• شنبه / ۱۰ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۱:۱۲
  • دسته‌بندی: کرمان
  • کد خبر: 1403061005778
  • خبرنگار : 50189

سامانه «سپنتاک» در استان کرمان رونمایی شد

سامانه «سپنتاک» در استان کرمان رونمایی شد

ایسنا/کرمان آیین رونمایی از سامانه سپنتاک «سامانه پاسخگویی نیازهای تکنولوژیک استان کرمان» با هدف ایجاد شبکه فناوری استان کرمان با حضور شرکت‌ها و فعالان بخش خصوصی و معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمان برگزار شد.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان کرمان، حسین ساجدی‌فر در این آیین اظهار کرد: عمده‌ترین مشکل فعالان شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان استان، عدم استفاده از ظرفیت حداکثری شرکت‌های بومی داخل استان بود که امیدواریم مسئولان پیگیر آن باشند.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان کرمان بیان کرد: ظرفیت‌ها و نیروی انسانی توانمندی در استان وجود دارد و این انتظار از تمامی دستگاه‌های دولتی، صنایع بزرگ و همه مصرف‌کنندگان محصولات دانش‌بنیان استان وجود دارد که از ظرفیت‌های داخل استان استفاده کنند و به سمت استفاده از خدمات فنی و مهندسی خارج از استان نروند.

وی با بیان اینکه امیدوارم به سمتی برویم که اهداف مشخص شده در سند دیجیتال استان کرمان که اجرای آن از ابتدای امسال آغاز شده، محقق شود و شاهد توسعه استان در این حوزه باشیم، افزود: علاوه بر حوزه گردشگری که می‌تواند به استان کرمان برای رسیدن به توسعه پایدار کمک کند، توجه به اقتصاد دانش‌بنیان و اقتصاد دیجیتال از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است که همه حوزه‌ها می‌توانند از آن سود ببرند.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان کرمان با اشاره به نقش اقتصاد دانش‌بنیان و دیجیتال در اشتغال استان ، بیان کرد: توجه به این حوزه از مهاجرت نخبگان به خارج جلوگیری کرده و در نهایت کمک می‌کند تا پایان برنامه به هدف خود و تحقق سهم مشخص شده اقتصاد دیجیتال در GDP کشور توسط شرکت‌های کرمانی برسیم.

ساجدی‌فر با اشاره به راه‌اندازی سامانه‌ای برای رجوع شرکت‌ها، صنایع و کسانی که می‌خواهند از خدمات فنی و مهندسی استان استفاده کنند، گفت: هدف از طراحی سامانه این بود که تعاملی بین خدمات‌گیرندگان با شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان استان در فضای کاملاً شفاف شکل بگیرد تا هم پاسخگوی نیازهای استان باشد و هم به رشد این شرکت‌ها بینجامد و افزایش ارتباطات در این حوزه را داشته باشیم.

امیر حسن‌زاده معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمان نیز در این جلسه با بیان اینکه سامانه سپنتاک یک ظرفیت برای ایجاد شبکه فناوری استان و معرفی ظرفیت‌هاست، اظهار کرد: از طرفی نیاز صنایع و معادن استان نیز در این سامانه ثبت می‌شود.

وی با بیان اینکه انتظار می‌رود همه شرکت‌های دانش‌بنیان و فناورانه در این سامانه ثبت نام کرده و اطلاعات خود را تکمیل نمایند تا از ظرفیت آنها استفاده شود، گفت: امروز در حوزه IT ظرفیت‌های بسیار خوبی در استان و کشور وجود دارد و معتقدیم کرمان با سرمایه‌گذاری‌های جدید، آینده بسیار خوبی دارد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha