• پنجشنبه / ۸ شهریور ۱۴۰۳ / ۲۱:۳۶
  • دسته‌بندی: مرکزی
  • کد خبر: 1403060805012
  • خبرنگار : 50212

استاندار:

استان مرکزی کمترین نرخ بیکاری تاریخ خود را در بهار امسال ثبت کرد

استان مرکزی کمترین نرخ بیکاری تاریخ خود را در بهار امسال ثبت کرد

ایسنا/مرکزی استاندار مرکزی گفت: استان مرکزی کمترین میزان نرخ بیکاری تاریخ خود را در بهار امسال ثبت کرد.

فرزاد مخلص‌الائمه پنجشنبه هشتم شهریورماه ۱۴۰۳ در جریان بهره برداری از پروژه‌های هفته دولت ساوه اظهار کرد: سرمایه گذاری در حوزه صنعتی یک مجاهدت اقتصادی است که توسط سرمایه گذاران در شرایط پیچیده بین‌المللی و یک جنگ نابرابر، تمام عیار و همه جانبه اقتصادی انجام می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه تولیدکنندگان در خط مقدم دفاع اقتصادی کشور قرار دارند، افزود: تولید یکی از سنگرهای دفاع اقتصادی است و رشد و جهش تولید صادرات محور منجر به پویایی اقتصادی خواهد شد.

وی با اشاره به ظرفیت بالای استان مرکزی در تولید انواع کالاهای استراتژیک اظهار کرد: استان مرکزی رتبه اول بهبود فضای کسب و کار در کشور را به خود اختصاص داده است و در بسیاری از شاخص های تولیدی کشور نیز دارای رتبه برتر است.

استاندار مرکزی با بیان اینکه استان مرکزی در بهار امسال توانست کمترین نرخ بیکاری تاریخ خود را با ثبت ۴.۸ درصد رقم بزند، افزود: این میزان نرخ بیکاری ثبت شده نسبت به مدت مشابه سال قبل خود نیز کاهش چشمگیر داشته است.

مدیر کل صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی نیز گفت: استان مرکزی به دلیل جایگاه صنعتی بالایی که در کشور دارد همزمان با هفته دولت شاهد بهره برداری از حدود ۱۰۰ واحد تولیدی و صنعتی است.

علی جودکی افزود: این پروژه های اقتصادی شامل طرح های توسعه‌ای، ایجادی بوده است و توانست قریب به هفت همت سرمایه‌گذاری در استان ایجاد کند که بزرگترین حجم سرمایه گذاری در حوزه شیشه‌های فلت در شهر صنعتی کاوه است و توانسته برای حداقل ۳۰۰ نفر اشتغال ایجاد کند. در مجموع این پروژه برای قریب به ۱۵۰۰ نفر فرصت شغلی ایجاد کرده است.

معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان ساوه نیز از کسب رتبه نخست این شهرستان در ارزیابی شاخص‌های پروژه های هفته دولت برای دومین سال پیاپی در سال ۱۴۰۳ خبر داد.

مهدی الیاسی اظهار کرد: شهرستان ساوه، با مجموع ۱۰۴ پروژه در حوزه‌های عمرانی و اقتصادی و با اعتباری بالغ بر ۷۸۹۷ میلیارد تومان و اشتغالزایی ۶۸۹۱ نفر، حائز رتبه نخست در بین دوازده شهرستان استان مرکزی شد و رکورد جدیدی در دو شاخصه میزان اعتبار و اشتغالزایی را در شهرستان‌های استان و منطقه ثبت کرد.

وی افزود: از مجموع پروژه‌هایی که در هفته دولت امسال افتتاح می شود و یا کلنگ احداث آن به زمین می خورد، ۹۴ پروژه با اعتبار ۲۵۶۳ میلیارد تومان و اشتغالزایی ۴۲۲۹ نفر مربوط به حوزه عمرانی و ۱۰ پروژه با اعتبار ۵۳۳۴ میلیارد تومان و اشتغالزایی ۲۶۶۲ نفر مربوط به حوزه اقتصادی است.

وی اظهار کرد: از مجموع ۱۰۴ پروژه شهرستان ساوه در هفته دولت، ۹۵ پروژه افتتاح می شود و کلنگ آغاز عملیات اجرایی ۹ پروژه نیز به زمین خواهد خورد.

الیاسی با بیان اینکه در فاصله زمانی هفته دولت سال گذشته تا امسال، کلیه پروژه‌ها در سامانه ملی مدیریت و نظارت بر توسعه استان‌های کشور معروف به «منتاک» ثبت شده و پس از بررسی، ارزیابی و تایید استانداری‌ها، نتایج آن به عنوان خروجی اطلاعات پروژه‌ها قابل استناد شده است، افزود: بنا بر همین اطلاعات ارزیابی شده، شهرستان ویژه ساوه برای دومین سال پیاپی، رتبه نخست در استان مرکزی را به خود اختصاص داد.

به گزارش ایسنا، استاندار مرکزی همزمان با هفته دولت در سفری نیم روزه به شهرستان ساوه با حضور در گلزار شهدای امامزاده سیدعلی اصغر (ع) به همراه جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی، ضمن ارج نهادن به مقام والای شهیدان با گلباران قبور مطهر شهدا به مقام شامخ آنان ادای احترام کرد.

وی در ادامه با حضور در منزل خانواده شهید والامقام ابوالقاسم کارگر، از این خانواده محترم تجلیل و با ایشان دیدار و گفتگو کرد.

افتتاح ۵۵ طرح عمرانی و خدماتی به ارزش چهار هزار میلیارد ریال در روستاهای بخش مرکزی و غرق آباد این شهرستان و نیز بهره برداری از سه واحد تولیدی در شهر صنعتی کاوه از دیگر برنامه های سفر استاندار مرکزی به ساوه بود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha