• شنبه / ۱۰ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۵:۱۶
  • دسته‌بندی: مازندران
  • کد خبر: 1403061006089
  • خبرنگار : 50593

دادستان کل کشور:

دولت فعلی پیگیر طرح‌های ملی دولت سیزدهم باشد

دولت فعلی پیگیر طرح‌های ملی دولت سیزدهم باشد

ایسنا/مازندران دادستان کل کشور با بیان اینکه پیگیری طرح‌های ملی دولت سیزدهم یکی از موضوعاتی است که دولت فعلی باید آن را پیگیری کند، گفت: در دولت‌های گذشته اقدامات خوبی انجام شده اما برخی دولت‌ها در حوزه مسکن نه تنها این طرح‌ها را قبول نکرده‌اند بلکه اقدامی در این زمینه انجام نداده‌اند و امروز مسکن یکی از نیازهای ضروری در کشور است.

حجت الاسلام محمد موحدی‌آزاد امروز در جلسه معارفه دادستان مرکز مازندران، اظهار کرد: امنیت یکی از نیازهای ضروری کشور است که مولفه‌های بسیار زیادی از جمله مادی، معنوی و حقوقی دارد.

وی قانونمندی را نخستین موضوعی دانست که امنیت روانی را در جامعه فراهم می‌کند، افزود: هم قانونی که خودمان وضع کردیم ، قانون اسلامی، احکام فقهی و معنوی موضوعاتی است که امنیت روانی را ایجاد می‌کند.

دادستان کل کشور با تاکید براینکه دولت در بخش‌های مختلف می‌تواند امنیت جامعه را در بعد فرهنگی، معنوی،عقلی و روانی فراهم کند، یادآور شد: معتقد هستم که دولت باید اصل ۴۴ را به ویژه تعاونی و خصوصی سازی را جدی بگیرد، صرف تقویت بخش خصوصی کافی نیست و نظارت در این بخش هم بسیار مهم است.

دولت فعلی پیگیر طرح‌های ملی دولت سیزدهم باشد

این مسئول قضایی، کارشناسان واقعی در حوزه تولید را همین تولیدکنندگان و فعالان اقتصادی یاد کرد و ادامه داد: بخش‌نامه‌های که بدون تحقیق و تفحص صادر شود مشکلات ایجاد می‌کند.

موحدی با بیان اینکه پیگیری طرح‌های ملی دولت سیزدهم یکی از موضوعاتی است که دولت فعلی باید آن را پیگیری کند، خاطرنشان کرد: در دولت‌های گذشته اقدامات خوبی انجام شده اما برخی دولت‌ها در حوزه مسکن نه تنها این طرح‌ها را قبول نکرده‌اند بلکه اقدامی در این زمینه انجام نداده‌اند و امروز مسکن یکی از نیازهای ضروری در کشور است.

موحدی اولویت دولت را توجه به مسکن دانست و گفت: امروز یکی از کالاهایی که در کشور نیاز به خارج ندارد همین مسکن است، اما مشکلات موجود در این بخش به دلیل نداشتن همت و دلسوزی  پابرجا مانده و به یکی از مسائلی بدل شده است که امنیت روانی جامعه را برهم می‌زند.

نیروهای مازاد برخی سازمان‌ها تبدیل به معضل شدند

دادستان کل کشور با بیان اینکه بهترین و موفقیت‌آمیزترین کار برای متولیان این است که به نیروهای موجود در سازمان اعتماد کنند، اظهار کرد: در بخش‌هایی هر مدیری همراه خودش تعداد زیادی نیرو به سازمان جدیدش آورده است؛ در برخی از سازمان‌ها چندین هزار نیرو داریم که مورد نیاز نیست و امروز به معضلی برای کشور تبدیل شده است.

دولت فعلی پیگیر طرح‌های ملی دولت سیزدهم باشد

این مسئول قضایی به فعالیت‌ها موثر نیروی انتظامی در کشور اشاره کرد و گفت: امروز فراجا در خط مقدم کشور است، هیچ نیرویی مانند فراجا حضوری فراگیر در همه بخش‌ها ندارد.

دادستانی سنگر عدالت است؛ باید حامی عدالت باشیم

نماینده ولی فقیه در مازندران گفت: دادستانی سنگر عدالت است، همه باید در این سنگر و حامی عدالت باشیم.

آیت الله محمدباقر محمدی لائینی اظهار کرد: از زحمات و خدمات جناب آقای کریمی که سالم کار کرد و در کارش قاطع بوده قدردانی می‌کنم و برای جناب آقای عالیشاه هم آرزوی توفیق در این سنگر دارم.

دولت فعلی پیگیر طرح‌های ملی دولت سیزدهم باشد

وی با بیان اینکه حرف اول و آخر را می‌زند و خیلی مهم است، همه ما وظیفه داریم از حامیان عدالت حمایت کنیم، گفت: زور کسانی که می‌خواهند عدالت را زیر بگیرند زیاد است، پول و پارتی دارند.

آیت الله محمدی لائینی افزود: عدالت یک فرهنگ است همه باید فرهنگ عدالت را در خودمان احیا کنیم.

برخورد جدی با مدیران منفعل و منحرف

دادستان مرکز مازندران نیز در مراسم معارفه خود با اشاره به اینکه معتقدم از مدیران ساعی حمایت کرده اما با مدیران منفعل و منحرف برخورد می‌شود، گفت: سیاست‌های کلی را در اجرای وظایف محوله و اجرای امور اداری در دستور کار خود قرار می‌دهم.

دولت فعلی پیگیر طرح‌های ملی دولت سیزدهم باشد

علی اکبر عالیشاه با اشاره به اینکه دادستانی در کنار دستگاه‌های اجرایی برای توسعه اقتصادی استان گام بر می‌دارد، تصریح کرد: سیاست اصلی و کلان دستگاه قضائی توسعه اقتصادی است.

وی با اعلام اینکه موضوع فساد ستیزی را به صورت عملیاتی در استان مازندران پیگیری می‌شود، یادآور شد: موضوع اصلی ما مبارزه با تولید فساد است و دستگاه قضائی برای مقابله با فساد تکلیف دارد.

قابل ذکر است در این  مراسم از سید محمد کریمی که بیش از ۴ سال دادستان مرکز مازندران بود تکریم شد  و امروز علی اکبر عالیشاه به عنوان دادستان مرکز استان معارفه شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha