• جمعه / ۹ شهریور ۱۴۰۳ / ۰۹:۱۰
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1403060905105
  • خبرنگار : 71145

کابینه امنیتی رژیم صهیونیستی با ماندن اشغالگران در محور «فیلادلفیا» موافقت کرد

کابینه امنیتی رژیم صهیونیستی با ماندن اشغالگران در محور «فیلادلفیا» موافقت کرد

کابینه کوجک امنیتی رژیم صهیونیستی پنجشنبه شب به حفظ ارتش اشغالگر در محور فیلادلفیا در مرز نوار غزه با مصر رای داد.

به گزارش ایسنا، تارنمای روزنامه عبری «معاریو» روز جمعه گزارش داد که تصمیم برای نگه داشتن نیروهای اشغالگر در محور فیلادلفیا با حمایت هشت عضو و مخالفت یک نفر یعنی «یوآو گالانت»، وزیر جنگ و رای ممتنع «ایتامار بن گویر»، وزیر امنیت داخلی به تصویب رسید.

به نوشته این روزنامه، صحبت از تصویب نقشه‌هایی است که توسط ارتش اشغالگر اسرائیل ترسیم شده و توسط ایالات متحده به عنوان بخشی از پیشنهاد توافق پذیرفته شده است.

بر اساس گزارش این وبگاه، وزرای کابینه کوچک در امور سیاسی و امنیتی در این نشست مدعی شدند: «این مصوبه احتمال دستیابی به توافق را نزدیک‌تر می‌کند، زیرا به حماس شفاف می‌سازد که باید در مورد فیلادلفیا امتیازاتی نیز بدهد، همانطور که از درخواست خود برای پایان دادن به جنگ هم عقب‌نشینی کند.»

«بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی در جلسه کابینه ادعا کرد: فاجعه هفت اکتبر در نتیجه نبود محور فیلادلفیا در دست اسرائیل رخ داد و این بار اسرائیل بر حفظ این مرزها در دست خود اصرار دارد.

یک مقام اسرائیلی نیز گفت: رای کابینه به معنای تصمیم گیری برای ماندن ارتش اسرائیل در محور فیلادلفیا است.

این در حالی است که گالانت و نمایندگان وزارت جنگ در جلسه کابینه گفتند که نیازی به ماندن ارتش اسرائیل در محور فیلادلفیا در چارچوب توافقنامه تبادل اسرا نیست و امکان ارائه پاسخ امنیتی بدون استقرار نیرو در این منطقه وجود دارد.

کانال ۱۲ عبری درباره موضع وزیر جنگ رژیم صهیونیستی نیز گزارش داد: یوآو گالانت به کابینه امنیتی کوچک اطلاع داده است که هیچ مانع امنیتی برای عقب‌نشینی از محور فیلادلفیا وجود ندارد.

این در حالی است که روز پنجشنبه، یک روزنامه عبری پیش‌بینی کرد که میانجی‌ها پیشنهاد جدیدی را برای حل اختلاف بین اشغالگران و حماس بر سر محور فیلادلفیا در مرز بین نوار غزه و مصر و کریدور نتزاریم که شمال و جنوب نوار غزه را جدا می‌کند، ارائه کنند.

رژیم صهیونیستی بر ادامه کنترل نظامی خود بر فیلادلفیا و نتزاریم اصرار دارد، در حالی که حماس در چارچوب هرگونه توافق برای توقف جنگ و تبادل اسرا، به خروج کامل ارتش اشغالگر از نوار غزه، پایبند است.

روزنامه هاآرتص نوشت: «انتظار می‌رود ایالات متحده و سایر کشورهایی که میان اسرائیل و حماس میانجیگری می‌کنند، ظرف چند روز پیشنهاد جدیدی ارائه کنند.»

این روزنامه توضیح داد که این پیشنهاد تلاش می‌کند برای ۲ موضوع اصلی که ۲ طرف هنوز روی آن به توافق نرسیده‌اند، راه‌حلی بیابد، یعنی محور فیلادلفیا و کریدور نتزاریم.

هاآرتص افزود: بر اساس برآورد منابع آگاه از جزئیات مذاکرات، میانجی‌ها مشتاقانه منتظر فشار بر اسرائیل و حماس برای پذیرش راه‌حل جدید برای این ۲ موضوع هستند.

ماه‌هاست که قطر و مصر در مذاکرات غیرمستقیم بین اشغالگران و حماس میانجیگری می‌کنند، در حالی که ایالات متحده از طریق تماس و ملاقات با مقامات اسرائیلی، مصری و قطری از این تلاش‌ها حمایت می‌کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha