• شنبه / ۱۰ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۲:۱۰
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 1403061005860
  • خبرنگار : 50180

۴۵ پایگاه انتخاب رشته کنکور کرمانشاه راه‌اندازی شد+ لیست پایگاه‌ها

۴۵ پایگاه انتخاب رشته کنکور کرمانشاه راه‌اندازی شد+ لیست پایگاه‌ها

ایسنا/کرمانشاه رئیس اداره مشاوره تربیتی و تحصیلی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه از راه‌اندازی ۴۵ پایگاه انتخاب رشته کنکور از سوی آموزش و پرورش برای ارائه خدمات مشاوره و انتخاب رشته به داوطلبان ورود به دانشگاه‌ها خبر داد.

فردین منصوری در گفت و گو با خبرنگار ایسنا، با بیان اینکه پایگاه‌های انتخاب رشته آموزش و پرورش در تمامی نواحی و مناطق آموزش و پرورش استان برپا خواهد شد، گفت: ۴۵ پایگاه انتخاب رشته آموزش و پرورش در استان برای ارائه خدمات مشاوره و انتخاب رشته به داوطلبان آزمون سراسری دایر می‌شود.

منصوری گفت: نیمی از این پایگاه‌ها خاص داوطلبان پسر و نیم دیگر آنها برای ارائه خدمت به داوطلبان دختر برپا خواهد شد.

رئیس اداره مشاوره تربیتی و تحصیلی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه افزود: در هر کدام از پایگاه‌های انتخاب رشته آموزش و پرورش حداقل سه یا چهار مشاور جهت ارائه خدمات مشاوره و انتخاب رشته به داوطلبان حضور دارند.

وی با بیان اینکه پایگاه‌های انتخاب رشته آموزش و پرورش با دریافت تعرفه‌های جزیی خدمات مشاوره و انتخاب رشته به داوطلبان ارائه می‌دهند، گفت: پیش‌بینی می‌شود حدود ۳۰ درصد داوطلبان برای دریافت خدمات مشاوره و انتخاب رشته به این پایگاه‌ها مراجعه کنند.

منصوری با بیان اینکه پایگاه‌های انتخاب رشته آموزش و پرورش جزو مطمئن‌ترین پایگاه‌های انتخاب رشته هستند، تصریح کرد: مشاوران حاضر  در پایگاه‌های انتخاب رشته آموزش و پرورش جزو مشاوران زبده و با تجربه هستند که اکثرا مدرک تحصیلی کارشناسی ارشد و دکتری دارند. 

منصوری با بیان اینکه پایگاه‌های انتخاب رشته آموزش و پرورش استان کرمانشاه از روز سه‌شنبه (۱۳ شهریور) برای ارائه خدمات مشاوره‌ و انتخاب رشته به داوطلبان آماده هستند، یادآور شد: فعالیت پایگاه‌های انتخاب رشته آموزش و پرورش استان تا اتمام مهلت انتخاب رشته داوطلبان ادامه خواهد داشت.

منصوری با تاکید بر اینکه داوطلبانی که قصد انتخاب رشته دارند صرفا با مشاوران تحصیلی مشورت کنند، گفت: هرکسی صلاحیت مشاوره دادن در امر مهمی مثل تحصیل داوطلبان را ندارد و داوطلبان نباید به هر کسی اعتماد کنند.

وی تاکید کرد: داوطلبان آزمون سراسری برای انتخاب رشته حتما باید با مشاوران دیدار و گفت و گوی حضوری داشته باشند و به هیچ عنوان کارنامه خود را برای انتخاب رشته در اختیار مشاوران قرار ندهند، چون گفت‌وگوی چهره به چهره داوطلبان با مشاوران سبب خواهد شد با شناخت بهتری از داوطلب، فرایند انتخاب رشته انجام شود.

منصوری در ادامه با بیان اینکه داوطلبان باید با در نظر گرفتن توانمندی‌ها و علایق خود و با نگاه به آینده شغلی یک رشته اقدام به انتخاب آن رشته برای ادامه تحصیل کرده و در فرآیند انتخاب رشته تحصیلی همه جوانب را بررسی کنند، ادامه داد: اگر داوطلبی ناچار به انتخاب بین رشته و  شهر برای تحصیل باشد، ترجیح بر این است که انتخاب رشته را مد نظر قرار دهد، چون رشته تحصیلی چیزی است که در تمام عمر با داوطلب سروکار دارد.

 منصوری ادامه داد: چشم و هم چشمی هم در موضوعی مثل انتخاب رشته تحصیلی جایی ندارد، چون هر فردی توانمندی، استعداد و علایق خاص خود را دارد، لذا داوطلبان نباید خودشان را با کسی مقایسه کنند.

۴۵ پایگاه انتخاب رشته کنکور کرمانشاه راه‌اندازی شد+ لیست پایگاه‌ها

۴۵ پایگاه انتخاب رشته کنکور کرمانشاه راه‌اندازی شد+ لیست پایگاه‌ها

انتهای پیام
 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha