• شنبه / ۱۰ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۴:۴۲
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 1403061006054
  • خبرنگار : 50653

یک کارشناس فوتبال در گفت‌وگو با ایسنا:

سبکِ جدیدِ مورایس در نشانه‌گیری / با این سقف‌ها نباید به فکر مقام آسیایی باشیم

سبکِ جدیدِ مورایس در نشانه‌گیری / با این سقف‌ها نباید به فکر مقام آسیایی باشیم

ایسنا/اصفهان یک کارشناس و پیشکسوت فوتبال گفت: قطعا بازی‌ آینده تیم سپاهان عمق تیم را نشان خواهد داد، اما در قوانین اصل کار را درست درک نکردیم، سقف قراردادهای کشورهای دیگر با باشگاه‌های ما قابل مقایسه کردن نیست، پس نباید به آسانی به مقام آسیایی فکر کنیم. فدراسیون باید قانونی بگذارد که تیم‌ها بدون داشتن زمین حق بازی در لیگ برتر بازی را ندارند.

حسین چرخابی در گفت‌وگو با ایسنا پس از سومین دیدار نماینده طلایی‌پوش اصفهان در لیگ‌برتر و کسب ۳ پیروزی، اظهار کرد: ژوزه مورایس از ترکیب تمام بازیکنانی که دارد اکثرا استفاده می‌کند و تغییرات زیادی انجام نشده است. این سبک بازی مورایس نسبت به فصل گذشته مقداری تغییر کرده است.

او با بیان اینکه فصل گذشته مورایس با رامین رضاییان و میلاد زکی‌پور سعی می‌کرد اطراف بازی‌ها را خالی کند، افزود: سه بازی از تیم سپاهان را مشاهده کردیم که ژوزه مورایس عمق را بیشتر نشانه گیری کرده است، بازی سه فصل گذشته و سه بازی در حال حاضر را با توجه به سخت‌تر بودن مقایسه کنید متوجه خواهید شد.

چرخابی با اشاره به اینکه شاید مورایس بیشتر موقعیت‌ها را در دورازه‌های حریف داشت اما درحال حاضر موقعیت کمتر به دست می‌آورد، توضیح داد: این مربی در دفاع تیمی خود احتیاط کرده، چرا که متوجه شده برای بردن همیشه حمله کردن تنها کافی نیست و دفاع کردن نیز لازم است. در بازی‌های اخیر نقاط ضعفی که در دفاع تیمی دیده شده بود را می‌پوشاند و نشان می‌دهند به دنبال کسب ۳ امتیاز هستند.

او گفت: باید به تبریک به آریا یوسفی تبریک بگوییم که می‌توانست توپ را گل کند، اما موقعیت کاوه رضایی را بهتر دید و پاس داد که این نشان می‌دهد او یک بازیکن حرفه‌ای است.

این پیشکسوت فوتبال با بیان اینکه، قطعا بازی‌ آینده تیم سپاهان عمق تیم را نشان خواهد داد، افزود: تا این زمان مورایس در این سه بازی اخیر امتیاز لازم خود را کسب کرده است. شمس آذر تیمی بسته نبود و بازیکنانی در آن حضور داشتند که انصافا در زمین از نام سپاهان نترسیده بودند.

او درباره سقف قراردادها و بودجه‌ای این فصل ادامه داد: فوتبال ما تحت هیچ شرایطی به آسانی نمی‌تواند در آسیا قهرمان شود چرا که سقف قراردادهای کشورهای دیگر با باشگاه‌های ما قابل مقایسه کردن نیست. بازی سپاهان و شباب الاهلی را مشاهده کردیم که تیم حریف بازیکنی را به بازی فرستاد که قرارداد آن برابر با بودجه سپاهان را بود.

چرخابی گفت: در غرب آسیا اول کشور عربستان دوم قطر و سوم عمارات سرمایه‌گذاری می‌کنند، بنابراین باشگاه‌های ایران سرگردان خواهند بود. اگر بخواهند به‌زودی در مسابقات باشگاه آسیا مقامی را کسب کنند، با این سقف بودجه اشتباه عمل می‌کنیم. سقف بودجه برای کنترل و ضررنکردن باشگاه است. 

این کارشناس فوتبال با اشاره به اینکه ما اصل کار را درست درک نکردیم، اظهار کرد: باید علاوه بر  تیم قوی به فکر زمین‌ها باشند. معتقدم  فدراسیون باید سقف بودجه قانونی بگذارد که هنگام نداشتن زمین حق اینکه در لیگ برتر بازی کند را نداشته باشند. چه اشکالی دارد که تعداد تیم‌ها کمتر بوده و تیم‌هایی بازی کنند که زمین داشته باشند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha