• شنبه / ۱۰ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۴:۵۰
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 1403061006068
  • خبرنگار : 50233

رئیس پلیس امنیت اقتصادی استان:

استان سمنان معبر قاچاقچیان کالاست

استان سمنان معبر قاچاقچیان کالاست

ایسنا/سمنان رئیس پلیس امنیت اقتصادی استان سمنان از کشف محموله‌های قاچاقی به ارزش ۲۸۶ میلیارد تومان از سوی پلیس امنیت اقتصادی استان سمنان در پنج ماه ابتدایی سال خبر داد.

سرهنگ احمد حاج پروانه امروز (۱۰ شهریور ماه) در نشست خبری با رسانه‌ها اظهار کرد: در پنج ماه اول سال ۲۲۰ فقره پرونده در موضوعات مرتبط با ماموریت‌های پلیس امنیت اقتصادی استان سمنان تشکیل شده است. ارزش ریالی پرونده‌های تشکیل‌شده در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۱۵ درصد رشد داشته است.

وی از پلیس امنیت اقتصادی استان سمنان به‌عنوان یک پلیس تخصصی و نوپا نام برد و گفت: تمرکز عمده همکاران ما در این پلیس بر پرونده‌های کلان و ملی است و کمتر به موارد خرد ورود می‌کنیم.

او از بازداشت ۲۴۰ متهم در ارتباط با پرونده‌های تشکیل‌شده در این مدت خبر داد و بیان کرد: تعداد بازداشت‌ها در این بخش در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۲۵ درصد رشد داشته است.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی استان سمنان به تنوع ماموریت‌ها در این پلیس تخصصی پرداخت و گفت: محوری‌ترین بحث در پلیس امنیت اقتصادی مقابله با قاچاق کالا و ارز و جرائم سازمان‌یافته است.

وی به موقعیت جغرافیایی استان پرداخت و اظهار کرد: استان سمنان نه مبدا و نه مقصد کالاهای قاچاق است، بلکه به‌دلیل قرار گرفتن در یک مسیر و کریدور مهم ارتباطی، بیشتر یک استان معبر است. بیش از ۷۸ درصد کشفیات کالای قاچاق استان سمنان هیچ ارتباطی با این استان ندارد و و فقط برای عبور از محورهای مواصلاتی استان بهره می‌گیرند. فقط ۲۲ درصد کالاهای قاچاق کشف‌شده، به سطح عرضه در استان سمنان مربوط است.

او از برخورد قاطع با پرونده‌های قاچاق و مفاسد اقتصادی خبر داد و افزود: در این پنج ماه، آمار برخی کاهای قاچاق با افزایش قابل توجه روبه‌رو بود، به‌طور مثال در این بازه زمانی افزون بر ۱۳۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در استان کشف شده که گویای رشد ۱۳۰ درصدی قاچاق سوخت و کشفیات آن در استان است.

استان سمنان معبر قاچاقچیان کالاست

وی از افزایش عملکرد ۱۶۵ درصدی در برخورد با پرونده‌های کلان اقتصادی در استان خبر داد و گفت: فقط در یک پرونده، یک باند ۱۲ نفره قاچاق کالا منهدم و چهار سوله انواع کالای قاچاق از آنها در یکی از استان‌های همجوار کشف شد.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی استان سمنان در پاسخ به این پرسش خبرنگار ایسنا مبنی بر اینکه آیا این افزایش قابل توجه جرائم مرتبط با پلیس امنیت اقتصادی ناشی از افزایش جرائم در این بخش است یا بیشتر به تشدید نظارت‌ها و مقابله تخصصی با این نوع از جرائم برمی‌گردد؟ بیان کرد: پلیس امنیت اقتصادی یک پلیس نوپاست که سه - چهار سال اخیر ایجاد شده است و روز به روز شاهد تکامل بهتر این پلیس و مبارزه موثرتر آن با جرائم اقتصادی هستیم. از همین رو، در سه - چهار سال اخیر به‌طور مستمر شاهد افزایش کشفیات در این بخش بودیم.

وی از پایش و رصد همه مبادی ورودی استان با هدف مبارزه جدی‌تر با این‌گونه جرائم خبر داد و اظهار کرد: بدون تردید شهروندان نقش مهمی در مبارزه با این جرائم دارند. مردم گزارش‌های خود را در حوزه مبارزه با قاچاق کالا و مفاسد اقتصادی از طریق سامانه ۱۱۰ یا سامانه تخصصی۰۹۶۳۰۰ ارائه دهند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha