• شنبه / ۱۰ شهریور ۱۴۰۳ / ۰۸:۲۷
  • دسته‌بندی: مازندران
  • کد خبر: 1403061005565
  • خبرنگار : 50199

خط قرمز خاموشی برق خانگی محقق نشد

خط قرمز خاموشی برق خانگی محقق نشد

ایسنا/مازندران قطعی مکرر برق در روزهای گرم تابستان موجبات ناراحتی مردم را فراهم کرده؛ این موضوعی است که در چند سال اخیر شاهد این اتفاق بودیم اما از ابتدای تابستان در مدیریت مصرف برق واحدهای صنعتی کار به قطعی برق خانگی نکشید اما با وجود رسیدن به ماه پایانی تابستان قطعی‌های مکرر را در ساعات مختلف در شهرهای مازندران شاهد هستیم.

فرشته احمدی بانوی قائمشهری در گفت‌وگویی با ایسنا خاطرنشان کرد: با وجود فرزند بیمار در خانه قطعی مکرر برق شرایط را طاقت فرسا کرده است و از مسئولان درخواست داریم تا وضعیت بهتری را برای مشترکان برق خانگی در نظر بگیرند.

عین الله ذبیحی هم از دیگر شهروندان قائمشهر است در گفت‌وگویی اظهار کرد: با توجه به اینکه آب برخی مناطق از طریق منبع و هدایت موتور برق تامین می‌شود با قطعی برق، آنهم قطع می‌شود و با توجه به داشتن دو فرزند کوچک در خانه وگرمای هوا شرایط آزار دهنده است.

وی گفت: اطلاع رسانی ساعت قطعی می‌تواند کمی از این التهاب بکاهد که متاسفانه هرچند در برخی شهرها ساعت قطعی اعلام می‌شود اما هنوز این مهم در قائمشهر رخ نداد.

فاطمه بیگی یکی از شهروندان ساروی است که از قطعی و ضعیف بودن قدرت برق در ساری اعلام نارضایتی کرد و گفت: یخچال خانه ما به دلیل ضعف فشار برق دچار خسارت شد و هیچ کسی پاسخگو نیست.

وی یادآور شد: در گذشته پشت قبض برق نوشته بود اگر در اثر فشار برق دچار خسارت شدید توزیع برق جبران خسارت می‌کند اما این قانون دیگر اعمال نمی‌شود.

اما این گلایه‌مندی فقط به مشترکان خانگی ختم نشد؛ کسبه ساری و برخی فعالان صنعتی سایر شهرهای مازندران هم از قطعی برق اعلام نارضایتی کردند زیرا این قطعی بدون برنامه ریزی واحدهای تولیدی را دچار خسارت کرده است.

مصرف برق کشور به ۸۰ هزار مگاوات رسید

اما مدیر روابط عمومی نیروگاه نکا در گفت‌وگویی با ایسنا با بیان اینکه وظیفه ما تولید برق است گفت: امسال رشد تولید نیروگاه شهید سلیمی در تابستان حدود ۱۶ درصد بیشتر از سال قبل بوده است.

میثم عمادی افزود: قطعی ها مربوط به بخش توزیع است، منتها آنچه ما می‌دانیم امسال با توجه به گنبد حرارتی در کشور و پایداری گرما در استانهای کشور متاسفانه تولید جوابگوی مصرف نیست و از آنجاییکه تولید نیروگاه‌ها وارد شبکه برق کشور می‌شود به دلیل توزیع متناسب برق حتی استانهایی که شاید هوای خنک‌تری هم داشته باشند دچار خاموشی شدند.

خط قرمز خاموشی برق خانگی محقق نشد

بنا به گفته‌ی مدیر روابط عمومی نیروگاه شهید سلیمی نکا؛ مصرف در کشور به عدد بی‌سابقه  ۸۰ هزار مگاوات با رشد حدود ۹ درصدی رسیده که حدود ۴ درصد بیشتر از پیش‌بینی‌ها بوده است.

حل مشکل ناترازی تولید و مصرف برق در کوتاه مدت امکان پذیر نیست

کیوان قبادی رییس شرکت توزیع برق قائمشهر نیز در گفت‌وگویی با اشاره به تداوم موج گرما، افزایش بی‌رویه مصرف برق و ناترازی شدید بین تولید و مصرف، اظهار کرد: افزایش نامتعارف مصرف برق با رشد ۱۵ درصدی روز گذشته نسبت به روز مشابه سال قبل، این مهم جز با مشارکت مردم و مشترکان بزرگ قابل پاسخگویی نیست و نیروگاههای کشور توان پشتیبانی این میزان مصرف برق را ندارند.

وی گفت: با توجه به کاهش بارش نزولات آسمانی، پایین آمدن آب سدها و عدم امکان استفاده از ظرفیت کامل نیروگاه های برق آبی سطح کشور، به‌رغم در مدار بودن تمام نیروگاه‌ها و آمادگی نیروهای عملیاتی صنعت برق که به صورت ۲۴ ساعته در حال خدمت رسانی به هموطنان هستند؛ امکان تامین برق پایدار با این روند مصرف برق دشوار شده است.

رییس توزیع برق قائمشهر گفت: انتظار می‌رود در این شرایط ضروری، تمامی مشترکان به منظور پیشگیری از بروز خاموشی گسترده نسبت به صرفه جویی در مصرف برق به میزان حداقل ۲۰ درصد همراهی کنند.

قبادی افزود: حل مشکل ناترازی تولید و مصرف برق در کوتاه مدت امکان پذیر نیست و اعمال خاموشی های مقطعی برابر سهمیه ابلاغی استان‌ها و تمامی شهرستانها به صورت برابر و اجتناب نا پذیر است.

خط قرمز خاموشی برق خانگی محقق نشد

وی تاکید کرد: مشترکان با کاهش مصرف برق تا حد الگو، امکان تامین برق پایدار را برای خود و سایر هموطنان فراهم کنند.

در همین راستا شرکت توزیع برق در اطلاعیه‌ای از شهروندان خواست نسبت به مدیریت مصرف برق اقدام‌کنند و اعلام‌کرده است، با توجه به اینکه در روزهای بسیار گرم و بحرانی در سطح کشور قرار داریم، مردم شریف قائمشهر همیشه همراه و همکار ما در تامین برق مطمئن و پایداری و استمرار خدمت رسانی مطلوب بوده‌اید.

این شرکت از مردم تقاضا کرد: همچنان با رعایت مدیریت بهینه مصرف و عدم بکارگیری وسایل پرمصرف غیرضروری، ما را در خدمت رسانی مستمر و جلوگیری از قطعی ناخواسته برق یاری رسانید.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha