• جمعه / ۹ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۸:۳۳
  • دسته‌بندی: کهگیلویه و بویراحمد
  • کد خبر: 1403060905419
  • منبع : نمایندگی کهگیلویه و بویراحمد

با حضور نماینده بویراحمد، دنا و مارگون در مجلس انجام شد؛

افتتاح و کلنگ‌زنی ۸۶ پروژه به مناسبت هفته دولت در شهرستان بویراحمد

افتتاح و کلنگ‌زنی ۸۶ پروژه به مناسبت هفته دولت در شهرستان بویراحمد

ایسنا/کهگیلویه و بویراحمد با حضور نماینده مردم شهرستان‌های بویراحمد، دنا و مارگون معاون استاندار کهگیلویه و بویراحمد و برخی مسئولان استانی و محلی امروز جمعه نهم شهریورماه امسال ۸۶ پروژه به مناسبت هفته دولت در شهرستان بویراحمد افتتاح و کلنگ‌زنی شد.

«محمد بهرامی»، نماینده مردم شهرستان‌های بویراحمد، دنا و مارگون در مجلس شورای اسلامی در مراسم افتتاح و کلنگ زنی این پروژه‌ها گفت: از خدمات بنیاد مسکن استان که همه اعتبارات خود را جذب کرد، تقدیر و تشکر می‌کنم.

وی ضمن هشدار به مدیرانی که در جذب اعتبارات عملکرد خوبی نداشتند، افزود: برخی مدیران شهرستان بویراحمد تاکنون حتی یک ریال جذب نکردند، مدیران باید پای کار باشند تا مردم از این پروژه‌ها بهره‌مند شوند.

بهرامی با اشاره به مشکلات و تعارضات منابع طبیعی و مردم روستای گنجه اظهار کرد: این مشکل در سطح کشور و استان وجود دارد و این مشکل با وزیر جهاد کشاورزی مطرح شد، منابع طبیعی جاهایی باید طبق قانون عمل کند اما برخی جاها نیز حق مردم اجحاف شده که نیاز به بازنگری دارد و وزیر قول داده که این مشکلات برطرف شود.

نماینده مردم شهرستان‌های بویراحمد، دنا و مارگون در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: اعتبارات چند زمین چمن مصنوعی در سطح شهرستان از محل اعتبارات مسئولیت‌های وزارت نفت است و تاکنون حق این سه شهرستان آنطور که باید و شاید داده نشده است.

بهرامی تصریح کرد: ۴۵ هزار میلیارد تومان از محل مسئولیت‌های اجتماعی در سطح کشور هزینه شده، چقدر به استان کهگیلویه و بویراحمد نفت و گاز خیز داده شده است، سهم این استان ناچیز بوده که باید در این خصوص توجه ویژه‌ای به این استان نفت‌خیز شود.

افتتاح و کلنگ‌زنی ۸۶ پروژه به مناسبت هفته دولت در شهرستان بویراحمد

وی ادامه داد: استان کهگیلویه و بویراحمد نسبت به سایر استان‌ها در رابطه با زیرساخت‌ها بخصوص راه مظلوم واقع شده است.

نماینده مردم شهرستان‌های بویراحمد، دنا و مارگون در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: واقع شدن استان کهگیلویه و بویراحمد در بین استان‌های بزرگ کشور و اینکه کریدور شمال به جنوب است نیاز به اعتبارات لازم برای ساخت راه و زیرساخت‌های مناسب دارد.

بهرامی با اشاره به پروژه گاز مختار بیان کرد: از وزارت نفت دعوت کردیم که در زمینه مخازن نفتی که در شهرستان‌های بویراحمد و دنا وجود دارد مطالعات لازم در زمینه این مخازن در حال انجام است که علاوه بر منطقه مختار، مناطق شورم، سپیدار، بابکان و جلیل بویراحمد در حال انجام است، در آینده نزدیک بتوانیم به استخراج منابع نفتی این مناطق بپردازیم و بهره برداری و استخراج در این مناطق می تواند در توسعه و پیشرفت شهرستان بویراحمد و دنا در زمینه های مختلف موثری واقع شود و بخش زیادی از مشکلات این دو شهرستان مرتفع خواهد شد.

وی تاکید کرد: مردم از وضعیت محور «یاسوج به سی‌سخت» نگران هستند و باید طی نشستی مسایل این پروژه حل شود. تکمیل و بهره‌برداری از جاده‌های شهرستان گردشگرپذیر دنا ضروری است.

نماینده مردم شهرستان‌های بویراحمد دنا و مارگون در مجلس شورای اسلامی گفت: با تعامل با استان‌های همجوار بخصوص فارس برای چهارخطه کردن محورهای یاسوج به شیراز و یاسوج به اقلید و مابقی محورهای ارتباطی که محدوده استحفاظی این استان‌ها به سمت استان ما نیز تبدیل به چهارخطه شوند دنبال و پیگیر هستیم.

بهرامی افزود: در موافقت خیلی از وزرا ثبت‌نام کردم اما وقت نمی‌شد و مطالبات استان کهگیلویه و بویراحمد بخصوص سه شهرستان بویراحمد، دنا و مارگون را مطرح کردیم که امیدواریم وزرا برای برطرف کردن مشکلات در این زمینه مساعدت و همکاری لازم را داشته باشند.

افتتاح و کلنگ‌زنی ۸۶ پروژه به مناسبت هفته دولت در شهرستان بویراحمد

وی در رابطه با فرودگاه یاسوج که تا پیش از این سه پرواز داشت، اظهار کرد: این پروازها هم اکنون به پنج پرواز رسیده که با پیگیری‌های صورت گرفته دو پرواز دیگر در آینده نزدیک راه‌اندازی می شود و اقدامات بعدی لازم را نیز انجام خواهیم داد.

نماینده مردم شهرستان‌های بویراحمد، دنا و مارگون در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: عملیات اجرایی تکمیل و بهره برداری کامل از کمربندی یاسوج باید تسریع پیدا کند چرا که این کمربندی تبدیل به قتلگاه شده است.

بهرامی همچنین ایجاد زیرگذر در منطقه «چنارستان» شهرستان بویراحمد که کمربندی از آن عبور می کند را خواستار شد و عنوان کرد: باید اقدامات لازم در این خصوص انجام شود تا مردم این منطقه کمتر آسیب ببینند.

وی ادامه داد: حق شهرستان‌های بویراحمد، دنا و مارگون در رابطه با اعتبارت مسئولیت‌های اجتماعی ادا نشده است.

نماینده مردم شهرستان‌های بویراحمد، دنا و مارگون در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: مدیران دستگاه‌های مربوطه از جمله مخابرات و ارتباطات و فناوری اطلاعات استان باید نسبت به آنتن دهی تلفن همراه و اینترنت در مناطق مختلف این سه شهرستان تلاش بیشتر کنند.

افتتاح و کلنگ‌زنی ۸۶ پروژه به مناسبت هفته دولت در شهرستان بویراحمد

سید جواد هاشمی، معاون استاندار کهگیلویه و بویراحمد نیز در ادامه گفت: استان کهگیلویه و بویراحمد بزرگراه کمتری را نسبت به سایر استان‌ها دارد که امیدواریم در سطح ملی به این مسئله مهم توجه شود.

وی افزود: با وجود توجه دولت قبل باید در زمینه جاده‌های بین استانی تحول ایجاد شود.

هاشمی اظهار کرد: امیدواریم با تکمیل پروژه‌های راهسازی استان نگرانی‌های مردم برطرف و کاهش تصادفات را شاهد باشیم.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: هزینه راه سازی در استان کهگیلویه و بویراحمد بدلیل صعب‌العبور و کوهستانی بودن بیشتر از سایر نقاط کشور است که نیازمند توجه ویژه مسئولان کشوری به این استان است.

هاشمی ادامه داد: به مناسبت هفته دولت ۸۶ پروژه مختلف در شهرستان بویراحمد افتتاح و به بهره‌برداری رسید که از این تعداد۸۳ پروژه افتتاح و مابقی کلنگ‌زنی شدند.

افتتاح و کلنگ‌زنی ۸۶ پروژه به مناسبت هفته دولت در شهرستان بویراحمد

زبیر موسوی، مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد نیز در مراسم افتتاح طرح هادی روستای گنجه‌ای کهنه بویراحمد گفت: در سطح استان کهگیلویه و بویراحمد ۱۵۲طرح هادی به مناسبت هفته دولت اجرا شده است. 

وی با اشاره به اجرای طرح هادی در روستای گنجه‌ای کهنه شهرستان بویراحمد، افزود: بیس و آسفالت ۲۳ هزار متر معابر روستای گنجه‌ای کهنه با اعتباری بالغ بر ۱۲میلیارد تومان انجام شده است.

موسوی اظهار کرد: به مناسبت هفته دولت در شهرستان بویراحمد ۲۵ پروژه با اعتباری بالغ بر ۵۰ میلیارد تومان شامل ۷۰ هزار کیلومتر بیس و آسفالت و دو هزار متر جدول گذاری افتتاح شده است.

افتتاح و کلنگ‌زنی ۸۶ پروژه به مناسبت هفته دولت در شهرستان بویراحمد

عین‌الله دهقان، مدیرکل ورزش و جوانان استان کهگیلویه و بویراحمد نیز در مراسم افتتاح زمین چمن مصنوعی روستای گنجه‌ای کهنه بویراحمد گفت: این زمین چمن مصنوعی در راستای توجه به مناطق کم برخوردار در جهت توسعه ورزش روستایی در زمینی به مساحت۱۰۰۰متر مربع و با اعتباری بالغ بر دو میلیارد تومان از محل اعتبارات مسئولیت ‌ای اجتماعی وزارت نفت تامین شد.

وی افزود: در سه سال اخیر چهارده پروژه ورزشی در سطح شهرستان بویراحمد افتتاح و بهره‌برداری شد.

افتتاح و کلنگ‌زنی ۸۶ پروژه به مناسبت هفته دولت در شهرستان بویراحمد

شهرام مهدوی مطلق، فرماندار شهرستان بویراحمد نیز در مراسم افتتاح زمین چمن مصنوعی روستای گنجه‌ای کهنه گفت: می‌طلبد که مردم شهرستان بویراحمد، دنا و مارگون از محل اعتبارات مسئولیت‌های اجتماعی بیشتر به این شهرستان توجه شود که با حضور نماینده مردم شهرستان‌های بویراحمد، دنا و مارگون در کمسیون انرژی و پیگیری‌های در رابطه با اعتبارت شهرستان امیدواریم اعتبارت خوبی برای این شهرستان گرفته شود.

وی افزود: ۱۴ زمین چمن طی سه سال اخیر در سطح شهرستان بویراحمد ساخته شد.

مهدوی مطلق اظهار کرد: منطقه مرکزی شهرستان بویراحمد با محرومیت‌هایی مواجه است که برخی نقاط محروم استان ندارند و امیدواریم با حمایت نماینده مردم به این مناطق توجه بیش از پیش شود.

فرماندار شهرستان بویراحمد تصریح کرد: نماینده بویراحمد، دنا و مارگون طی چند ماه اخیر، داد شهرستان بویراحمد را نسبت به بودجه و اعتبارات خوب زده و از حق این شهرستان دفاع کرده است.

مهدوی مطلق با اشاره به مظلومیت شهرسازی استان، عنوان کرد: حسابهای این اداره کل مسدود است و جلوی انجام کارها و امور این حوزه را گرفته و باید مورد حمایت قرار گیرد.

افتتاح و کلنگ‌زنی ۸۶ پروژه به مناسبت هفته دولت در شهرستان بویراحمد

محمد راستا، مدیرکل راه و شهرسازی استان کهگیلویه و بویراحمد در مراسم تکمیل محور «بابامیدان-یاسوج- سمیرم» (افتتاح فاز دوم کمربندی یاسوج به طول چهار کیلومتر با اعتباری بالغ بر ۷۷ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان) گفت: ۹ پروژه مهم راهسازی حوزه شهرستان بویراحمد و دنا در حال اجراست.

وی افزود: محور «بابامیدان-یاسوج-سمیرم»۸۰کیلومتر چهارخطه شده است، هر ۲۴ ساعت ۲۰ هزار خودرو از این محور تردد دارند حدود ۱۴ کیلومتر از این محور طی هفته دولت افتتاح شده و پل تنگ سریز نیز مانده و در انتظار اعتبار است.

راستا اظهار کرد: محور یاسوج به شیراز ۱۶ کیلومتر چهارخطه شده که مابقی در حال اجراست در انتظار اعتبار است و نیازمندی‌های دارد. 

مدیرکل راه و شهرسازی استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: محور یاسوج به اقلید ۳۷کیلومتر در محدوده استان کهگیلویه و بویراحمد و روزانه تصادفات دارد که باید به این پروژه نیز توجه شود.تقاطع مهریان در محدود این محور پیشرفت ۴۰ درصدی دارد و با معارضات محلی مواجه است که نیازمند اعتبارات برای تسریع در این پروژه هستیم.

راستا ادامه داد: محور بچیایوج به سی سخت ۳۵ کیلومتر است که تا کنون ۲۵ کیلومتر چهارخطه شده است یک پل بزرگ و دو دونل دارد که در حال ساخت هستند و هم اکنون دو تونل در محور یاسوج به سی سخت نیمه تعطیل است و پل تعطیل است و در همین خصوص به پیمانکار اخطار داده شد و درصورت فعال نشدن جهت خلع ید پیمانکار اقدام خواهیم کرد.

وی با اشاره به پل نیمه تمام سوم بشار یاسوج عنوان کرد: با پیگیری های صورت گرفته باند اول به بهره برداری رسید که می تواند در تسهیل ترافیک شهر یاسوج تاثیرگذار است و باند دوم ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و برخی کارها مانده است که در صورت تامین اعتبار ظرف سه ماه آینده تکمیل و به بهره برداری می رسد.

افتتاح و کلنگ‌زنی ۸۶ پروژه به مناسبت هفته دولت در شهرستان بویراحمد

مدیرکل راه و شهرسازی استان کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: از ۱۴ کیلومتر کمربندی یاسوج، پنج کیلومتر در سال گذشته به بهره‌برداری رسید، چهار کیلومتر در هفته دولت امسال به بهره‌برداری رسید و سه کیلومتر باقی مانده در صورت تامین اعتبار تا سه ماه آینده افتتاح و به بهره‌برداری می‌رسد. ۱۱ درصد تصادفات استان در این کمربندی اتفاق می‌افتاد. این پروژه دوسال پیش شروع شد.

راستا اظهار کرد: انتظار داریم برای تکمیل این کمربندی تامین اعتبار شود تا هر چه زودتر افتتاح و به بهره‌برداری برسد و مردم بیش از این متضرر نشوند.

به گزارش ایسنا، وی بیان کرد: استان کهگیلویه و بویراحمد راه‌آهن ندارد، زیرساخت‌های لازم را در فرودگاه یاسوج داریم اما تعداد پروازها کم است که به همین دلیل روزانه ۲۰۰ تا ۳۰۰ نفر از مردم این استان از طریق فرودگاه‌های سایر استان‌ها جابجا می‌شوند و به تهران سفر می‌کنند.

افتتاح و کلنگ‌زنی ۸۶ پروژه به مناسبت هفته دولت در شهرستان بویراحمد

افتتاح و کلنگ‌زنی ۸۶ پروژه به مناسبت هفته دولت در شهرستان بویراحمد

افتتاح و کلنگ‌زنی ۸۶ پروژه به مناسبت هفته دولت در شهرستان بویراحمد

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha