• شنبه / ۱۰ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۲:۵۵
  • دسته‌بندی: ایلام
  • کد خبر: 1403061005924
  • خبرنگار : 71299

مدیرکل آموزش و پرورش استان ایلام:

مدیران دبیرستان‌ها موتور پیشران حرکت آموزش و پرورش هستند

مدیران دبیرستان‌ها موتور پیشران حرکت آموزش و پرورش هستند

ایسنا/ایلام نشست گردهمایی مدیران مدارس متوسطه استان با حضور مدیرکل آموزش و پرورش استان برگزار شد.

علی درویشی امروز شنبه ۱۰شهریورماه ۱۴۰۳، با بیان اینکه معلم، اولیا و دانش‌آموز سه‌بال حرکتی آموزش و پرورش هستند، اظهار کرد: نظام تعلیم و تربیت با تعامل و نقش سازنده این سه عامل موفق خواهد شد.

وی با اشاره به نقش معلمان و مدیران مدارس تصریح کرد: مدیر و معلم در مجموعه آموزش و  پرورش موتور پیشران حرکت‌اند و نباید از نقش این عزیزان غافل شد.

مسئول تعلیم و تربیت استان ارج نهادن به مقام معلم را یک وظیفه ذاتی دانست و افزود: در راستای بهبود کیفیت نظام آموزشی، معلم باید با خیال آسوده در کلاس درس حاضر شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان به حضور اولیاء دانش آموزان در کنار مدرسه اشاره کرد و افزود: اگر در حوزه بین بخشی اولیا و مدرسه موثر عمل کنیم؛ قطعاً موفق خواهیم شد.

درویشی با تأکید بر تقویت  ارتباط و تعامل با سایر نهادهای مرتبط با آموزش و پرورش گفت: ارتباط سازمانی آموزش و پرورش و مدارس باید با محیط اجتماعی خود باید مورد توجه باشد تا مدارس به معنای واقعی کانون تربیتی محله‌ها شوند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان با بیان ویژگی‌های یک مدیر موفق گفت: مدیر موفق، مدیری است که برنامه‌ریزی داشته و بین وضعیت موجود و وضعیت مطلوب شناخت کافی داشته باشد.
این مسئول موضوع ثبت نام و پروژه مهر را دو محور اساسی در کار نظام تعلیم و تربیت دانست و تأکید کرد: ضرورت برنامه‌ریزی‌های کوتاه، میان و بلندمدت، توجه به دانش‌آموزان و بسترسازی برای رسانه‌ای کردن موفقیت‌های آنان، ارتقاء مدرسه به عنوان کانون تربیتی محله، اهتمام لازم برای انجام پروژه مهر و انجام فرآیندهای مربوط به آن در ابعاد مختلف برنامه درسی، فضاسازی فیزیکی، ساماندهی نیروی انسانی و تأیید ضوابط ابلاغ آنان در سطح مدرسه، تحلیل علمی امتحانات، برگزاری نشست انجمن اولیاء و مربیان قبل از سال تحصیلی از دیگر نکات مهمی است که باید به‌آنها توجه کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha