• شنبه / ۱۰ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۱:۵۴
  • دسته‌بندی: مازندران
  • کد خبر: 1403061005839
  • خبرنگار : 50200

افزایش ۲۶۰ مگاواتی تولید واحدهای بخار نیروگاه شهیدسلیمی نکا

افزایش ۲۶۰ مگاواتی تولید واحدهای بخار نیروگاه شهیدسلیمی نکا

ایسنا/مازندران با اجرای برنامه­‌های رفع محدودیت تولید و راه‌اندازی تمامی پمپ‌های آب دریا، قابلیت تولید عملی واحدهای بخار نیروگاه شهیدسلیمی نکا نسبت به ۲ سال گذشته، ۲۶۰ مگاوات افزایش یافت.

پس از لایروبی مداوم حوضچه آرامش، انجام تعمیرات اساسی بر روی تجهیزات تامین آب خنک کاری و نیز به مدار آمدن هشتمین پمپ آب دریا، ­نسبت به تابستان ۲ سال گذشته قابلیت تولید عملی واحدهای بخار نیروگاه نکا ۲۶۰ مگاوات افزایش یافت.

مدیرعامل شرکت مدیریت تولیدبرق نکا، با اعلام این خبر در جمع خبرنگاران افزود: متأسفانه در سال‌­های اخیر کاهش سطح آب دریای خزر به یکی از چالش‌­های جدی تولید برق در نیروگاه نکا تبدیل شده است به گونه‌­ای که طی ۳ سال گذشته بدلیل کمبود آب خنک کاری و خارج بودن متناوب ۲ پمپ آب دریا همواره ۲ واحد بخار به صورت نیم­‌بار در مدار تولید قرار داشت.

نوراله ادبی فیروزجائی، افزود: خوشبختانه با لایروبی مداوم حوضچه آبگیر و انجام فعالیت­های تعمیراتی بر روی پمپ­های آب دریا، واش پمپ‌­ها، تمیزکاری فیلترهای فاین و باند اسکرین در مسیر سیستم آب خنک کن، تامین قطعات و مونتاژ پمپ­‌های آب دریا و نیز تامین قطعات و تعمیرات اساسی گروه دوم واحد آب ژاول‌سازی، پس از ۳ سال همه پمپ‌­های هشت­گانه آب دریا در مدار قرار گرفتند و به تبع آن توان عملی تولید واحدهای بخار در روزهای پیک مصرف و نیاز شدید شبکه در تابستان امسال، نسبت به ۲ سال گذشته طی ۲ مرحله به میزان ۱۳۰ و مجموعاً ۲۶۰ مگاوات افزایش یافت.

افزایش ۲۶۰ مگاواتی تولید واحدهای بخار نیروگاه شهیدسلیمی نکا

ادبی، با تقدیر و تشکر از تلاش‌­های شبانه‌­روزی کارکنان نیروگاه برای رفع محدودیت تولید و ارتقای آمادگی واحدها برای تولید پایدار انرژی مورد نیاز مشترکان گفت: در آستانه چهل و پنجمین سال بهره‌برداری از واحدهای بخار نیروگاه قرار داریم، لذا بدلیل قدمت و عمر بالای تجهیزات، حفظ آمادگی واحدهای این نیروگاه برای تولید پایدار انرژی در فصول مختلف سال بویژه در تابستان که تقاضای مصرف به صورت جهشی افزایش می­‌یابد، کار آسانی نیست، اما با تلاش مضاعف همکاران در شرایط سخت و همچنین نگهداری و بهره‌­برداری اصولی از واحدها، آمادگی واحدها برای تولید مستمر و پایدار شبکه برق کشور در وضعیت قابل قبولی حفظ شده است.

 به گزارش ایسنا، از آب دریا در واحدهای بخار برای خنک‌­کاری تجهیزات و چگالش بخار خروجی توربین‌ها و مسیرها در کندانسورها (چگالنده بخار) و برگشت مجدد به چرخه بسته آب و بخار استفاده می شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha