• شنبه / ۱۰ شهریور ۱۴۰۳ / ۰۹:۰۹
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1403061005617
  • خبرنگار : 50163

کمبود نیرو از چالش‌های اصلی شهرداری ابهر

کمبود نیرو از چالش‌های اصلی شهرداری ابهر

ایسنا/زنجان شهردار ابهر گفت: یکی از مشکلات شهرداری ابهر کمبود نیرو است، به طوری که برای ۱۴۰ هزار نفر جمعیت شهرستان ابهر ۳۱۰ نیرو در شهرداری اشتغال دارند.

عباس‌رضا حیدری امروز (شنبه ۱۰ شهریور ماه) در جلسه بررسی مسائل و مشکلات شهر ابهر که با حضور نماینده ابهر، خرم‌دره و سلطانیه برگزار شد با بیان اینکه سیستم اداری شهرداری ابهر دارای درجه ۹ است و برای ۱۴۰ هزار جمعیت شهرستان ابهر ۳۱۰ نیرو در شهرداری اشتغال دارند، اظهار کرد: به دلیل مشکلاتی که وجود داشته، اجازه جذب نیرو به شهرداری ابهر داده نشده است.

وی با بیان اینکه شهرداری ابهر طی سال‌های گذشته بالغ بر ۳۷۰ نیرو داشته است، افزود: این نیروها طی این سال‌ها بازنشسته شدند، بنابراین در خدمات شهری، فضای سبز، اجراییات و آتش نشانی و ... در بحث نیرو دچار مشکل هستیم.

شهردار ابهر با اشاره به اینکه ۶ ماه است قول مجوز استخدام ۲۴ نفر نیرو آتش‌نشان را به شهرداری داده‌اند، عنوان کرد: نامه درخواست مجوز استخدام نیرو شهرداری ابهر تا برنامه و بودجه نیز رفته است، از نماینده شهرهای ابهر، خرم‌دره و سلطانیه در مجلس درخواست داریم که به شهرداری در این زمینه کمک کنند تا مجوز استخدام ۲۴ آتش‌نشان را دریافت کنیم.

او در ادامه با بیان اینکه برای طرح بازآفرینی با مشاور توافقاتی انجام شده است، تأکید کرد: کوچه حاجی‌خانی و شهید داودی شناط جزو طرح بازآفرینی یا بافت فرسوده شهر ابهر بوده و مصوب استانی هم دارد و برای اجرای طرح آن نیاز به اعتبارات استانی و ملی است که با جذب اعتبار، ترافیک و معضلات آن نیز قسمتی قابل حل خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: در سال ۱۴۰۰ به جای اینکه طرح بازبینی شهر ابهر مصوب شود، چون مغایرت زیاد بوده، در شورای عالی معماری شهرسازی، طرح تفصیلی شهر با همان مغایرت‌ها به عنوان طرح جامع شهر ابهر مصوب شد و این باعث گردید طرح ۱۰ سال عقب بیفتد ولی اعضای شورای شهر ابهر پیگیر شده و از وزیر کشور مجوز دریافت شد که طرح جامع مجددا به جریان بیفتد و با تعیین مشاور طرح جامع ابهر را تهیه و کل محدوده شهر ابهر افزایش پیدا می‌کند.

 شهردار ابهر تاکید کرد: تهیه و پیگیری طرح جامع نیاز به پیگیری استانی و ملی دارد که می‌توان با افزایش محدوده مشکلات حریم و محدوده شهر و نهایتا ساخت و ساز و مسکن همشهریان را یاری کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha