود.

استاندار کرمان تاکید کرد: کشت‌های پرآب باید ممنوع شود زیرا برخی کشت‌ها فایده‌ای ندارد و اطلاع رسانی و آگاه‌سازی مردم با استفاده از همه ظرفیت شوراها، دهیاری و رسانه‌ها دنبال شود. ضمن اینکه چاه‌های غیرمجاز باید تعیین تکلیف شود.

وی در بخش پایانی سخنانش اظهار کرد: برای نصب کنتورهای هوشمند چاه‌های کشاورزی توافقی با بنیاد مستضعفان و بانک برای پرداخت تسهیلات داشته‌ایم و باید پیگیری شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha