• شنبه / ۱۰ شهریور ۱۴۰۳ / ۰۸:۱۲
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 1403061005557
  • خبرنگار : 50649

مدیرعامل آب منطقه‌ای فارس اعلام کرد:

‌بازنگری روند احداث سد تنگ سرخ شیراز / ارتفاع سد کاهش یافت

‌بازنگری روند احداث سد تنگ سرخ شیراز / ارتفاع سد کاهش یافت

ایسنا/فارس مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای فارس از بازنگری روند احداث سد تنگ سرخ شیراز خبر داد و گفت: هم اهداف این سد تغییر در جلسات متعدد، تغییر کرد و هم ارتفاع آن کاهش یافت.

سیاوش بدری در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا با اشاره به آخرین وضعیت سد تنگ سرخ شیراز گفت: برای تعیین تکلیف این سد با دستور استاندار فارس یک سال و نیم گذشته، کارگروهی متشکل از گروه‌های مختلف تشکیل شد.

وی افزود: جلسات متعددی توسط این کارگروه تشکیل و با موافقان و مخالفان احداث این سد صحبت و در نهایت تصمیم بر این شد که احداث سد بازنگری کلی شود.

بدری اظهار کرد: سازمان محیط زیست و مدیریت منابع آبی ایران تأکید کرده بودند که اهداف احداث این سد باید تغییر پیدا کند لذا تصمیم بر این شد تا در این زمینه بازنگری کلی انجام شود چرا که پیش از این، سد تنگ سرخ با ۳ هدف تأمین آب باغات قصردشت، کنترل سیلاب و گردشگری احداث شود اما با نظر وزارت نیرو و محیط زیست یکی از اهداف سد یعنی تأمین آب باغات قصردشت حذف شود و در نهایت احداث سد تنگ سرخ با دو هدف کنترل سیلاب و گردشگری احداث خواهد شد.

مدیرعامل آب منطقه‌ای فارس بیان کرد: در همین راستا فرض کردیم که هیچ طراحی برای سد تنگ سرخ تاکنون انجام نشده است و یک بار دیگر تمام اسکوپ‌های کاری و مطالعات ۱۱ گانه را برای احداث این سد انجام دادیم و تمام موارد بررسی شد.

وی ادامه داد: طی جلسات متعددی که در استانداری و شهرداری گرفته شد، نهایتاً قرار شد سدی با مشخصات جدید و بازنگری تمام اسکوپ‌های کاری که هم ارتفاع آن کم شده و هم اهدافش تغییر پیدا کرده است، احداث شود و اسناد آن هم آماده مناقصه است.

بدری با یادآوری اینکه ۵۰ درصد این کار با شهرداری شیراز است، گفت: تصمیم بر این شد که باز هم بررسی‌ها و استفاده از پتانسیل کلیه محافل آکادمیک در دستور کار قرار گیرد.

وی با بیان اینکه برای طراحی سد از تمام اساتید و گروه‌های مردمی دعوت کردیم و گام به گام جلو رفتیم اما باز هم آمادگی داریم تا اگر شبهه‌ای به لحاظ فنی وجود دارد، آن را برطرف کنیم.

مدیرعامل آب منطقه‌ای فارس در بخش پایانی سخنان خود در خصوص سد کوار نیز گفت: تا دو سال پیش متولی اجرای این سد آب منطقه‌ای فارس بود که بیش از ۵۰ درصد هم پیشرفت فیزیکی داشت اما اکنون مجری آن شرکت آب نیرو وابسته به وزارت نیرو است و تصمیم‌گیری برای آن به عهده این شرکت است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۳-۰۶-۱۰ ۱۰:۴۸

سلام بفرمایید مطالعات زمین شناسی سد را کدام مشاور انجام داده؟

avatar
۱۴۰۳-۰۶-۱۰ ۱۲:۳۶

بالاخره معلوم نشد داستان این سد به کجا رسید ساخته شده؟؟ساخته میشود؟؟ساخته خواهد شد؟؟.....!!!!!

avatar
۱۴۰۳-۰۶-۱۰ ۱۳:۲۵

برای شیراز فقط شیرازی دل می‌سوزاند واگر سد در اختیار وزارتخانه نیرو قرار گرفته است که باید به سرنوشت دیگری که راکد شدن واز بین رفتن است لطفا دوباره پیگیری شود تا به اب منطقه فارس برگردد

avatar
۱۴۰۳-۰۶-۱۰ ۱۵:۱۱

درود روز خوش مگر نه اینکه طبق گزارش کارشناس محیط زیست بحران فرو نشست در ایران دوبرابر میانگین جهانی است مگر نه اینکه شوند کلی فرونشست در وحله نخست احداث آب بند(سد) سپس حفر چاه های غیر مجاز بوده مگر نه اینکه رودخانه خشک شیراز پیشگیری از سیلاب می کند؟

avatar
۱۴۰۳-۰۶-۱۰ ۱۵:۳۰

درود احداث این سد خیانی به مردم شهرستان بویراحمد هست بیش از دویست هزار نفر از طریق این رود خانه امرار معاش وزندگی خورد می چرخانند

avatar
۱۴۰۳-۰۶-۱۰ ۱۶:۰۵

تاجایی که ما میدونیم سد تنگ سرخ مربوط به یاسوج هست

avatar
۱۴۰۳-۰۶-۱۰ ۱۷:۱۱

لطفا کسانی که درباره سد تنگ سرخ اطلاعاتی ندارند اظهارنظر نفرمایند.ضلع غربی شهر شیراز پشت کوه دراک منطقه خوش آب و هوایی که درآن رودخانه ای جاریست.تنگ سرخ مورد بحث کارشناس محترم میباشد. و هیچ ارتباطی به سد تنگ سرخ یاسوج ندارد.

avatar
۱۴۰۳-۰۶-۱۰ ۱۶:۳۳

سد تنگ سرخ که در استان کهگیلویه و بویراحمد هست

avatar
۱۴۰۳-۰۶-۱۵ ۱۱:۴۹

با سلام تنگ سرخ در منطقه فلات شیراز قرار دارد و هیچ ربطی به یاسوج ندارد واحداث این سد به صنعت توریسم و جلوگیری از سیلاب به شیراز کمک زیادی می‌کند فقط امیدوارم که زودتر به سرانجام برسه و مثل پروژه آزاد راه شیراز به اصفهان ۱۰ساله نشه