• شنبه / ۱۰ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۲:۰۷
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1403061005855
  • خبرنگار : 50038

حرکت قطار توسعه ملایر پرشتاب و بدون توقف

حرکت قطار توسعه ملایر پرشتاب و بدون توقف

ایسنا/همدان بدون تردید آنچه امروز شهرستان ملایر را از سایر شهرستان‌های استان متمایز کرده، وفاق، همدلی، وحدت و یکپارچگی بین تیم مدیریتی شهرستان و توسعه روزافزون آن در حوزه‌های مختلف است، به‌گونه‌ای که ملایر دیگر معطل مرکزِ استان نیست و گوی سبقت را از سایر شهرستان‌ها ربوده است.

ملایر در صدر اخبار استان قرار دارد و ابر پروژه‌هایی که طی هفته دولت و دهه فجر در آن به بهره‌برداری می‌رسد حتی در غرب کشور بی‌نظیر است.

طی روزهای اخیر شاهد بودیم قطار شتابان توسعه و پیشرفت ملایر در ایستگاه در هفته دولت ۱۴۰۳ خوش درخشید؛ به گونه‌ای که به اندازه ۴۵ سال گذشته در سطح شهرستان زیرساخت صنعتی- دولتی ایجاد شده است و پروژه‌هایی که پیشران توسعه و باعث پیشرفت شهرستان هستند برای نخستین بار کلنگ‌زنی شدند.

حرکت قطار توسعه ملایر پرشتاب و بدون توقف

امسال در هفته دولت به همت دستگاه‌های خدمات‌رسان ۱۵.۵همت، یعنی معادل بیش از ۱۵ هزار میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار در قالب ۳۷۳ پروژه در سطح شهرستان ملایر به بهره‌برداری رسید و یا کلنگ‌زنی شد.

از این تعداد، عملیات اجرایی ۵۰ پروژه با اعتباری افزون‌بر ۱۱.۵ همت در هفته دولت و روزهای اخیر آغاز شد، همچنین ۳۲۳ پروژه مهم تولیدی، عمرانی و اقتصادی با اعتباری بیش از ۴.۴ همت با مسئولین مهم استانی کشوری به افتتاح رسید.

بر اساس آمار اعلام شده تعداد و اعتبار پروژه‌های قابل افتتاح و کلنگ‌زنی در شهرستان‌های استان همدان در هفته دولت امسال شامل ملایر ۳۷۳ پروژه  با ۱۵.۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار، رزن ۷۷ پروژه  با  ۱.۹۴۳ میلیارد تومان اعتبار، همدان ۱۲۲ پروژه با  ۱.۳۴۴میلیارد تومان اعتبار، کبودرآهنگ ۱۳۸ پروژه  با ۵۶۱ میلیارد تومان اعتبار، بهار ۸۶ پروژه با ۴۳۰ میلیارد تومان اعتبار، نهاوند ۵۵ پروژه با ۳۳۰ میلیارد تومان اعتبار، تویسرکان ۴۵ پروژه  با  ۲۸۲ میلیارد تومان اعتبار، فامنین ۶۷ پروژه  با ۱۸۵ میلیارد تومان اعتبار، اسدآباد ۵۲ پروژه  با  ۱۲۳ میلیارد تومان اعتبار و درگزین ۵۵ پروژه  با  ۸۶ میلیارد تومان اعتبار

برای جهانی ماندن، باید جهادی کار کرد

حرکت قطار توسعه ملایر پرشتاب و بدون توقف

با یک نگاه سرانگشتی به همین آمار به وضوح متوجه خواهیم شد امروز  ملایر در رأس استان همدان قرار دارد؛ حالا باید گفت ملایر کم‌کم دارد شانه‌به شانه مرکز استان می‌زند و حتی می‌تواند و قد و قواره یک استان مجزا ظاهر شود. طی سه سال گذشته مفهوم فرمانداری ویژه بودن ملایر تا حدودی محقق شده و انتظار مردم از تیم مدیریتی شهرستان به واسطه اقدامات ماندگار انجام شده، بالا رفته است.

بدون تردید برای جهانی ماندن، باید جهادی کار کرد؛ دنیا منتظر ما نمی‌ماند و روز به روز در حال توسعه است، بنابراین برای ماندن و درخشیدن در این دهکده جهانی باید مدیران اجرائی با عزمی راسخ و افق نگاهی بلند،  جهادی و خالصانه کار کنند و مطمئن باشند مردمِ هوشیار ما قدر اقدامات انجام شده را خوب می‌دانند.

اکنون شهر جهانی ملایر با افتتاح فاز دوم مجموعه تفریحی- توریستی جهان کوچک به مقصد گردشگران داخلی و خارجی تبدیل شده است، آمار قابل توجه مسافران و گردشگران در ایام نوروز و فصل تابستان، گواه پتانسیل بالای این شهرستان در بحث صنعت توریسم است.

حرکت قطار توسعه ملایر پرشتاب و بدون توقف

از سوی دیگر با افتتاح منظومه تجاری کریم‌خان زند ملایر در زمینی به وسعت ۸۶۰۰ متر مربع با زیربنای ۶۸۰۰ متر مربع زمینه عرضه صنایع دستی و مبلمان منبت و سایر سوغات ملایر در مکانی مدرن و پیشرفته برای همشهریان و مسافران اقصی نقاط کشور فراهم شده است و این نقطه آغاز رونق اقتصادی عظیم برای این شهر محسوب می‌شود.

حرکت قطار توسعه ملایر پرشتاب و بدون توقف

به گفته فرماندار جوان این شهرستان، امروز شاهد رشد ۲۰۰ درصدی زیرساخت‌های صنعتی ملایر هستیم، در هفته گذشته با حضور استاندار کلنگ احداث شهرک صنعتی ۳۰۰ هکتاری در روستای قشلاق پیرحیاتی به زمین زده شد و با احداث این شهرک، دیگر مشکلی برای تامین زمین سرمایه‌گذار در ملایر وجود ندارد.

اکنون یکی از دغدغه‌های اصلی نمایندگان مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی، فرمانداری و شهرداری، جذب سرمایه‌گذار برای اشتغالزایی و رونق اقتصادی و ایجاد زمینه صادرات در ملایر است، حتی ارگان‌ها و نهادهای دولتی بارها در جلسات رسمی خود طرح‌های تشویقی برای ورود سرمایه‌گذار به ملایر را مطرح کردند.

حرکت قطار توسعه ملایر پرشتاب و بدون توقف

اکنون دانشگاه ملی ملایر به قطب آموزشی غرب کشور تبدیل شده و طی سال‌های اخیر شاهد توسعه و رشد حوزه‌های مختلف آن بوده و هستیم، از جذب دانشجویان خارجی گرفته تا ثبت رشته‌های جدید دانشگاهی برای نخستین بار در سطح کشور به نام دانشگاه ملی ملایر، از افتتاح پروژه‌های عمرانی در این مرکز تا بهره‌برداری از خوابگاه متاهلی به منظور رفاه دانشجویان که همگی نشان از پویایی و حرکت رو به جلو این مرکز آموزش عالی است.

امروز ملایر در بحث تولید محصولات کشاورزی، کارخانجات تولیدی و صنعتی، مراکز آموزش عالی حوزه‌های علمیه و دانشگاه‌ها، در بحث خدمات بهداشتی و درمانی، رونق صنعت گردشگری و ثبت ملی و جهانی آثار ملموس و غیرملموس موجود در سطح شهرستان، حرف‌های زیادی برای گفتن دارد که در یک یادداشت و گزارش و مقاله نمی‌گنجد.

 افق‌های روشن در انتظار« جهانشهر ملایر»

حرکت قطار توسعه ملایر پرشتاب و بدون توقف

 علیرضا قاسمی فرزاد، استاندار همدان در آئین افتتاح مجتمع تجاری کریم‌خان زند شهر ملایر، گفت: شهرستان ملایر با توجه به جایگاه خود به عنوان شهر جهانی مبل و منبت و ظرفیت‌های کشاورزی و صنعتی، زمینه رشد و پیشرفت بسیاری دارد و آینده‌ی درخشانی خواهد داشت.

این مقام مسئول با بیان اینکه انسجام نمایندگان مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی، منشأ خدمات بسیاری در شهرستان بوده است، ادامه داد: رشد و تعالی امروز استان، نتیجه نگاه عدالت‌محور و متوازن در بخش‌های مختلف است.

وی خاطرنشان کرد: در زمینه‌هایی همچون آب شرب، احیاء واحدهای تولیدی، نهضت ملی مسکن، اشتغال‌زایی و توزیع همگون امکانات تلاش‌های بسیاری در سطح استان همدان صورت گرفته است.

استاندار همدان با بیان اینکه در هفته دولت امسال در شهرستان ملایر ۳۲۳ پروژه به بهره‌برداری رسید و ۵۰ پروژه نیز کلنگ‌زنی شد، گفت: این اقدامات بزرگ به برکت خون شهدا و تحت رهبری مقام معظم رهبری به انجام رسیده است.

حرکت قطار توسعه ملایر پرشتاب و بدون توقف

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۳-۰۶-۱۳ ۰۷:۳۰

بدنیست گشت وگذاری داخل خیابانهای ملایربزنید وتوسعه راببینید، البته نه باوسیله نقلیه، جراکه امکان تصادف زیاداست چندنکته نداشتن جراغ راهنمایی،خصوصا 4راه مهدیه، عقب نشینی نکردن خیابانهاخصوصا شهدا، نداشتن فاضلاب شهری، بوی گندآب شهررا....

avatar
۱۴۰۳-۰۶-۱۵ ۱۷:۳۲

سلام توروخدا برای زدن یه پل مانند پل انقلاب برای میدان تعاون خیابان بروجرد اقدام بشه . ممنون از زحمات شما