• جمعه / ۹ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۵:۰۴
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 1403060905323
  • خبرنگار : 50177

استاندار لرستان:

۲۴۲ پروژه یک سال اخیر در لرستان به نتیجه رسیده است

۲۴۲ پروژه یک سال اخیر در لرستان به نتیجه رسیده است

ایسنا/لرستان استاندار لرستان گفت: ۲۴۲ پروژه صنعتی، کشاورزی و گردشگری در یک سال اخیر در استان به نتیجه رسیده است.

ابوطالب شفقت امروز نهم شهریورماه در سخنرانی پیش از خطبه‌های نمازجمعه این هفته خرم‌آباد که در مصلای الغدیر این شهر برگزار شد، با گرامیداشت هفته دولت و شهدای خدمت، اظهار کرد: یکی از موضوعات مهم گزارش دستاوردهای نظام جمهوری اسلامی است که کارگزاران و خدمتگزاران به مردم باید آن را ارائه دهند؛ هفته دولت زمانی است که با مقام معظم رهبری پیمان ببندیم.

وی اضافه کرد: پایداری نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران مرهون فداکاری شهدایی است که جان شیرین خود را نثار کردند.

استاندار لرستان گفت: تعهد به آرمان‌های نظام و انقلاب، ایمان، عالم، متخصص و کاردان بودن از ویژگی‌های کارگزاران نظام است.

شفقت با بیان اینکه در هفته‌ای که گذشت از هفت شهرستان بازدید و پروژه‌هایی را افتتاح و یا کلنگ‌زنی کردیم، افزود:  ۸۴ پروژه اقتصادی با اعتباری بالغ بر ۱۱۰۰میلیارد تومان و بیش از ۳۶۰۰ نفر به صورت مستقیم در این پروژه‌های اقتصادی فعالیت داشتند.  

وی با بیان اینکه پروژه‌های زیادی کلنگ زنی شد، اظهار کرد: به عنوان مثال در الشتر با یکی از شرکت‌های بزرگ اقتصادی پروژه کشت و صنعترا منعقد کردیم که ۱۰۰۰ فرصت شغلی را ایجاد خواهد کرد، همچنین چندین پالایشگاه و مینی پالایشگاه را تا اواسط مهرماه جاری کلنگ زنی خواهیم کرد.

بهره برداری از ۵۰۷ پروژه عمرانی در هفته دولت در لرستان

نماینده عالی دولت در لرستان گفت: ۵۰۷ پروژهٔ عمرانی در شهرهای استان  با اعتباری بالغ بر ۳۱۴۰ میلیارد تومان مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

شفقت ادامه داد: بیش از ۲۰ پروژه عمرانی و ساختمان‌سازی برای خدمات بهداشتی و درمانی در استان و حتی روستاها مورد بهره‌برداری قرار گرفت که مساحت آنها ۱۱ هزار و ۹۰ متر مربع بوده است.

استاندار لرستان بیان کرد: ۲۴۲ پروژه صنعتی و کشاورزی  و گردشگری در طول یکسال گذشته به نتیجه رسیده است که می‌توان به ماشین‌سازی و فولاد خرم‌آباد و خودرو فردای بروجرد بوده که به نتیجه رسیده است.

وی گفت: اگرچه کارهای بزرگی همچون سد مخملکوه و اخذ ماده ۲۳ سد گاشمار که در اشتغالزایی و توسعه استان موثر هستند که انجام شده اما کارها بسیار مانده است مثل پارسیلون و سیمان خرم‌آباد است که به دنبال انتخاب سرمایه‌گذار هستیم، صدر فولاد تعطیل است که باید تلاش کنیم به چرخه تولید برگردند چراکه این پروژه‌ها بین پنج تا شش هزار اشتغال ایجاد خواهد کرد.

تدوین سند پنج ساله لرستان

نماینده عالی دولت در استان با بیان اینکه از موقعی مسئولیت استان را پذیرفتم سعی شده با مشارکت نخبگان و برنامه محور کار کنیم، تصریح کرد: برنامه استان را در چارچوب رویکرد ملی و سند بالادستی کشور و رویکرد سیاستگذاری که مقام معظم رهبری که در سند آمایش ابلاغ کردند؛ سند پنج ساله لرستان تدوین شده و از همه ظرفیت‌ها استفاده شده تا تدوین و ابلاغ شود.

شفقت با بیان اینکه این سند در راستای برنامه هفتم کشور، برش استانی است، خاطرنشان کرد: در راستای این سند، سند راهبردی اشتغال وتولید را که مورد تاکید مقام معظم رهبری بوده، در خردادماه ابلاغ کرده‌ایم که در آن هفت سطوح اشتغال در سطح شهرستان و بخش کارشناسی و پیش‌بینی شده و انتظار داریم در راستای اجرایی شدن  که منتج به توسعه و رونق اقتصادی و به ویژه اقتصاد کشاورزی است تلاش کنیم.

وی گفت: سند اقتصاد کشاورزی را با زنجیره کامل مورد توجه قرار دادیم هم سهم تولید کننده و کشاورز دیده شده هم صنعتی سازی و ایجاد صنایع تکمیلی که توسط سرمایه‌گذاران بخش خصوصی انجام می‌شود در آن دیده شده و در نهایت نیز حلقه تجاری‌سازی به ویژه تجاری‌سازی بین‌المللی با همکاری اتاق بازرگانی تهیه شده که سندی جامع است.

استاندار لرستان با بیان اینکه لرستان ذخیره‌گاه توانایی کشاورزی است و دارای مواهب الهی با ارزشی است که باید زیرساخت‌های لازم اقصتاد کشاورزی در استان فراهم شود و خودمان را توانمند کنیم و زمینه ورود سرمایه‌گذار به استان را مهیا کنیم، بیان کرد: توسعه اقتصادکشاورزی وگردشگری را دو هدف مهم دربرنامه‌های دولت در استان است.

شفقت بیان کرد: در هفته آینده میزبان ارزیابان یونسکو برای ثبت جهانی دره کهن خرم‌آباد هستیم، با تحقق این امر علاوه بر رونق اقتصادی شاهد حضور سرمایه‌گذاران و هلدینگ‌های بزرگ در استان باشیم.

تبدیل جاده اصلی شرق به غرب استان یعنی از الیگودرز به سیمره به یک جاده ملی و بین‌المللی

وی گفت: لرستان در مسیر زائران عتبات عالیات و راهیان نور هستیم؛ و باید بتوانیم جاده اصلی شرق به غرب استان یعنی از الیگودرز به سیمره به یک جاده ملی و بین‌المللی تبدیل کنیم که بخشی از آن انجام شده و باید از کوهدشت به پل سیمره به انجام برسد.

استاندار لرستان یادآورشد: مشارکت مردم در  ثبت جهانی دره کهن خرم‌آباد ضروری است و باید به محیط پیرامون و نظافت آن دقت کرد.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha