• جمعه / ۹ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۴:۵۱
  • دسته‌بندی: خوزستان
  • کد خبر: 1403060905312
  • خبرنگار : 50300

امام جمعه اهواز:

توجه ویژه به اشتغال جوانان و افزایش قدرت خرید مردم در برنامه دولت باشد

توجه ویژه به اشتغال جوانان و افزایش قدرت خرید مردم در برنامه دولت باشد

ایسنا/خوزستان امام جمعه اهواز گفت: توجه ویژه به اشتغال جوانان و افزایش قدرت خرید مردم در برنامه دولت چهاردهم باشد و انتخاب دقیق و شایسته سالاری مدیران میانی در وزارتخانه‌ها و استان‌ها بسیار مهم است.

حجت‌الاسلام والمسلمین سید عبدالنبی موسوی‌فرد امروز ۹ شهریورماه در خطبه‌های نماز جمعه اهواز، ضمن گرامیداشت هفته دولت، اظهار کرد: شهیدان باهنر و رجایی برای همه مسئولان الگو و مظهر علم و عمل و تلاش مومنانه و پایبندی به انقلاب بودند. هم چنین زنده کردن امید در دل‌ها و مردمی بودن، خستگی ناپذیری شهید خدمت آیت‌الله رییسی، بخشی از سخنان مقام معظم رهبری در خصوص ایشان بوده است.

به گزارش ایسنا، وی ادامه داد: ما سه وظیفه فردی شامل نماز، روزه و حج داریم و وظایف اجتماعی ما شامل امر به معروف و نهی از منکر و وظیفه جهانی نیز، همدلی و انسجام جهانی برای مقابله با استکبار است.

موسوی فرد اضافه کرد: در چند روز گذشته دو اتفاق بزرگ در سرزمین اشغالی افتاد؛ پهباد شناسایی حزب الله تا چند قدمی خانه نتانیاهو و در عمق سرزمین اشغالی رفت و دومین اتفاق اقدام اثرگذار حماس بود. ما باید همچنان از مردم مظلوم فلسطین حمایت کنیم و جرثومه فساد در ابتدا آمریکا است.

دولتمردان مردمی‌سازی اقتصاد را سرلوحه کار خود قرار دهند

امام جمعه اهواز ضمن آرزوی موفقیت برای کابینه دولت جدید، گفت: دولت چهاردهم، ۵ وظیفه دارد؛ وظیفه اول این است که بازگشت به عقب، خط قرمز است و راه حل مشکلات در برنامه‌های بالادستی است. دومین تکلیف توجه به شعار سال است. مردمی‌سازی اقتصاد دیگر وظیفه‌ای است که از راه‌های اصلی توسعه کشور است و دولتمردان باید آن را سرلوحه کار خود قرار دهند و مردم را در رفع مشکلات اقتصادی و تقویت بنیه اقتصادی همراه کنند.

وی افزود: ایجاد هماهنگی کامل و اجتناب از سردرگمی از دیگر وظایف است. اولویت‌بندی برای حل معضلات و تخصیص منابع برای رفع مشکلات بر اساس تورم و ناترازی اقتصادی باید مدنظر قرار گیرد.

در مسایل اقتصادی نظارت جدی شود

موسوی فرد ادامه داد: توجه ویژه به اشتغال جوانان و افزایش قدرت خرید مردم در برنامه دولت چهاردهم باشد. انتخاب دقیق و شایسته سالاری مدیران میانی در وزارتخانه‌ها و استان‌ها بسیار مهم است. جوانان انقلابی برای آینده پرورش داده شوند چراکه سکاندار کشور خواهند شد.

وی عنوان کرد: برای اینکه دولت بتواند کار کند باید تلاش کنیم و توان خود را ذیل سیاست‌های کلان کشور به کار گیریم تا مشکلات را مرتفع کنیم. عدم نظارت یکی از مشکلات است که مردم را رنج می‌دهد. به عنوان نمونه در ایام عادی بلیت مسیر اهواز تا تهران ۴۰۰ هزار تومان است اما در ایام اربعین حدود یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان رسید در حالی که باید نظارت وجود داشته باشد و در مسایل اقتصادی نیاز است نظارت جدی شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha