• شنبه / ۱۰ شهریور ۱۴۰۳ / ۰۷:۳۶
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1403061005536
  • خبرنگار : 50037

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس:

مخالف سرسخت انتقال دانشکده مدیریت و حسابداری رزن هستم

مخالف سرسخت انتقال دانشکده مدیریت و حسابداری رزن هستم

ایسنا/همدان عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: مخالف سرسخت و صد درصدی انتقال دانشکده مدیریت و حسابداری رزن هستم و برای ماندگاری آن با وزیر علوم در تهران به‌زودی دیدار خواهم داشت.

سید ابوالحسن مصطفوی غمام در گفت‌وگو باخبرنگار ایسنا، اظهار کرد: دانشکده مدیریت و حسابداری رزن یک برند برای شهرستان رزن بوده که نیاز منطقه است و باید برای ارتقاء آن تلاش کرد.

وی افزود: دانشکده مدیریت و حسابداری دانشگاه بوعلی سینا و رشته‌های مدیریت این دانشکده که اقماری بوده و در شهرستان رزن قرار دارد در ابتدا دارای چهار گرایش بوده و بدون اینکه کسی با خبر شود سه گرایش آن با تصمیم هیات علمی دانشگاه بوعلی‌سینا در طی سه سال از این دانشکده به همدان منتقل می‌شود و تنها یک گرایش باقی می‌ماند.

مصطفوی غمام ادامه داد: در حالی‌که باید دانشکده ارتقا پیدا می‌کرد و دانشگاه می‌شد همه گرایش‌های تحصیلی آن را برده‌اند و می‌گویند دانشجو نیست، خوب با یک گرایش تحصیلی چگونه انتظار دارید این دانشکده دارای دانشجو باشد؟

نماینده مردم شهرستان‌های رزن و درگزین در مجلس با بیان اینکه رئیس دانشگاه بوعلی نیز از این موضوع خبر ندارد و هیأت علمی چنین تصمیمی را گرفته‌اند، بیان کرد: امسال برای این دانشکده دانشجو جذب نکرده‌اند و حتی فرماندار رزن از این موضوع هم هیچ اطلاعی نداشته است؛ امروز به ما می‌گویند که تصمیم داریم این دانشکده را به همدان منتقل کنیم.

وی گفت: بنده عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی هستم کدام کمیسیون چنین تصمیمی را گرفته است؟ مخالف سرسخت و صد در صدی چنین تصمیمی هستم و با جدیت موضوع را پیگیری خواهم کرد و در این رابطه به زودی دیداری با وزیر علوم خواهم داشت.

مصطفوی غمام با اشاره به اینکه رزن تنها یک دانشکده دارد و آن را هم بدون آنکه کسی از آن خبر داشته باشد می‌خواهند ببرند، افزود: معلوم است که وقتی دانشکده‌ای که دارای چهار گرایش بوده و در طول سه سال تعداد گرایش‌های آن به یک گرایش تقلیل پیدا کند دیگر آن دانشکده دانشجو نخواهد داشت، مگر با یک گرایش، دانشکده‌ای دارای دانشجو می‌شود؟

وی در ادامه با اشاره به اینکه شهرستان رزن دارای کمبود پرستار و پزشک عمومی و پزشک متخصص است، خاطرنشان کرد: برای مرتفع شدن این مشکل در بلند مدت، ایجاد و راه‌اندازی دانشکده پرستاری برای شهرستان رزن یک نیاز ضروری بوده که با آغاز به کار مجلس دوازدهم با جدیت پیگیر آن بوده‌ام.

مصطفوی غمام تصریح کرد: وزیر بهداشت سابق با پیگیری‌هایی که بنده در این رابطه داشتم با راه‌اندازی و ایجاد دانشکده پرستاری در شهرستان رزن موافقت کردند و راه‌اندازی چنین دانشکده‌ای را منوط به اتمام پروژه بیمارستان ۱۵۰ تختخوابی این شهرستان دانستند.

وی با بیان اینکه با اتمام پروژه بیمارستان ۱۵۰ تختخوابی شهرستان از بیمارستان قدیم شهرستان برای راه‌اندازی دانشکده پرستاری شهرستان استفاده خواهیم کرد، گفت: پیگیر موضوع راه‌اندازی دانشکده پرستاری در رزن  از طریق وزیر جدید بهداشت نیز با جدیت هستیم و برای تحقق این امر ابتدای امر باید پروژه بیمارستان ۱۵۰ تختخوابی شهرستان را تکمیل و به بهره‌برداری برسانیم.

مصطفوی غمام افزود: پروژه بیمارستان ۱۵۰  تختخوابی شهرستان رزن در صورت اعتبار، امسال به پایان خواهد رسید اما در صورت اختصاص قطره‌چکانی اعتبارات  افتتاح و بهره‌برداری آن بیشتر طول می‌کشد که برای جلوگیری از طول کشیدن پروژه باید پیگیر اعتبار باشیم.

وی یادآور شد: اتمام این پروژه در حال حاضر  به  ۳۵۰ تا ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد که برای تامین این میزان اعتبار، درخواست کتبی را به رئیس جمهور ارائه داده‌ایم و ایشان نیز درخواست ما را به معاونان برنامه و بودجه خود  ارجاع  داده‌اند.

مصطفوی غمام اضافه کرد: راه‌اندازی دانشکده پرستاری در شهرستان و ایجاد رشته‌های مرتبط در این دانشکده در چشم‌انداز بلندمدت از نقش موثری برای مرتفع شدن نیازهای این شهرستان و منطقه در بحث بهداشت و درمان و جذب پزشک و پرستار مورد نیاز برخوردار خواهد بود.

اخذ موافقت احداث مجتمع آموزشی و فرهنگی در رزن

نماینده مردم شهرستان‌های رزن و درگزین در مجلس شورای اسلامی در ادامه از اخذ موافقتنامه احداث مجتمع آموزشی و فرهنگی در این شهرستان خبر داد و اظهار کرد: طی طرحی قرار است در سطح کشور تعداد ۲۰۰ مجتمع فرهنگی و آموزشی ساخته شود که با پیگیری لازم سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور با احداث یکی از این موارد مجتمع ها در شهرستان رزن موافقت نموده و مجوز آن نیز اخذ شد.

وی افزود: در این طرح از طریق مولدسازی و فروش املاک بلااستفاده آموزش‌ و پرورش شهرستان اعتبار مورد نیاز برای احداث این مجمتع تامین می‌شود.

مصطفوی غمام در ادامه با اشاره به طرح توسعه کارخانه سیمان شهرستان رزن، گفت: برای عملیاتی شدن طرح توسعه کارخانه سیمان شهرستان از وزارت صمت موافقت پرداخت ۵۰ میلیارد تومان تسهیلات به این کارخانه اخذ شده که دستور آن فعلا در استانداری منتظر تایید و پرداخت توسط بانک عامل است.

نماینده مردم رزن در مجلس شورای اسلامی افزود: اجرا و بهره‌برداری طرح توسعه  کارخانه سیمان رزن (فاز دوم ) به‌صورت مستقیم  برای ۲۵۰ تا ۳۰۰ نفر اشتغال به همراه خواهد داشت.

وی همچنین بیان کرد: محور ساریجلو به منصورآباد به طول ۲.۵ تا سه کیلومتر از حدود ۴۰ تا ۴۵ سال گذشته آسفالت نشده بود که در این رابطه آسفالت و بهسازی این محور یکی از مطالبات مهم رزنی‌ها به شمار می‌رفت که خوشبختانه این امر توسط راهداری در دست اقدام و اجراست.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۳-۰۶-۱۰ ۱۲:۱۰

این شهرستان کوچک ظرفیت های لازم برای جذب دانشجو را ندارد، فاقد کم‌ترین امکانات لازم برای دانشجویان است، همچنین فعالیت اقتصادی و صنعتی خاصی نیز در این شهر وجود ندارد بنابراین به هیچ عنوان نمیتواند برای بحث تربیت دانشجوی مدیریت کارآمد باشد.