• جمعه / ۹ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۰:۳۷
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1403060905145
  • خبرنگار : 50037

توسلی خبر داد

گرامیداشت سالروز جهانی شدن لالجین با حضور وزیر میراث فرهنگی

گرامیداشت سالروز جهانی شدن لالجین با حضور وزیر میراث فرهنگی

ایسنا/همدان نماینده مردم بهار ‌ و کبودراهنگ از سفر وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به شهر جهانی لالجین در سالروز جهانی شدن این شهر خبرداد و گفت: پیگیری‌های لازم برای تأمین خاک رس مورد نیاز سفالگران لالجینی انجام خواهد شد.

فتح الله توسلی  امروز جمعه ۹  شهریور ماه در نشست هماهنگی گرامیداشت سالروز جهانی شدن لالجین، اظهار کرد: توجه و تقویت معرفی شهر جهانی لالجین در عرصه داخلی و خارجی به طور قطع منجر به جذب گسترده گردشگران برای منطقه خواهد شد و در این همایش باید به این مهم توجه شود.

وی افزود: گرامیداشت هشتمین سالروز جهانی شدن لالجین باید به بهترین نحو ممکن اجرا شود.

وی با تأکید بر توجه و تقویت حوزه گردشگری، افزود: مثلث گردشگری علیصدر، شیرین‌سو و لالجین نقشی مهم در توسعه منطقه دارد که باعث جذب گردشگر و تمایل گردشگران برای بازدید از صنایع دستی نیز خواهد شد.

توسلی خاطرنشان کرد: هنرمندان سفالگر شهر لالجین در دنیا شاخص هستند و بیش از ۸۰  درصد مردمان این شهر در این صنعت مشغول بوده که منجر شده معضل بیکاری در این شهر مشاهده نشود.

نماینده مردم بهار و کبودراهنگ با بیان اینکه شهر لالجین دارای قدمت تاریخی در زمینه هنر سفالگری بوده و  هنر سفالگری لالجین میراث گران‌بها برای آیندگان است، یادآور شد: برای تأمین خاک رس پیگیری‌های لازم را خواهیم کرد چرا که سفالگران لالجین با کیمیاگری، جلوه‌هایی زیبا می‌آفرینند و مدیران اجرایی وظیفه دارند برای رفع موانع و توسعه و پیشرفت هر چه‌ بیشتر شهر جهانی لالجین تلاش کنند.

به گزارش ایسنا، به دعوت نماینده مردم بهار و کبودراهنگ در مجلس، دکتر صالحی امیری وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری برای حضور در مراسم گرامیداشت سالروز جهانی شدن لالجین که قرار است ۲۹ شهریور برگزار شود، به این منطقه سفر خواهد کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha