• شنبه / ۱۰ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۵:۱۸
  • دسته‌بندی: مازندران
  • کد خبر: 1403061006093
  • خبرنگار : 50616

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان آمل:

قاچاقچیان چوب، جنگلبان منابع طبیعی آمل را مصدوم کردند

قاچاقچیان چوب، جنگلبان منابع طبیعی آمل را مصدوم کردند

ایسنا/مازندران رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان آمل از ضرب و شتم جنگلبان این اداره درحین انجام وظیفه توسط اشرار و قاچاقچیان حرفه‌ای چوب بوسیله سلاح سرد خبر داد.

علی اصغر اسماعیل زاده در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا گفت: این حادثه عصر جمعه، نهم شهریور و هنگامی که یکی از نیروهای حفاظتی این اداره درحال گشت و سرکشی از جنگل‌های حوزه امام‌زاده عبداله شهرستان آمل بود، با مشاهده سه نفر از قاچاقچیان سابقه‌دار چوب که در حال قطع درختان جنگلی بودند، قصد جلوگیری از اقدام مجرمانه آنان را داشت که متاسفانه قاچاقچیان چوب با مشاهده مأمور منابع طبیعی مبادرت به توهین و تهدید کرده و با قمه و ضرب و شتم این جنگلبان، از ناحیه سر و گردن باعث مصدومیت او شدند.

وی اضافه کرد: جنگلبان مصدوم بلافاصله به مرکز درمانی منتقل  شد و در حال حاضر شرایط جسمی ایشان مساعد است.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان آمل، با بیان اینکه ضاربین و عوامل این درگیر بلافاصله شناسایی شدند، ادامه داد: ضاربین از اشرار سابقه دار و قاچاقچیان حرفه‌ای چوب با پرونده‌های متعدد قضایی و تخلف از مقررات منابع طبیعی از جمله قطع و حمل سازمان یافته درختان جنگلی بوده و در جریان تیراندازی به منازل مسکونی جنگلبانان این شهرستان نیز متهم هستند.

اسماعیل زاده تصریح کرد: در این خصوص پرونده برای این قاچاقچیان در مراجع ذیصلاح اطلاعاتی و قضایی شهرستان تشکیل شد.

وی با اشاره به اینکه پیگیری‌های لازم برای بازداشت ضاربین از سوی دادستان در حال انجام است، افزود: اطاله دادرسی در رسیدگی به پرونده‌های جریانی متخلفین از منابع طبیعی باعث جری‌تر شدن متخلفین شده و جرائم و مجازات‌های تعیین شده بویژه در سال‌های اخیر در مقابل درآمد نامشروع مکتسبه از تجاوز به منابع طبیعی، بازدارندگی قابل انتظار را ندارد.

در چند ماه گذشته قاچاقچیان چوب در سطح جنگل های شهرستان آمل به مقر ایست بازرسی و سرجنگلبانی و حتی منزل مسکونی برخی از جنگلبان‌های این شهرستان حمله کرده و باعث تخریب اموال دولتی و منزل مسکونی آنان شدند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha