• شنبه / ۱۰ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۵:۴۷
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 1403061006126
  • خبرنگار : 50649

اخبار کوتاه پلیس فارس؛

از دستگیری ۷۳ متهم متواری تا کلاهبرداری از ۱۴ شهروند با رسیدساز جعلی

از دستگیری ۷۳ متهم متواری تا کلاهبرداری از ۱۴ شهروند با رسیدساز جعلی

ایسنا/فارس در اخبار کوتاهی که از سوی مرکز اطلاع‌‎رسانی پلیس فارس در اختیار رسانه‌ها قرار داده است، اخباری نظیر دستگیری ۷۳ متهم متواری، دستگیری کلاهبرداری رسیدساز، دستگیری اوباش و کشف محموله‌های قاچاق مشاهده می‌شود.

فرمانده انتظامی شیراز امروز، ۱۰ شهریورماه از دستگیری ۷۳ محکوم متواری و تحت تعقیب مراجع قضایی با اجرای طرح ضربتی ماموران پلیس این فرماندهی در ۵ روز گذشته خبر داد و گفت: طرح ضربتی پلیس برای شناسایی و دستگیری محکومان متواری برابر دستور مرجع  قضایی در دستور کار ماموران فرماندهی انتظامی شهرستان شیراز قرار گرفت.

اسماعیل زراعتیان افزود: در این طرح با انجام اقدامات تخصصی و تحقیقات گسترده میدانی نامحسوس  ۷۳ محکوم متواری که تحت تعقیب مراجع قضایی بودند شناسایی و در عملیات‌های جداگانه دستگیر شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان شیراز اتهام افراد دستگیر شده را مربوط به جرایم مالی، حمل و نگهداری مواد مخدر، نزاع و درگیری، سرقت و  اختلافات خانوادگی عنوان کرد و افزود: دستگیری محکومان فراری و تحویل آنها به مراجع قضائی در کاهش جرایم شهرستان نقش مؤثری به همراه خواهد داشت و به همین جهت این رویه  به صورت مستمر از سوی پلیس دنبال می‌شود.

کلاهبرداری از ۱۴ شهروند با رسیدساز جعلی

رئیس پلیس فتا استان فارس از شناسایی و دستگیری مردی خبر داد که با ارائه رسیدهای جعلی بانکی، اقدام به کلاهبرداری ۸ میلیاردی از شهروندان شیرازی کرده بود.

امیرحسین سلیمانی بیان کرد: مردی ۲۵ ساله با ارائه مرجوعه قضایی به پلیس فتا مراجعه و بیان داشت پس از ثبت آگهی فروش یک عدد گوشی موبایل در یکی از سایت‌های آگهی محور به ارزش ۷۵۰ میلیون ریال، فردی با من تماس گرفت و پس از توافقات اولیه و قرار در یک مکان عمومی اقدام به خرید و ارائه یک رسید بانکی کرد که پس از گذشت چندین ساعت متوجه عدم واریز وجه به حساب خود و جعلی بودن رسید شدم که مراتب جهت رسیدگی در دستور کار افسران سایبری قرار گرفت.

وی تصریح کرد: ماموران پلیس فتا با انجام تحقیقات تخصصی و بررسی‌های فنی، متوجه این موضوع شدند که متهم با هویت‌های جعلی برای دریافت کالای درج شده در سایت‌های آگهی محور به درب منازل ۱۴ شهروند دیگر که قصد فروش گوشی موبایل از طریق همین سایت را داشته‌اند مراجعه و با ارائه یک رسید بانکی جعلی که نشانگر مبلغ واریزی از طریق اینترنت به حساب آن‌ها بوده، قربانی‌های خود را فریب داده و کالای مورد نظر را تحویل و محل را ترک می‌کرده است.

رئیس پلیس فتا فارس ادامه داد: کارشناسان این پلیس با اقدامات فنی و پلیسی و با هماهنگی‌های قضایی متهم را در یک عملیات غافلگیرانه در یکی از محلات شیراز دستگیر کردند.

سلیمانی با بیان اینکه متهم دارای چندین سابقه کلاهبرداری اینترنتی بود، گفت: این فرد پس از مشاهده مدارک و مستندات پلیسی به جرم خود اقرار و به کلاهبرداری از ۱۴ نفر به مبلغ ۸ میلیارد ریال اعتراف کرد.

این مقام سایبری گفت: هم‌استانی‌های عزیز برای جلوگیری از اینگونه کلاهبرداری‌ها باید سامانه پیامکی حساب‌های خود را فعال کنند تا با دریافت پیامک از طرف بانک مربوطه از انجام عملیات بانکی مورد نظر اطمینان حاصل کنند.

رئیس پلیس فتا استان فارس به هموطنان توصیه کرد در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای ‌مجازی، موضوع را از طریق سایت پلیس‌ فتا به آدرس www.fata.gov.ir (بخش گزارشات مردمی) و یا با شمار تماس ۰۹۶۳۸۰ با همکاران در میان بگذارند.

توقیف نیسان حامل ۴۰ میلیارد کالای قاچاق

جانشین فرمانده انتظامی استان فارس از کشف انواع پوشاک خارجی قاچاق به ارزش ۴۰ میلیارد  ریال در شهرستان لامرد خبر داد و گفت: در راستای طرح برخورد با قاچاق، روز گذشته ماموران انتظامی لامرد هنگام بررسی و کنترل خودروهای عبوری به یک دستگاه وانت نیسان حامل بار مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

سردار یوسف ملک‌زاده  با بیان اینکه در بازرسی از این خودرو تعدادی گونی حامل ۲ هزار و ۸۰۰ ثوب پوشاک خارجی قاچاق کشف شد، تصریح کرد: کارشناسان ارزش اموال مکشوفه را  ۴۰ میلیارد ریال برآورد کردند.

جانشین فرمانده انتظامی استان فارس با اشاره به اینکه راننده دستگیر و برای سیر مراحل قانونی روانه دادسرا شد، از شهروندان درخواست کرد به منظور مبارزه با پدیده شوم قاچاق در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک، آن را با شماره تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

اوباش محل با سلاح سرد دستگیر شد

فرمانده انتظامی شهرستان فسا از دستگیری یک نفر اراذل و اوباش خبر داد که به اتهام درگیری، تهدید و سرقت تحت تعقیب پلیس بود و گفت: در پی وقوع درگیری در یکی از محلات شهر فسا، شناسایی عوامل درگیری در دستور کار ماموران پلیس قرار گرفت.

فرهاد آراوند با بیان اینکه ماموران انتظامی تحقیقات خود را آغاز کردند، ادامه داد: با پیگیری ماموران انتظامی، متهم که از اراذل و اوباش شهرستان است و به اتهامات دیگری همچون سرقت و تهدید نیز تحت تعقیب پلیس قرار داشت، در عملیاتی غافلگیرانه دستگیر شد.

فرمانده انتظامی شهرستان فسا با اشاره به کشف ۳ قبضه سلاح سرد از اوباش دستگیر شده و تحویل وی به دادسرا، گفت: برخورد قاطع همراه با ناامن کردن محیط برای اراذل و اوباش که با هنجارشکنی، امنیت اجتماعی شهروندان را به مخاطره می‌اندازند، به صورت جدی در دستور کار پلیس قرار دارد.

کشف محموله ۱۰ میلیاردی قاچاق در کوه‌چنار

فرمانده انتظامی کوه‌چنار از کشف کالای قاچاق به ارزش ۱۰ میلیارد ریال در این شهرستان خبر داد و بیان کرد: در راستای مبارزه با قاچاق کالا و ارز، روز گذشته ماموران پلیس آگاهی کوه‌چنار حین کنترل محورهای مواصلاتی به یک دستگاه وانت آریسان حامل بار مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

حسینعلی شیروانی افزود: ماموران در بازرسی از این خودرو هفت دستگاه قهوه ساز صنعتی خارجی قاچاق و فاقد مدارک قانونی را کشف کردند.

فرمانده انتظامی کوه‌چنار با بیان اینکه کارشناسان ارزش محموله کشف شده را ۱۰ میلیارد ریال برآورد کردند، عنوان داشت: راننده برای سیر مراحل قانونی روانه دادسرا شد.

شیروانی بیان کرد: قاچاق کالا سلامت اقتصادی جامعه را هدف قرار داده و مبارزه با سودجویان و قاچاقچیان در دستور کار پلیس قرار دارد و شهروندان می‌توانند اخبار و اطلاعات خود را در این زمینه با شماره تلفن ۱۱۰ به پلیس اعلام کنند.

واژگونی پژو با ۲ کشته و ۲ مجروح

رئیس پلیس راه شمال استان فارس از واژگونی سواری پژو و کشته شدن ۲ نفر و مصدومیت ۲ تن دیگر خبر داد و گفت: در پی اعلام یک فقره واژگونی خودرو در محور مواصلاتی داراب به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰، بلافاصله تیمی از عوامل پلیس‌راه به همراه دیگر نیروهای امدادی برای بررسی موضوع به محل اعزام شدند.

عبدالهاشم دهقانی با بیان اینکه در بررسی‌های به عمل آمده مشخص شد سواری پژو ۴۰۵ حامل ۵ سرنشین منحرف و واژگون شده است، افزود: در این حادثه ۲ نفر فوت و ۲ سرنشین نیز مجروح و به بیمارستان انتقال داده شدند.

رئیس پلیس راه شمال استان فارس با بیان اینکه بنا به نظر کارشناسان علت این تصادف، عدم توجه به جلو از سوی راننده اعلام شده است، گفت: رعایت قوانین و مقرارت راهنمایی و رانندگی می‌تواند از بروز اینگونه حوادث تلخ و جبران‌ناپذیر جلوگیری کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha