• جمعه / ۹ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۳:۵۵
  • دسته‌بندی: هرمزگان
  • کد خبر: 1403060905271
  • خبرنگار : 50988

در پی وقوع حریق در انبار گوگرد در صنایع غرب بندرعباس؛

مهار به موقع آتشی که می‌توانست تبعات فاجعه‌آوری به همراه داشته باشد

مهار به موقع آتشی که می‌توانست تبعات فاجعه‌آوری  به همراه داشته باشد

ایسنا/هرمزگان آتش‌سوزی در انبار گوگرد شرکت کهن آرا صنعت توسط پدافند غیرعامل صنایع غرب بندرعباس اطفا و مهار شد. انتشار گاز دی اکسید گوگرد که بر اثر سوختن گوگردهای جامد دپو شده در این مرکز در سطحی بسیار وسیع در منطقه منتشر شده بود، گازی بسیار سمی و التهاب‌آور که اگر به موقع از گسترش این آتش‌سوزی جلوگیری نمی‌شد، تبعات فاجعه باری برای منطقه به همراه داشت.

 علیرضا جعفرپور فرمانده ارشد پدافند غیرعامل، مدیریت شرایط اضطراری و HSE صنایع غرب بندرعباس از اطفا حریق انبار گوگرد شرکت کهن آرا صنعت واقع در منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج‌فارس خبر داد.

 جعفرپور با حضور در صحنه و مدیریت حادثه، در تشریح وقوع آن بیان کرد: طی اعلام انتشار بوی بسیار زننده و التهاب آور در محوطه بسیار وسیعی از منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج‌فارس و صنایع غرب بندر عباس و بروز علائم التهاب و مسمومیت در بعضی از کارگران در بعد از ظهر روز پنج‌شنبه ۸ اسفندماه ۱۴۰۳، سریعاً تیم‌های اضطراری شرکت نفت ستاره خلیج‌فارس، با تجهیزات و امکانات مورد نیاز در موقعیت محل حادثه حاضر شدند.

وی ادامه داد: پس از ارزیابی صحنه و گاز سنجی‌های متناسب از گازهای متصاعد شده ناشی از حریق گوگرد و تعیین حریم ایمن، آتش‌نشانان شرکت نفت ستاره خلیج‌فارس با بهره‌گیری از تجهیزات تخصصی و مساعدت دیگر صنایع، اقدام به کنترل حریق کردند.

مدیر عامل پالایشگاه ستاره خلیج فارس ادامه داد: با توجه به حجم وسیع گوگرد دپو شده در منطقه و گستردگی حجم آتش، دستور فراخوان منابع اضطراری صنایع غرب بندرعباس صادر و با همکاری تیم‌های آتش‌نشانی شرکت نفت ستاره خلیج‌فارس، فولاد هرمزگان، فولاد کاوه، منطقه ویژه، آلومینیوم المهدی، اسکله شهید رجایی، نفت آفتاب و آتش‌نشانی شهر بندرعباس نسبت به اطفا حریق اقدام شد.

جعفرپور اضافه کرد: با توجه به انتشار گاز سمی و التهاب آور دی اکسید گوگرد که بر اثر سوختن گوگردهای جامد دپو شده در این مرکز در سطحی بسیار وسیع در منطقه منتشر شده بود اگر به موقع از گسترش این آتش‌سوزی جلوگیری نمی‌شد، تبعات بسیاری برای منطقه به همراه داشت.

فرمانده ارشد پدافند غیرعامل، مدیریت شرایط اضطراری و HSE صنایع غرب بندرعباس در پایان ضمن تشکر از تیم‌های حاضر که به صورت منسجم اقدام به کنترل و اطفاء حریق انجام شده کردند، گفت: خوشبختانه این حادثه تلفات جانی نداشته و آتش به موقع مهار شد تا از صدمات بیشتر آن جلوگیری شود.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha