• شنبه / ۱۰ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۰:۳۷
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1403061005724
  • خبرنگار : 30147

نماینده شهرستان‌های گناباد و بجستان مطرح کرد

آب؛ مشکل عمده گناباد و بجستان

آب؛ مشکل عمده گناباد و بجستان

ایسنا/خراسان رضوی نماینده شهرستان‌های گناباد و بجستان گفت: علیرغم اینکه گناباد و بجستان دارای ظرفیت‌های بسیاری در حوزه قنوات و منابع آبی است اما با مشکل تأمین آب شرب روبرو هستند.

هادی محمدپور در نشست خبری خود با خبرنگاران با بیان اینکه برای تأمین آب نیازمند اقدامات جدی هستیم، افزود: در این راستا فاز اول آب‌شیرین کن بجستان در مرحله نهایی قرار دارد.

وی بیان اینکه ۲.۵ درصد قنوات کشور در دو شهرستان گناباد و بجستان قرا دارد، اظهار کرد: از مجموع ۴۱ هزار قنوات در سطح کشور یک هزار قنات مربوط به شهرستان‌های گناباد و بجستان است.

نماینده شهرستان‌های گناباد و بجستان با اشاره به اینکه گرچه قنوات ۹۰ درصد آب دارند، اما دچار مشکلات استحصال و برداشت آب هستند و باید نسبت به لایروبی آن اقدام شود.

وی از اختصاص ۱۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای لایه‌روبی قنوات گناباد و بجستان خبر داد و اذعان کرد: این میزان اعتبار با توجه به شرایط قنوات بسیار ناچیز و میزان اعتبارات امسال در حوزه قنوات جوابگو نیست.

 محمدپور گفت: سال آینده برای قنوات ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار دستور اخذ شده است که دو برابر بودجه امسال شهرستان گناباد در حوزه قنوات است.

وی افزود: در شهر گناباد میزان مصرف آب در زمستان ۱۳۰ لیتر بر ثانیه و در تابستان ۳۶۰ لیتر بر ثانیه است که برای تأمین این میزان آب شرب با مشکل مواجه هستیم.

محمدپور در ادامه با اشاره به اینکه در طرح نهضت ملی مسکن و اهمیت تأمین زیرساخت آن گفت: تعداد ۶۷۰۰ واحد نهضت ملی مسکن در گناباد و ۱۸۵۰ واحد در شهرستان بجستان به بهره‌برداری خواهد رسید که نیازمند تأمین آب شرب است.

وی گفت: با توجه به ماندگاری جمعیت و حساسیت و رضایت‌مندی مردم توسعه بیمارستان بجستان شهید آیت‌الله مدنی در دستور کار قرار دارد و پیگیر افزایش خدمات بهداشت و درمان بجستان هستیم.

محمدپور از تخصیص ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای بهسازی راه‌های روستایی بجستان خبر داد و گفت: ۳۰۰ میلیارد ریال برای توسعه راه‌های بین‌شهری تخصیص یافته که به دلیل عدم شرکت و مراجعه شرکت راه‌سازی برای مناقصه ۳۰ کیلومتر، این پروژه از دستور کار خارج شده و پیگیر اجرای مجدد آن هستیم.

نماینده گناباد و بجستان گفت: از میزان ۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار در اختیار نماینده ۱۸۰ میلیارد ریال برای پروژه‌های گناباد و ۱۲۰ میلیارد ریال برای پروژه‌های بجستان اختصاص داده شده است.

وی افزود: همچنین از محل اعتبارات بنیاد مسکن و آسفالت معابر روستایی میزان ۵۹ هزار مترمربع در روستاهای بجستان و ۶۹ هزار مترمربع آسفالت در روستاهای گناباد پیگیری و دستورات لازم گرفته شده که در حال انجام روند پیمان است.

محمدپور گفت: قطعی برق در تابستان سال جاری گلایه اغلب نمایندگان مجلس شورای اسلامی بوده و تا ۵ سال آینده در خراسان رضوی ناترازی در تأمین برق وجود خواهد داشت.

وی افزود: تأمین برق چاه موتورها با پنل‌های خورشیدی راهکار مناسبی برای تأمین برق مورد نیاز بوده و ۱۵ پنل خورشیدی در گناباد و هشت پنل خورشیدی در بجستان به بهره‌برداری رسید.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha