• شنبه / ۱۰ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۵:۳۵
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 1403061006115
  • خبرنگار : 50976

معاون آموزش و پرورش فارس خبر داد:

توزیع بسته‌های شش‌گانه ویژه مدارس شبانه‌روزی فارس

 توزیع بسته‌های شش‌گانه ویژه مدارس شبانه‌روزی فارس

ایسنا/فارس معاون آموزش متوسطه اداره‌کل آموزش و پرورش فارس بیان کرد: توزیع بسته‌های شش‌گانه مدارس شبانه‌روزی شامل بسته بهداشتی و ایمنی، تربیت بدنی و سلامت، عمران و نوسازی، آموزش سرپرستان و مدیران شبانه روزی، خوابگاهی و رفاهی و تجهیزات آموزشی است که در دستور کار آموزش و پرورش قرار دارد.

علیرضا شجاعی‌پور امروز، ۱۰شهریورماه در یکصد و پنجاه و نهمین جلسه شورای مدارس شبانه‌روزی استان فارس، اظهار کرد: برآورد سرانه غذایی یک دانش‌آموز شبانه روزی در کل روزهای هفته ۲۲ میلیون تومان است.

وی با بیان اینکه در سال تحصیلی اخیر بیش از ۱۲ هزار و ۸۰۰ دانش‌آموز شبانه‌روزی در سطح استان داشتیم، تصریح کرد: این تعداد دانش‌آموز هزینه‌ای بالغ بر ۲۵۰ میلیارد تومان در برداشته است.

شجاعی‌پور تصریح کرد: درخواست تأسیس دبیرستان شبانه‌روزی دوره دوم متوسطه عشایری امید ضمیمه دبیرستان عشایری شهید باهنر داراب و درخواست انتقال دانش‌آموزان خوابگاهی پایه‌های یازدهم و دوازدهم دبیرستان رازی ناحیه ۴ به دبیرستان شهید بهشتی عشایری شیراز از جمله موارد مطروحه در این جلسه بود که مورد اول موافقت و در مورد دوم مقرر شد پس از بررسی در شورای شبانه‌روزی استان با آن موافقت کنند.

وی ادامه داد: توزیع بسته‌های ششگانه مدارس شبانه‌روزی شامل بسته بهداشتی و ایمنی، بسته تربیت بدنی و سلامت، بسته عمران و نوسازی، بسته آموزش سرپرستان و مدیران شبانه روزی، بسته خوابگاهی و رفاهی و بسته تجهیزات آموزشی می‌شود که در دستور کار آموزش و پرورش قرار دارد.

معاون آموزش متوسطه اداره‌کل آموزش و پرورش فارس اظهار کرد: فرسوده بودن فضای فیزیکی مدارس شبانه‌روزی، مشترک بودن خوابگاه دانش‌آموزان دوره‌های مختلف تحصیلی، کمبود نیروی خدماتی مانند آشپز و سرایدار و کمبود معاون امور عمومی و مشاور از دیگر مشکلات این نوع مدارس در استان فارس است.

رئیس اداره آموزش و پرورش عشایری استان فارس نیز اظهار کرد: اغلب دانش‌آموزان شبانه‌روزی دارای مشکلات و چالش‌های متعددی هستند که نیازمند توجه ویژه هستند.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی آموزش و پرورش فارس، میثم رضازاده چگینی افزود: نیازمند نگاه ویژه به مدارس شبانه‌روزی هستیم چرا که استعدادهای خوبی به ویژه در حوزه عشایری وجود دارد که اگر هدایت نشود به هدر خواهند رفت.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha