• شنبه / ۱۰ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۰:۴۹
  • دسته‌بندی: هرمزگان
  • کد خبر: 1403061005743
  • خبرنگار : 50673

غزلسرای دریا در بندرعباس آرام می‌گیرد

غزلسرای دریا در بندرعباس آرام می‌گیرد

ایسنا/هرمزگان معاون سیاسی امنیتی استانداری هرمزگان از برگزاری مراسم تشییع و خاکسپاری غزلسرای بزرگ معاصر ایران در بندرعباس خبر داد.

صبح امروز شنبه ۱۰ شهریور، احسان کامرانی -معاون سیاسی امنیتی استانداری هرمزگان- در نشستی با حضور محمد آشوری نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، همایون امیرزاده مشاور وزیر و نماینده خانواده استاد محمدعلی بهمنی، حسینی‌پور معاون صندوق اعتباری هنر و مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی، نمایندگان جامعه فرهنگ و هنر، از برگزاری آیین تشییع و خاکسپاری استاد غزل ایران محمدعلی بهمنی در بندرعباس خبر داد.

کامرانی ضمن تسلیت این فقدان ناگوار خدمت خانواده استاد و اهالی فرهنگ و هنر هرمزگان، گفت: استاد بهمنی سهم و نقش بی‌بدیلی در ادبیات و هنر هرمزگان دارد و با وفاق و همدلی و اتفاق نظر جامعه هنری و مسئولان استان و موافقت خانواده بزرگوار ایشان، بندرعباس محل قرار و آرامش ابدی استاد خواهد بود.

کامرانی روز سه‌شنبه را زمان مراسم تشییع پیکر استاد محمدعلی بهمنی اعلام و اظهار کرد: ضلع غربی تالار شهید آوینی و در کرانه آب‌های نیلگون خلیج فارس، که همواره مورد تعلق خاطر استاد بوده، به‌عنوان مکان خاکسپاری ایشان تعیین شده است.

وی از تشکیل ستاد برگزاری مراسم نیز خبر داد و ادامه داد: جزییات مراسم بزودی از طریق فرهنگ و ارشاد اسلامی استان به‌عنوان دبیر ستاد اعلام می‌شود.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان از مردم شریف و قدرشناس هرمزگان و اهالی فرهنگ و هنر سراسر استان دعوت کرد در اتفاق مهم بدرقه استاد محمدعلی بهمنی شرکت پرشور داشته باشند.

به گزارش ایسنا، در این نشست محمدآشوری -نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی- نیز ضمن تسلیت این ضایعه به جامعه فرهنگ و هنر کشور بویژه هرمزگان، گفت: از زمان بستری شدن استاد محمدعلی بهمنی در بیمارستان مداوم با خانواده و پزشکان در ارتباط بودیم و باتوجه به تعلق خاطر و زیست استاد در بندرعباس اتفاق نظر جامعه هنرمندان و مسئولان استان با وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در میان گذاشته شد که ایشان منوط به نظر خانوده دانستند.

آشوری از گفت‌وگو با خانواده استاد و موافقت با خاکسپاری پیکر ایشان در بندرعباس خبر داد و آن را موهبت و اتفاق بزرگی برای استان دانست و افزود: هماهنگی‌های لازم برای انتخاب بهترین مکان برای قرار ابدی استاد انجام شده و با حضور مردم و عاشقان و شاگردان استاد شاهد آیین باشکوه استقبال، تشییع و خاکسپاری غزلسرای بزرگ ایران در کنار خلیج فارس خواهیم بود.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha