• شنبه / ۱۰ شهریور ۱۴۰۳ / ۰۷:۱۳
  • دسته‌بندی: سیستان و بلوچستان
  • کد خبر: 1403061005519
  • خبرنگار : 50599

صیادان زرآبادی از رفتن به دریا اجتناب کنند

صیادان زرآبادی از رفتن به دریا اجتناب کنند

ایسنا/سیستان و بلوچستان فرماندار زرآباد در جنوب سیستان و بلوچستان گفت: باتوجه به هشدار سطح قرمز دریایی، صیادان این شهرستان از امروز شنبه تا پایان روز یکشنبه از رفتن به دریا اجتناب کند.

کوروش محمدی در گفت و گو با ایسنا، اظهار کرد: دهیاران و شوراهای اسلامی روستاهای نوار ساحلی (درک، بنگلوی، جد، کلات، درانگو و هومدان) با همکاری شیلات شهرستان نسبت به اطلاع رسانی مالکین شناورهای در خصوص وقوع بارندگی و مواج بودن دریا و خطرات احتمالی تردد در دریا، اطلاع رسانی فوری را در دستور کار خودشان قرار بدهند.

وی افزود: از آنجای که احتمالا این سامانه، بارش های نیز به همراه داشته باشد از شهروندان زرآباد تقاضا داریم تا از اتراق و تردد در حاشیه و حریم رودخانه‌ها و مسیل‌ها جدا خودداری کنند.

وی ادامه داد: جهاد کشاورزی نسبت به اطلاع رسانی کشاورزان‌ و باغداران در خصوص انجام عملیات پیشگیرانه جهت جلوگیری از تخریب مزارع و باغات، جمع آوری ادوات و تجهیزات کشاورزی و همچنین اطلاع رسانی به دامداران جهت جمع آوری احشام سبک و سنگین از سطح باغات و مزارع اقدام کنند.

فرماندار زرآباد تصریح کرد: کشاورزان برای سیل احتمالی باغات کشاورزی را ترک و به جاهای امن پناه ببرند.

همچنین مدیر کل هواشناسی استان نیز گفت: از صبح امروز شنبه تا عصر یک شنبه (۱۰ تا ۱۱ شهریور) برای شمال شرق دریای عرب و دریای عمان رخداد رگبار شدید و رعدوبرق به همراه وزش باد شدید و طوفانی شدن دریا پیش بینی می شود.

حیدری افزود: طوفان حاره ASNA عصر جمعه ۹ شهریور در موقعیت ۲۳.۵ درجه شمالی و ۶۷ درجه شرقی و در فاصله ۶۵۰ کیلومتری سواحل چابهار قرار گرفته و براساس مدل های فعلی مسیر حرکت آن به سمت غرب و شمال غرب و دریای عمان می باشد و سپس یکشنبه به سمت جنوب غرب تغییر مسیر خواهد داد. در مسیر حرکت طوفان رگبار شدید و رعدوبرق به همراه وزش باد شدید تا حدود ۹۰ کیلومتر در ساعت پیش بینی می‌شود.

وی تاکید کرد: دریای عمان طی روزهای شنبه و یکشنبه متلاطم و طوفانی خواهد بود.

حیدری ادامه داد: برای روز شنبه و یکشنبه برای برخی از مناطق ساحلی نوار جنوب شرقی استان شرایط برای رگبار و رعدوبرق و آبگرفتگی معابر وجود دارد.

وی توصیه کرد: خودداری از تردد کشتی های تجاری و لنج های ماهیگیری در دریایی عرب و دریای عمان و انتقال شناور های سبک به خشکی و مناطق امن و  پیگیری اخبار هواشناسی و هشدارهای رسمی صادر شده توسط سازمان هواشناسی کشور و اداره کل هواشناسی استان انجام شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha