• جمعه / ۹ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۵:۱۱
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 1403060905330
  • خبرنگار : 50040

امام جمعه رشت:

قیمت محصول برنج واقعی شود

قیمت محصول برنج واقعی شود

ایسنا/گیلان امام جمعه رشت، از مسئولان خواست به محصولات کشاورزی توجه داشته باشند و گفت: محصول برنج حاصل دسترنج شالیکاران است، اما با قیمت واقعی به فروش نمی رسد.

آیت الله رسول فلاحتی امروز، ۹ شهریورماه در خطبه های نماز جمعه شهر رشت، با اشاره به بیانات رهبر انقلاب در دیدار با رئیس جمهور و اعضای کابینه دولت چهاردهم، اظهار کرد: رهبر انقلاب نکات و توصیه‌های لازم را در بخش های سیاسی و اجتماعی و اقتصادی به دولت اعلام فرمودند.

امام جمعه رشت با بیان اینکه رهبر انقلاب ضمن یادآوری حکمرانی اسلامی مبتنی بر خردمندی و هوشیاری و شایسته سالاری و انتخاب افراد مومن و متعهد و اولویت بندی مسائل، تاکید کرد: رهبر انقلاب تاکید ویژه ای بر فضای مجازی و حکمرانی آن دارند و لذا باید به طرف قانونمندی در فضای مجازی برویم، زیرا این فضا اکنون در تراز فرهنگی و اجتماعی جمهوری اسلامی نیست.

نماینده ولی فقیه در گیلان تریبون نماز جمعه را فرصتی برای بیان مطالبات مردم از دولت دانست و افزود: ائمه جمعه در راستای تاکیدات رهبر انقلاب مسائل را بیان کنند و از دولت مطالبه گری داشته باشند.

وی در ادامه به تداوم جنایات رژیم صهیونیستی در غزه اشاره کرد و گفت: رژیم کودک کش صهیونیستی در ۱۱ ماه گذشته دست از بمباران مردم مظلوم غزه برنداشته و روز به روز بر سلاح های ارسالی آمریکا برای کشتار زنان و مردان و کودکان فلسطینی افزوده می شود.

فلاحتی کشور ایران را دارای نیروی انسانی نخبه و فرهیخته و توانمند و دانشمند دانست و اضافه کرد: شاهد درخشش جوانان و نوجوانان این مرز و بوم در مسابقات و المپیادها و میادین علمی دنیا هستیم که دستاوردی بزرگ در کنار دیگر ظرفیت های جمهوری اسلامی ایران است و باید به طرف بهره مندی از این ظرفیت های عظیم برای توسعه کشور برویم.

وی در پایان به فرارسیدن روزهای پایانی فصل زراعی و برداشت محصول برنج از شالیزارهای گیلان اشاره کرد و یادآور شد: محصول برنج با رنج کشاورزان به دست می آید و لذا مسئولان باید برنامه ریزی لازم را برای تداوم برنج کاری در اراضی کشاورزی داشته باشند تا این محصول ارزشمند بر روی دست کشاورزان باقی نماند.

امام جمعه رشت از وزیر جهاد کشاورزی خواست قیمت‌گذاری محصولات کشاورزی به ویژه برنج را واقعی کند و افزود: برنج در امنیت غذایی نقش مهمی دارد و باید برای کشاورزان برنج کار انگیزه ایجاد کنیم تا تولید محصول را ادامه دهند و از اراضی کشاورزی حفاظت کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha