• جمعه / ۹ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۷:۱۸
  • دسته‌بندی: آموزش
  • کد خبر: 1403060905405
  • خبرنگار : 71567

زمان انتخاب رشته مجازین کنکور اعلام شد

زمان انتخاب رشته مجازین کنکور اعلام شد

سرپرست سازمان ملی سنجش و ارزشیابی نظام آموزش کشور با بیان اینکه انتخاب رشته داوطلبان کنکور از هفته آینده آغاز می شود، گفت: داوطلبان می‌توانند با مراجعه به پایگاه اینترنتی سازمان ملی سنجش نسبت به انتخاب رشته‌های مورد علاقه خود و تکمیل فرم انتخاب رشته اقدام کنند.

به گزارش ایسنا، عبدالرسول پورعباس در تشریح جزئیات نتایج کنکور ۱۴۰۳ اظهار کرد: نتایج آزمون سراسری استخراج شده است و پیش بینی می شود از نیمه شب تا صبح شنبه ۱۰ شهریور ماه در اختیار داوطلبان قرار گیرد. در واقع  به دلیل انتخابات ریاست جمهوری، آزمون از ۸ تیرماه به ۲۲ تیرماه منتقل شد. همین امر موجب شد دو هفته کار اعلام نتایج به تعویق افتاد.

وی زمان آغاز انتخاب رشته داوطلبان کنکور امسال را هفته آینده اعلام کرد و گفت:‌ داوطلبان می‌توانند با مراجعه به پایگاه اینترنتی سازمان ملی سنجش نسبت به انتخاب رشته‌های مورد علاقه خود و تکمیل فرم انتخاب رشته اقدام کنند.

سرپرست سازمان ملی سنجش و ارزشیابی نظام آموزش کشور تاکید کرد: امسال دو نوبت و سال گذشته دو نوبت، آزمون سراسری برگزار شد و در واقع ۴ نمره برای داوطلب داشتیم و همین امر را سخت کرده بود. برخی از افراد در چند گروه آزمایشی شرکت کرده بودند و همین کار را سخت کرده بود.

وی خاطرنشان کرد: اسامی رتبه های برتر در گروه های آزمایشی علوم ریاضی فنی، علوم تجربی، علوم انسانی، زبان های خارجی و هنر در سایت سازمان ملی سنجش و ارزشیابی نظام آموزش کشور منتشر می شود.

 به گفته پورعباس، حاضرین در جلسه آزمون یک میلیون و ۱۸۰ هزار و ۶۰۱ نفر بودند که مجازین یک میلیون و ۳۰ هزار و ظرفیت با آزمون بیش از ۱۵۳ هزار نفر و ظرفیت بدون آزمون ۳۱۰ هزار نفر است.

وی اظهار کرد: ۱۱ نفر از میان رتبه های برتر از تهران و ۲۹ نفر از شهرهای دیگر بودند. به دلیل تنوع و مفهومی تر شدن آزمون است. 

این مقام مسئول تاکید کرد: اسامی رتبه های برتر در گروه های آزمایشی علوم ریاضی فنی، علوم تجربی، علوم انسانی، زبان های خارجی و هنر کنکور ۱۴۰۳ از بین داوطلبان شرکت کننده در همان سال است و در واقع از میان داوطلبان اردیبهشت و تیرماه ۱۴۰۳ هستند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۳-۰۶-۱۰ ۰۱:۳۸

امیدوارم آقای پزشکیان بساط شما مدیران نالایق رو جمع کنه

avatar
۱۴۰۳-۰۶-۱۰ ۱۰:۵۰

آقای پزشکیان خودش لایقه؟

avatar
۱۴۰۳-۰۶-۱۰ ۰۳:۱۴

تاتیر معدل در کنکور سراسری وهمچنین سهمیه ایثارگران وفرزندان انها یک نوع بی عدالتی اموزشی است که تمام مردم وفرزندان کشور از این بی عدالتی اموزشی رنج می برند. وناراضی هستند.

avatar
۱۴۰۳-۰۶-۱۰ ۰۶:۱۸

انشاالله خداوند از سر تقصیرات شما و اونایی که کنکورو اینجوری کردید که خودتون هم نمی‌فهمید چطور شده نگذره خدا شاهده بیش از نود درصد مردم و مشاور های مدارس نمیدونن چطور شده تا حالا سهمیه بود حالا دیگه همه چی دست خودتونه سه ساله هر سال یه مدل برگزار میشه

avatar
۱۴۰۳-۰۶-۱۰ ۰۹:۵۹

با این وصف فکر کنم اعلام نهایی کنکور اول آبان اعلام شود. با این وصف و پس از ثبت نام هم می کشد تا ۱۵ آبان. ترم را بهمن شروع کنند بهتر است.‌

avatar
۱۴۰۳-۰۶-۱۰ ۱۴:۵۹

اصلا خودتون می فهمید از چه فرمولی استفاده کردید برای تعیین رتبه پسر من با تراز 8000رتبش شده 44هزار

avatar
۱۴۰۳-۰۶-۱۰ ۱۶:۵۱

سلام خیلی از خانواده ها از این درد دارن میسوزن واقع بر چه اساسی تراز و رتبه دادن

avatar
۱۴۰۳-۰۶-۱۱ ۱۷:۰۷

این طرح سراسر مشکل زاست یه توجیه های غیر علمی براش میارن