• جمعه / ۹ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۳:۵۵
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1403060905270
  • خبرنگار : 71145

طبق سند درزیافته آمریکایی

واشنگتن به جای توقف جنگ غزه توصیه می‌کند که تل‌آویو روش تخلیه ساکنان را تغییر دهد

واشنگتن به جای توقف جنگ غزه توصیه می‌کند که تل‌آویو روش تخلیه ساکنان را تغییر دهد

رادیو سراسری آمریکا یک فایل درز یافته از سفارت این کشور در قدس اشغالی را فاش کرد که شامل توصیه‌ای برای اتخاذ «اقدامات تخفیقی و کاهش‌دهنده» در حاشیه دستورات تخلیه گسترده ارتش اشغالگر در نوار غزه است.

به گزارش ایسنا، رادیو ملی ایالات متحده گزارش داد که دولت جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده، از ارتش اشغالگر خواسته است تا تغییراتی در سرعت «افزایش چشمگیر» دستورات تخلیه جمعی ایجاد کند که منجر به جابجایی مکرر ده‌ها هزار غیرنظامی در نوار غزه می‌شود.

این رادیو اشاره کرد که منبع این خبر، یادداشت درزیافته است که سفارت آمریکا در قدس اشغالی در ۲۸ اوت صادر کرده بود که نسخه‌ای از آن را دریافت کرده است.

این یادداشت با علامت «حساس اما غیرطبقه بندی شده» و خطاب به آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا حاوی ارزیابی مقامات آژانس توسعه بین‌المللی ایالات متحده در مورد تأثیرات دستورات تخلیه رژیم صهیونیستی به ساکنان فلسطینی است.

این سند صرفاً توصیه می‌کند که تعدادی از «اقدامات کاهش‌دهنده» از جمله «لغو دستورات تخلیه منقضی شده توسط ارتش اسرائیل، برای آزادی بیشتر حرکت»، «توقف عملیات برای حداقل ۴۸ ساعت پس از صدور دستور تخلیه به منظور امکان‌ حرکت امن ساکنان» و «حفاظت از مناطق بشردوستانه و اطمینان از دسترسی مداوم» انجام شود.

این یادداشت همچنین حاوی پارادوکسی است که خلاف آنچه در یادداشت مذکور درخواست شده را مورد تاکید قرار می‌دهد. در زمانی که واشنگتن می‌تواند کارهای زیادی انجام دهد و با توقف مجهز کردن ارتش اشغالگر به آخرین بمب‌های آمریکایی که علیه غیرنظامیان در نوار غزه استفاده می‌کند، شروع کند و حمایت سیاسی از رژیم اشغالگر را کاهش داده و ارائه پوشش و چتر حمایتی از آن را متوقف کند و برای مشروعیت بخشیدن به این رژیم در برابر موج خشم جهانی و محافظت از آن در برابر روند قضایی اقدامی نکند تصمیم گرفته مساله تخلیه را در جزئیات مورد بحث قرار دهد که در واقعیت رنج فلسطینیان در نوار غزه تغییر چندانی ایجاد نمی‌کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۳-۰۶-۰۹ ۱۶:۱۷

آمریکای کثیف ودروغگو تاچه وقت میخوای پشتیباتی اسقاطیل کنی